לנדיני האיטלקייה משיקה דור חדש של הטרקטורים הבינוניים שלה בקטגוריית ה-120-130 כ"ס

לנדיני משיקה את הדור הבא של הטרקטורים הבינוניים מתוצרתה – 6H. בשלב זה כוללת הסדרה החדשה שני דגמים בלבד: 6-125H ו-6-135H עם 119 ו-127 כ"ס, בהתאמה.

לנדיני 6H

מעבר לעדכונים המכאניים מדובר גם בעיצוב חדש, התואם את קו העיצוב העדכני של לנדיני, כפי שכבר חשפנו כאן בפברואר שנה זו.

השינוי המשמעותי ביותר הוא המעבר למנועים חדשים, שבסדרה החדשה לא מגיעים כמקודם מדויץ, אלא מחטיבת המנועים התעשייתיים של פיאט – FPT. מדובר במנועי 4-צילינדרים בנפח 3.6 ליטר העומדים בתקני פליטת המזהמים העדכניים באירופה – שלב 5, והמצויידים בקטליזטור דיזל ומסנן חלקיקי דיזל. על פי לנדיני, למרות תוספת המסננים, עוצבה חופת המנוע כך שכולם נכנסים תחתיה באופן שאף משפר את שדה הראייה לפנים, ביחס לסדרה היוצאת. במנועים אלו מושג ההספק המרבי ב-1,900 סל"ד. המומנט המרבי מושג כבר ב-1,300 סל"ד והוא זהה בשני הדגמים: 518 ניוטון-מטר. הם מבטיחים ירידה של 10% בצריכת הדלק בהשוואה למנועי הדויץ בסדרה היוצאת ויחד עם מיכל דלק גדול יותר (מ-150 ל-170 ליטר) מובטח זמן עבודה ארוך משמעותית בין תדלוקים.

היצע תיבות ההילוכים בלנדיני 6H החדש עומד על שתיים לבחירה: מכאנית 12/12 עם ארבעה הילוכים בשלוש קבוצות, בכלל זה הילוכי זחילה, או Powershift הידראולית 36/12 Xtrashift עם אופציה להילוכי זחילה ואז מדובר ב-48/16 הילוכים. מהירות המינימום עומדת על 1.5 קמ"ש ללא הילוכי זחילה ו-300 מטר/שעה עם הילוכי זחילה. המהירות המרבית היא 50 קמ"ש לשתי תיבות ההילוכים. המשקל הכולל עומד על 8.0 או 8.5 טון, לגרסאות הצרות או הרחבות, בהתאמה. המשקל העצמי הוא 4.8 טון.

המערכת ההידראולית הסגורה היא חדשה בטרקטורים אלו וכוללת חיישני עומס. המשאבה ההידראולית מציעה ספיקה של 110 ליטר/דקה – שיפור משמעותי ביחס ל-66 ליטר/דקה בדגמים היוצאים. בנוסף מוצעת משאבה נפרדת עם ספיקה של 38 ליטר/דקה עבור מערכת ההיגוי. כושר ההרמה המרבי בזרועות עומד על 6.0 טון מאחור, וכאופציה מוצעות זרועות דמיות המסוגלות להרים עד 2.2 טון. בשני המקרים ניתן להזמין אפשרות לתפעול הזרועות גם מחוץ לקבינה.

הקבינה חדשה אף היא ומכונה אצל לנדיני Total View Slim 4. אנשי היצרנית מדגישים את הישענותה על תושבות שיכוך לטובת בידוד טוב בפני רעשים ו-וויברציות, וכאופציה ניתן להזמין את הקבינה נשענת על בולמי זעזועים מכאניים עם מהלך של כמעט 10 ס"מ. חימום מוצע כסטנדרט אך מיזוג מהווה אופציה בתשלום. הקבינה מבטיחה שדרוג משמעותי ביחס לקבינה בדור היוצא של הלנדיני 6H הן מבחינת איכות החומרים והבנייה, הן מבחינת הנחות והן בהנדסת האנוש המשודרגת.

לנדיני מיובא לארץ באמצעות חברת דוד צ'פניק ובניו מראשל"צ