Case IH Puma AFS Connect

הדגמים החזקים והמתקדמים יותר בסדרת הפומה הנרחבת – Puma AFS Connect – מקבלים סדרת שיפורים וחידושים

Case IH Puma AFS Connect
Case IH Puma AFS Connect

קייס (CASE) משיקה את סדרת הפומה לאחר ריענון מקיף. מדובר בחמישה דגמים הכוללים את הגרסאות המתקדמות והחזקות יותר בסדרת ה-Puma – גרסאות 185, 200, 220, 240 ו-260 כ"ס – המוצעים בגרסאות בסיס גלגלים ארוך (288 ס"מ) תחת השם המלא Case IH Puma AFS Connect. סדרת הפומה המלאה כוללת מעתה לא פחות מ-21 גרסאות, בטווחי ההספק שבין 140-260 כ"ס, ובכך היא הסדרה הרחבה והגדולה ביותר של היצרנית.

Case IH Puma AFS Connect
Case IH Puma AFS Connect

דגמי ה-Puma AFS Connect מונעים באמצעות מנוע FPT עם 6 צילינדרים בנפח 6.7 ליטר העומד בתקן פליטת המזהמים האירופאי 'שלב 5', בין היתר באמצעות מערכת ה-Hi-eSCR2 של היצרנית. בכל הגרסאות המעודכנות הוחלף מיכל הדלק בחדש וגדול יותר – 470 ליטר, ויחד איתו הוחלף גם מיכל ה-AdBlue (אוריאה) בחדש, בנפח 54 ליטר. בקייס טוענים כי שינוי זה מוסיף עד שלוש שעות עבודה נוספות בין תדלוקים. המכלים החדשים גם עוצבו באופן שונה, כך ששולבו בהם מיכל מים קטן לשטיפת ידיים וארגז כלים אינטגרלי. המנועים החדשים דורשים מעתה מרווח טיפולים ארוך יותר העומד על 750 שע"מ.

קייס Puma AFS Connect בגרסאות ה-185, 200 ו-220 מוצעים בגרסאות Multicontroller עם תיבות הילוכים PowerDrive עם 19 מהירויות המופעלת דרך מערכת הפעלה חדשה (מסעד ליד ומתגים חדשים), או בגרסאות CVXDrive עם גיר רציף, לבחירה. הגרסאות החזקות – 240 ו-260 – מוצעות רק בגרסאות CVXDrive. שתי תיבות ההילוכים מוצעות בגרסאות ECO או רגיל לבחירה, עם מהירות נסיעה מרבית של 40 או 50 קמ"ש, בהתאמה. 50 קמ"ש מושגים ב-1,550 סל"ד בלבד.

Case IH Puma AFS Connect
Case IH Puma AFS Connect

המערכת ההידראולית בגרסאות Multicontroller מציעה משאבה מרכזית עם ספיקה של 120 ליטר/ד' כסטנדרט, עם אופציה לקבל משאבה מחוזקת של 150 ליטר/ד'. בגרסאות ה-CVX Drive מוצעת משאבה סטנדרטית של 150 ליטר/ד', עם אופציה לקבל משאבה מחוזקת בספיקה של 170 ליטר/ד'.

בכל הגרסאות החדשות של ה-Case IH Puma AFS Connect מוצע כושר הרמה מרבי בזרועות האחוריות של כ-10.5 טון וחמש יציאות חשמליות מאחור כסטנדרט. בדגמי ה-CVX Drive מותקנים מעתה סרנים מחוזקים ביחס לדגמים קודמים המאפשרים מעתה משקל כולל מותר של הטרקטור של 15 טון והתקנת גלגלים עד למידה 710/70 R42 (קוטר של 205 ס"מ) מאחור.

עוד חדשה היא הקבינה, שהיא גדולה יותר בגרסאות ה-Puma AFS Connect 185-260 מאשר בגרסאות הרגילות בכ-8%, עם שטח שמשות גדול בכ-11% והמבטיחה אטימה טובה יותר בפני רעשים (66 ד"ב באזור ראש המפעיל) ובידוד טוב יותר מוויברציות. בנוסף מותקנת הקבינה על בולמי זעזועים הניתנים לכיוון לפי העדפות המפעיל, מתוך הקבינה. עוד תורמת מערכת השיכוך המתקדמת של קייס – AVS – לנוחות הנסיעה (אופציה) כאשר מדובר בשיכוך קדמי הכולל חיישנים היודעים להפוך את פעולת הבולמים לאקטיבית בהתאם למהירות, תנאי הדרך, למשקל ועוד מדדים.

יבואנית הציוד החקלאי של קייס לארץ היא חברת ניו פלדמן