לנדיני חושף טרקטור נסיוני למטעים ולכרמים המציע הינע משולב – דיזל וחשמל, יחד עם תצורת קבינה חדשנית. היכנסו לפרטים

Landini Rex 4 ELECTRA

יצרן הטרקטורים האיטלקי לנדיני, כיום חלק מקבוצת ARGO האיטלקייה, חושף טרקטור קונספט עתידי למטעים המונע באמצעות שילוב של מנוע דיזל ומנוע חשמלי (היברידי). הטרקטור – Rex 4 Electra – מבוסס על סדרת הטרקטורים הקומפקטיים למטעים ולכרמים Rex 4 והוא מוצג כאב טיפוס פועל ומתפקד, הנכנס עתה לתקופת עבודה בתנאי אמת לצורך בחינה והמשך פיתוח, עד להבשלה לכדי מוצר מוגמר שייוצר וישווק באופן סדרתי.

בלנדיני בחרו בהינע היברידי – קרי: שילוב בין מנוע בעירה פנימית לבין מנוע חשמלי – כשלב הבא של פיתוח הטרקטורים העתידיים, שלב ביניים בין ההינע באמצעות מנוע דיזל לבין הינע כל-חשמלי, מה שרבים מאמינים כי יהווה את שיטת ההינע המועדפת בטרקטורי העתיד. כמקובל לא פעם אצל דגמי קונספט/אבות טיפוס, גם כאן לא מפורסמים כל הפרטים הטכניים והמספרים. מה שכן פורסם הוא המבנה הכללי של מערכת העברת הכוח: המנוע הוא אותו מנוע המשרת בדגמי סדרה זו (Rex 4) – דויץ 4-צילינדרי בנפח 2.9 ליטר – המוצע כאן בגרסת ה-110 כ"ס. מנוע זה משמש להינע כל המערכות בטרקטור – מכאניות והידראוליות – והוא מעביר את כוחו דרך תיבת הילוכים רגילה לטרקטורים אלו (במקרה זה 36×12) אל הגלגלים האחוריים בלבד. במקביל מנוצל כוח המנוע בכדי למלא מצבר – שבתורות מספק חשמל למנוע חשמלי המניע את הגלגלים הקדמיים. הסרן הקדמי משוכך ועל לנדיני מאפשרת מערכת העברת כוח מתקדמת את החלוקה הנדרשת בין גלגל ימין ושמאל (כחלופה לדיפרנציאל) ואת התיאום הנכון בין סיבוב הגלגלים הקדמיים לבין האחוריים. אנרגיית הבלימה מתורגמת לחשמל, ומוסבת למילוי המצבר, ובכך נחסכת אנרגייה הנדרשת לכך, שהיתה מגיעה ממנוע הדיזל. 

Landini Rex 4 ELECTRA

למרות שטרם פורסם המפרט הטכני המלא, חושפת לנדיני שני יתרונות משמעותיים בהחלט שהקונספט Rex 4 Electra מציג; הראשון הוא בחיסכון בדלק, שכן תוספת ההינע הקדמי אינה "עולה" בדלק הודות לשימוש בחשמל. בלנדיני טוענים כי עד כה הושג חיסכון ממוצע של 10% בצריכת הדלק בהשוואה ללנדיני Rex 4 סדרתי, בגרסת ה-110 כ"ס. ייתרון משמעותי – לא פחות – נוסף הוא ברדיוס הסיבוב; היעדר מערכת הינע מכאנית, הכוללת ציריות ומחברים, מאפשרת תכנון שונה של הסרן הקדמי ובתוך כך את הגדלת זווית הצידוד של הגלגלים בכ-15% משמעותיים בהחלט, בפרט לטרקטור למטעים ולכרמים.

Landini Rex 4 ELECTRA

עוד חדש בקונספט זה היא הקבינה, או יותר נכון – חיבורה לטרקטור, כאשר בלנדיני מנצלים את השקת אב הטיפוס Rex 4 Electra בכדי להציג גם חידוש זה. עיקר החדשות הן במערכות השיכוך והבולמים ההופכים – על פי דברי לנדיני – את הקבינה לנוחה בהרבה ביחס למוכר. בסיס הרעיון הוא שילוב בין שני בולמים פאסיביים בשני הקצוות הקדמיים של הקבינה לבין שני בולמים הידראוליים  נשלטים אלקטרונית מאחור. מחשב השולט בשניים האחרונים מנטר בכל רגע נתון את תנוחת, תנודות וזווית הטרקטור ובהתאם לכך מגביר או משחרר עומס מהבולמים. על פי היצרנית מציעה קבינה זו 15% פחות וויברציות המועברות אל המפעיל. בלנדיני מתגאים בכך שכל המערכות המכאניות והחשמליות בטרקטור ניסיוני זה פותחו ומיוצרות 'בבית', פרי תכנון ופיתוח עצמיים. לא נמסר בשלב זה על לוחות זמנים להמשך, כמה זמן יימשכו הבחינות והניסויים ומתי יוחל בייצור הסדרתי – כאשר ללא ספק זהו היעד. נמשיך לעקוב