יבואן חדש ל-TYM מול מותג שהוא מהחשובים עבור יבואן גדול ו-וותיק הופכים את רכישת ברנסון על ידי TYM לסיפור מעניין אצלנו

לאחר מהלך שהחל כבר ב-2016 יצאה זה עתה הידיעה הרשמית לגבי רכישת מותג הטרקטורים ברנסון (Branson) מבית Kukje Machinery על ידי יצרנית הטרקטורים הקוריאנית TYM. העסקה שתושלם באופן מלא ורשמי בינואר 2023 ושתי החברות תתמזגנה, בניגוד לפעילות העצמאית שלהן עד כה; כמו בכל העולם כך גם אצלנו שווקו הטרקטורים על ידי דילרים שונים – ברנסון על ידי דוד צ'פניק ו-TYM על ידי אגרו תמיר תחילה, ומאז תחילת 2022 על ידי חברת 'בולטק חקלאות מתקדמת'. בהודעת TYM לעיתונות נמסר כי למעשה מה-1 לינואר 2023 "יתמזגו שני המותגים לאחד", למרות שההיצע יישאר בשלב זה דומה. קרי: הטרקטורים של ברנסון ימשיכו להימכר כפי שהם, אך תחת שם המותג TYM, וכבר עתה הם מופיעים באתר היצרנית תחת השם החדש. למעשה המשמעות היא כי המותג Branson ייעלם.

Branson K78

בשלב זה מובטח כי המחירים לא ישתנו וכך גם כל ההזמנות שכבר בוצעו. בשלב זה גם יימשך השירות הנפרד ותימשך אספקת החלפים הנפרדת לכל מותג, מאחר ועדיין מדובר בסדרות ובדגמים שונים. בהמשך יתאחדו שני המותגים גם מכאנית ויוצעו כולם על בסיס מקור ייצור וחלקים אחד.

על פי הצהרות הרוכשת, TYM, יוביל המהלך לשיפור מכל היבט עבור הלקוחות: היצע גדול ומגוון יותר של טרקטורים, שיפור באיכות הכלים הודות לשילוב הידע המצטבר של שתי היצרניות, שיפור במערך הסוכנים ואספקת השירות והחלפים ותחרותיות גוברת בשוק ההולך וגדל.

מ-TYM נמסר עוד כי 'לעת עתה לא יהיה שינוי בסוכנויות שני המותגים, אך בקרוב ניתן יהיה לקבל שירות עבור כל הטרקטורים של ברנסון (שכבר נמכרו. ד.ש.) בסוכנויות ומוקדי השירות של TYM". מה המשמעות עבור הלקוחות והיבואנים של שני המותגים אצלנו?

פנינו ליבואנים הרלוונטיים בארץ לקבלת תגובה, במטרה להבין מה יעלה בגורל שני המותגים הנפרדים עד כה, שבקרוב יהפכו למותג אחד – TYM. מחברת דוד צ'פניק, יבואנית ברנסון לארץ נמסר כי "הנושא בבירור" מול היצרן. גם מבולטק חקלאות מתקדמת מחקים להבהרות מהיצרן. נעדכן ברגע שהתמונה תתברר.

TYM T1304