פרטים ראשונים: ה-Fortis, הבינוני-כבד הבא של סאמה

סאמה האיטלקי חשף פרטים ראשונים עם תמונה רשמית (יחידה עד כה) של הפורטיס (Fortis) החדש – טרקטור בינוני-כבד שיחליף בהדרגה את דגמי האיירון (Iron) הוותיקים, בטווחי הספק של 150 כ"ס וצפונה. סדרת האיירון כוללת למעשה כמה תת-סדרות אצל סאמה, המכסות טווח הספק הנע מ-100 ועד 220 כ"ס. הפורטיס החדש שהוצג יוצע בשלב ראשון בהספקים שבין 150 ל-190 כ"ס, ולפיכך יחליף תחילה את דגמי האיירון המקבילים בהספקם.
בסאמה מגדירים את סדרה פורטיס החדשה כ"פיתוח ושיפור סדרת האיירון", משמע: לא מדובר בכלי חדש מן היסוד. לראייה גם העיצוב; חדי העין יבחינו אולי בכונס אוויר צנוע בצידי חופת המנוע, בחזית תחתונה שונה ביציאת הכוח ובבסיס לזרועות וביחידות תאורה מודרניות יותר כהבדלים ביחס לאיירון, ומעבר לכך קל לטעות ולפספס כי מדובר בדגם חדש. מבלי לנדב פרטים יתר על המידה עיקר החדשות הם המנועים החדשים – נפח לא צוין – שכמו בסדרת האיירון כוללים 4 ו-6-צילינדרים מתוצרת Deutz. הסדרה תכלול 6 דגמים בשלב ראשון, כאשר בכולם מותקנים מנועים מתקדמים יותר הכוללים בין השאר דרגת פליטת מזהמים 3B, מגדש טורבו עם מצנן ביניים, 4 שסתומים לצילינדר, מסילה משותפת וקטליזאטור מתקדם.
תיבת ההילוכים כוללת 6 הילוכים ב-4 קבוצות שונות – בסה"כ 24 הילוכים לפנים ו-24 לאחור. כאופציה ניתן לקבל גם אפשרות "זחילה" ל-8 ההילוכים הנמוכים, כך שבסה"כ יתקבלו 40 הילוכים לפנים ו-40 לאחור. המהירות המרבית – 40 קמ"ש – מושגת ב-1,600 סל"ד. תפוקת המשאבה ההידראולית בסדרה עומדת על 83 ליטר/דקה כאשר כאופציה (המומלצת עם התקנת מעמיס קדמי) מוצעת משאבה בתפוקה של 120 ליטר/דקה. כפועל יוצא מוצעת יכולת הרמה מרשימה הן מלפנים (3.8 טון) והן מאחור (עד 9.2 טון).
כאמור, מפרט מלא או תמונות רשמיות נוספות של הסדרה החדשה לא פורסמו עדיין. הייצור אמור להתחיל במהלך המחצית הראשונה של 2013. אנו נמשיך לדווח עם קבלת מידע מפורט יותר אודות הסדרה החדשה מאיטליה, הרלוונטית גם עבור השוק הישראלי.
יבואנית טרקטורי סאמה לארץ היא חברת ישראל לרכב וחלפים בע"מ, טל' 04-8410024

עוד על סאמה באתר – סאמה ווירטוס החדש