קומביין לירק Krone Big-X 1080

קרונה הגרמנייה מרחיבה את היצע הקומביינים לירק מליגת ההספק העליונה עם שני דגמים חדשים

קומביין לירק Krone Big-X 1080
קומביין לירק Krone Big-X 1080

קרונה הגרמנייה (Krone), יצרנית מיכון חקלאי ובכללו קומביינים לירק, מרחיבה את היצע הקומביינים לירק שלה עם שני דגמים חדשים המתמקמים מתחת לקרונה Big X 1180 – הקומביין לירק (והמכונה החקלאית בכלל) החזקה בשוק, עם מנוע המציע 1,156 כ"ס. שני הדגמים החדשים – Big X 980 ו-Big X 1080 מציעים 980 ו-1080 כ"ס, בהתאמה, ולדברי דובר החברה הם נועדו לענות על דרישה עולמית גוברת לקומביינים לירק בקטגוריית ההספק הזו, סביב האלף כ"ס.

קומביין לירק Krone Big-X 980

המנועים מגיעים מליבהר – 24.24 ליטר נפחם ובתצורת V12. מנועים אלו מבטיחים לא רק רמות הספק מרשימות אלא גם מומנט זמין בטווח סל"ד רחב, צריכת דלק נמוכה ותחזוקה זולה ביחס לאלטרנטיבות אחרות ברמת הספק זו; הם דורשים החלפות שמנים ומסננים מדי 1,000 שע"מ והם עומדים בתקן האירופאי 'שלב 5' והאמריקאי  Tier 4final. בין היתר ניתן לעבוד בשני מצבי עבודה, בהתאם לעומס, סוג הגידול, תנאי השטח ולמהירות: הספק מרבי – XPower או מצב חיסכון – EcoPower. כמו כן, ניתן לקבע למצב PowerSplit בו דואג מחשב ניהול המנוע למעבר בין שתי התוכניות באופן אוטומטי, בהתאם לעומס, ללא התערבות המפעיל.

קומביין לירק Krone Big-X 1080

הכלים החדשים מצוידים במנגנון מדידת כניסת ירק ויציאתו – NIR Control Dual Sensor – המתעד את הכמויות ומאפשר מעקב ובקרה בזמן אמת ובדיעבד. מערכת טלמוניקציה ובקרה מרחוק בשם SmartConnect מאפשרת שליטה ופיקוח על כל מערכות הכלי, בכלל זה התרעות על תקלות ולקראת טיפולים.

עוד תוספת ממוחשבת לניהול העבודה מכונה VariLOC – מערכת המאפשרת שינוי מהירות עבודת התוף ואורך החיתוך במנגנון הקיצוץ: מ-1,250 ל-800 ל"ד וקיצור ב-50%, בהתאמה. המערכת ניתנת לתפעול פשוט גם תוך כדי עבודה.

קרונה מיובא לארץ על ידי חברת האחים ניסנבוים