בעוד שנה יחל שיווק טרקטור חשמלי עם 120 כ"ס מניו הולנד ומקייס במקביל. כל הפרטים בידיעה

New Holland T4 Electric Power

ניו הולנד השייכת ל-CNH  האיטלקי (בבעלות פיאט) מצטרפת אל היצרניות המציעות טרקטורים חשמליים עם הבטחה להתחיל לשווק דגם ראשון כבר בעוד שנה, קרי: בסוף 2023. זה עתה הוצג בארה"ב הניו הולנד T4 Electric Power המוגדר עדיין כאב טיפוס, אך הנו בשלבי בחינה וניסוי סופיים, לקראת ייצור סדרתי. מהשם ניתן להבין שהטרקטור המיועד משתייך לקטגוריה הקומפקטית-בינונית עם הספקים של עד 120 כ"ס, וזה יהיה ההספק של הדגם המיועד הראשון. המומנט המרבי יעמוד על למעלה מ-45 קג"מ והמהירות המרבית תוגבל ל-40 קמ"ש. על פי ניו הולנד ניתן יהיה לעבוד "יום עבודה שלם" עם טעינה אחת מלאה, כאשר תידרש שעה אחת בלבד לטעינה מלאה ממצב ריק – באמצעות מטען מהיר.

הטרקטור החדש הוא חדש מן המסד וכולל את הטכנולוגיה החשמלית והממוחשבת העדכנית ביותר. בין היתר ניתן יהיה להפכו לטרקטור אוטונומי, ז"א – הוא יוכל לעבוד ללא מפעיל, כמו גם במחובר אלחוטית לטרקטור נוסף כך (Follow Me mode) שיוכל להכפיל את ההספק והתפוקה של העבודה עם מפעיל אחד בלבד. כל מערכות החישה, הרדאר והניווט מותקנות בגג הקבינה. לטרקטור תהיינה בנוסף ליציאות ההידראוליות ול-PTO גם יציאות חשמל, להפעלת ציוד חשמלי או לשמש כגנרטור מתנייע.

New Holland T4 Electric Power

ניו הולנד T4 Electric Power מתוכנן כטרקטור רב-משימתי למשקים מעורבים ולמשקי חי והוא תוכנן לעבוד גם עם מעמיס קדמי, מבחינת נקודות עיגון, חיזוקים וסרן קדמי מתאים. על פי היצרנית הוכיחו המבדקים בתנאי אמת יכולות גרירה ועבירות טובות בהרבה ביחס לטרקטור קונבנציונלי המונע דיזל, וזאת הודות להעברת הכוח ה"חכמה" והמבוקרת מחשב הדואגת לאחיזה מיטבית בכל רגע נתון. יתרונו ככלי שקט במיוחד (הורדת רמות הרעש ב-90%) וללא פליטת מזהמים במקומות סגורים ובקרבת בע"ח הוא מובן וברור. עוד מובטחת ירידה של 90% (!) בעלויות השוטפות בתפעול הכלי החשמלי החדש ו-90% ירידה בכמות הוויברציות בזמן העבודה.

ככל הנראה תוצג במהלך השנה הקרובה גרסת קייס – החברה האחות – לנושא, עם כוונה להציע את אותו הטרקטור הן בכחול והן באדום. בהמשך צפוי היצע הטרקטורים החשמליים של CNH לגדול משמעותית – הן מעלה והן למטה, עם כלים נוספים בטווחי הספק שונים והמיועדים לקטגוריות השונות בחקלאות.

ניו הולנד וקייס מיובאים לארץ על ידי חברת ניו פלדמן מחיפה