לנדיני Rex 4
,

שיפורי לנדיני ל-2019

לנדיני Rex 4

לנדיני Rex 4

לנדיני האיטלקייה, חברה-בת בקבוצת ARGO שהנה גם בעלת המותגים מק'קורמיק, Valpadana ועוד, חושפת חידושים לקראת שנת 2019 במסגרת תערוכת החקלאות הבי"ל EIMA שנפתחה בימים אלו.
עיקר החדשות מתמקדות בסדרה Rex 4 המיועדת למטעים שהוצגה לפני כשנה, והמוצעת גם אצלנו מאז ספטמבר האחרון.
לקראת שנת הדגם 2019 יוצעו דגמי סדרה Rex 4 למטעים בצביעה חדשה שתכלול כחול מטאלי בוהק למרכב ושחור-מט לחישוקים. אבל, מעבר לרענון הקוסמטי הציגה לנדיני מספר חידושים ומערכות מתקדמות משמעותיות בטרקטורים אלו, מתוך מטרה להציע את כלים המתיימרים להיות מהמתקדמים והיעילים בתחום.
סדרה Rex 4 מוצעת בשלוש תצורות שונות, הנבדלות אלו מאלו בשימוש הספציפי: מטעים, כרמים ורב שימושי. טווח ההספק נע מ-70 ועד 112 כ"ס עם מנועי דוייץ כספקי הכוח. עוד התווספו מערכות עזר ובקרה ממוחשבות התורמות לניהול מנוע יעיל יותר ובשורה התחתונה – ליעילות גבוהה בהשוואה לדגמים קודמים ולעלויות תפעול, צריכת דלק ותחזוקה נמוכות יותר. משנת 2019 תוצע כאבזור סטנדרטי מערכת "זיכרון גובה הסל"ד" (EMS) המאפשרת למפעיל לקבע את הסל"ד המבוקש והמתאים ביותר לסוג פעולה מסויים בזיכרון, ולחזור אליו בדיוק בלחיצת כפתור בכל עת. מדובר בתוספת המציעה שיפור והתייעלות בעיקר עבור חקלאי המבצעים לא פעם משימות חוזרות ובאותם התנאים, כאשר הזמן הנדרש להכין את הטרקטור לעבודה במצב האופטימלי נחסך כמובן, כמו גם מתאפשרת עבודה מדויקת ויעילה יותר בניצולת הכלי – גם כאשר מדובר בכמה וכמה משימות שונות.

לנדיני Rex 4

לנדיני Rex 4

עוד מערכת מתקדמת המוצעת כסטנדרט בטרקטורים למטעים מסדרה REX 4 היא מערכת עזר מתקדמת לנהיגה (ADS); מדובר במערכת הנעזרת "במילה האחרונה בתחום", על פי היצרנית, בכל הקשור לניהוג, ובכלל זה קישור למערכות לוויין לצורך ניווט מדויק בשדה (ניהוג אוטונומי), יכולת לקבע בזיכרון זוויות צידוד היגוי מדויקות, במטרה להקל, לפשט וליעל את הסיבוב בסוף שורה, שמירה מדויקת על נתיב הנסיעה ועם יכולת מיוחדת לתפקד ולבצע משימות אלו גם במצבי שיפוע ומדרון קיצוניים.
מערכת ההיגוי עודכנה אף היא כאשר עיקר השיפור ל-2019 מתמקד בהתנגדות הגוברת לסיבוב ההגה ככל שמהירות הנסיעה עולה, ולהיפך – עזרה הידראולית נדיבה יותר ככל שמהירות הנסיעה יורדת. מערכת זו נועדה להגביר את הנוחות עבור המפעיל בתנאי עבודה במטע ובכרם מחד, ומאידך להעלות את רמת הבטיחות בנסיעה מהירה יותר בכביש הודות ליציבות המשופרת המוענקת לטרקטור בשל ההגה היציב יותר. מערכת ההיגוי מתיימרת גם לשמור אוטומטית על כיוון נסיעה ישר, דהיינו: כאשר המפעיל אינו נוגע בגלגל ההגה, ההגה מכוון לחזור אוטומטית למצב נסיעה ישר.
נזכיר עוד שטרקטורים מסדרה REX 4 למטעים מוצעים עם מתלה קדמי משוכך, בחירה בין 2 משאבות הידראוליות ועם עד 7 יציאות הידראוליות.

לנדיני סדרה 9000

לנדיני סדרה 9000

עוד נחשפה במסגרת תערוכת EIMA סדרה 9000 החדשה – טרקטורים המיועדים אף הם למטעים ולכרמים אך בעלי ארבעה גלגלים זהים בגודלם, בסגנון המוכר גם אצלנו מהטרקטורים של קררו. טרקטורים חדשים אלו מצטרפים לכלים דומים המוצעים זה מכבר על ידי לנדיני (הסדרות 4600 ו-7000) והם מעגלים את ההיצע – ורמות ההספק – כלפי מעלה; דגמי סדרה 9000 החדשה מוצעים בשלב זה עם 95 או 102 כ"ס לבחירה. יבואנית לנדיני לארץ – חברת דוד צ'פניק ובנו – אינה מייבאת טרקטורי מטעים מסדרות 4600, 7000 ו-9000 לישראל. סדרה REX 4 דנן מוצעת גם בארץ.