מעמיס אופני קומפקטי אוואנט 760i
מעמיס אופני אוואנט

מעמיסי אוואנט שישווקו מעתה יכללו את מערכת העברת הכוח ההידראולית החדשה Optidrive המבטיחה התייעלות משמעותית בכוח המועבר אל הקרקע, צמצום כמויות החום והרעידות, ותחזוקה פשוטה יותר

יצרנית המעמיסים האופניים הקומפקטיים ונושאי הציוד הפינית אוואנט (Avant) מודיעה על סיום פיתוח מערכת בקרה ושליטה חדשה על מנגנון ההינע בכלים מתוצרתה, ועל הטמעתה מעתה כסטנדרט בכל הציוד המשווק על ידה.
המערכת מכונה Optidrive היא למעשה מערכת הינע הידראולית חדשה לגמרי, שתוכננה מן המסד לייעודה, והיא צורכת פחות נוזל הידראולי, כוללת פחות חלקים, צורכת פחות כוח (פחות איבודי תפוקה) ומאפשרת תגובות ותפעול מהירים יותר. המשאבות ההידראוליות חדשות אף הן, ומתיימרות להוריד את כמויות החום וה-ויברציות שהן מייצרות בעד 50%.
בבסיס המערכת החדשה יושבת משאבה הידראולית בעלת ספיקה משתנית המעבירה את כוחה אל ארבעת המנועים המניעים את הגלגלים. ההינע הסופי אינו מועבר אל הגלגלים באמצעות גלי הינע היוצאים – כל זוג – ממנוע הידראולי השוכן באמצע הסרן הקדמי או האחורי, אלא ישירות אל 4 המנועים היושבים כל אחד בצמוד לגלגל "שלו". שיטה זו, מסבירים באוואנט, צורכת פחות חלקים נעים, מאפשרת מרווח גחון גבוה יותר בנקודה הנמוכה ביותר בכלי (מרכס הסרנים הרוחביים) ומציעה העברת כוח יעילה יותר ותגובות מערכת מהירות יותר, מה שמוביל בסופו של תהליך לרצף יעיל יותר של אחיזה ופחות איבודי כוח. באוואנט מציינים כי היא החברה הראשונה להציע מערכת כזו אצל מיני מעמיסים קומפקטיים וכי שיטה זו מעלה את כוח הדחף והתפוקה היעילה של ציוד מסוג זה, הנאלץ לפעול לא פעם בתנאים קשים בעבודות משק – ברפתות, דירים, מתבנים וכיו"ב – הכוללים לחות, מצע עם אחיזה בעייתית ומשקל כבד להרים או לדחוף.

מעמיס אופני אוואנט

ישן (משמאל) מול חדש (Optidrive): כמות חלקים קטנה בהרבה מבטיחה התייעלות משמעותית בהעברות הכוח, ביכולת הקירור ובתחזוקה

באוואנט טוענים כי הכנסת מערכת ה-Optidrive לכלים מתוצרתה מצמצמת את איבודי הכוח המאפיינים מערכת העברת כוח הידראוליות בכ-10%. כמות המחברים והחיבורים של המערכת ההידראולית (הצנרת) קנה בכ-60% ביחס למערכות הקודמות, היא כוללת לפיכך פחות מחברי T או זוויות L, מה שמגביר את יעילות הזרימה ההידראולית ומצמצם משמעותית את איבודי הכוח. מערכת ה-Optidrive החדשה כוללת גם 20% פחות מחברים ופי חמש יותר נוזל הידראולי בתוך המנועים עצמם, במטרה להציע יכולות פיזור חום טובות יותר; באוואנט טוענים כי הודות לכך מסוגלים המנועים החדשים (להינע הגלגלים) לתפקד טוב יותר תחת עומס – גם לאורך זמן, הודות ליכולתם לשמר טמפרטורות עבודה נמוכות בכל מצב.
מערכת ה-Optidrive מוצעת מעתה בסדרות 500, 600 ו-700 של אוואנט. יבואנית אוואנט טכנו לארץ היא חברת בוקמן ישראל