טרקטור ניו הולנד T8.435
, ,

זה רשמי: נ. פלדמן עוברת ידיים

כמקובל במחוזותינו, כל שריפה – ולו הקטנה ביותר – מלווה בהרבה עשן. דוגמא מצוינת לכך היא כמות העשן שמיסכה את הליך העברת הבעלות או המכירה/רכישה של חברת נ. פלדמן ובנו, מיבואניות הציוד והמיכון החקלאי החשובות והגדולות בארץ. לאחר תקופה ארוכה של שמועות והשערות, העשן מתפוגג סוף סוף ותחתיו מתבררת מציאות חדשה; לאחר מו"מ אינטנסיבי רוכשת 'קבוצת תפארת' את פעילות חברת נ. פלדמן. יש לציין כי המהלך עדיין לא הושלם רשמית, מאחר ונדרש עוד זמן לסיום אי-אלו הליכים משפטיים ופרוצדורליים, אך כפי שהוסבר לנו הן מטעם החברה הרוכשת והן מחברת נ. פלדמן – "כולם מסכימים, כולם בעד והמחיר סוכם ונסגר". השלמת התהליך במלואו צפויה להסתיים בעוד כחודש עד חודש וחצי.

feldman logo

למרות העברת הבעלות מתוכננים שם החברה והלוגו להישאר ללא שינוי

אז עבור מי שהיה בעניינים והכיר את הנפשות הפועלות אולי לא מדובר בהפתעה גדולה, אבל עבור כל היתר – מדובר בפצצה של ממש ובאירוע משמעותי ביותר עבור השוק החקלאי המקומי שלנו, מאחר ולא בכל יום נמכרת סוכנות וותיקה, המייצגת מגוון מותגים מכובד בהחלט והנוגעת בלא מעט חקלאים דרך הציוד המיובא על ידה, השירות והמשקל התחרותי בשוק.
החברה הרוכשת – קבוצת תפארת, כאמור – אינה קוטלת קנים כלל ועיקר; מדובר בקבוצה המחזיקה בין היתר ב-50% מחברת הליסינג 'אופרייט ליס'. הקבוצה היא גם הבעלים של חברת 'תפארת חלפים' – חברה גדולה העוסקת בשיווק, הפצה ומכירת חלפים לרכב, כמו גם של מוסך 'רכב הצפון' המהווה סוכנות והוא מורשה פיז'ו וסיטרואן בחיפה, בעוד 3 מוסכי שירות המשרתים מכוניות פיז'ו וסיטרואן ובעסקים נוספים. הקבוצה היא בבעלות שמואל גנץ, כאשר בנו רן משמש כיום כמנכ"ל.

ran ganz

רן גנץ, מנכ"ל קבוצת תפארת: "אנו רואים בשוק המיכון החקלאי והצמ"ה פוטנציאל מבטיח. בכוונתנו להתחזק בשניהם"

"שתי סיבות עיקריות הביאו אותנו להיכנס לעסקה זו" אומר ל-Agrinews רן גנץ, לאחר ששאלנו אותו "למה ומדוע"?… "קודם כל – נושא חלקי החילוף מהווה מרכיב משמעותי בעסקינו כך שהסינרגיה עם המותגים והפעילות של נ. פלדמן מתאימה לנו. גם הזיכיון לייבוא שמני קסטרול – מהמותגים המובילים בעולם – הנמצא בידי נ. פלדמן, מהווה מרכיב משמעותי עבורנו, הן עבור פעילותנו בתחום המוסכים והרכב והן עבור כלל השוק". יש לציין שחברת 'תפארת חלפים' עסקה עד כה בשיווק והפצת חלקי חילוף בארץ, שלא יובאו על ידה. רכישת הסוכנויות שבבעלות נ. פלדמן תכניס את החברה גם לתחום הייבוא.

טרקטור ניו הולנד TD3.50

לסגמנט הטרקטורים בעלי ה-50 כ"ס "פוטנציאל לא ממומש", ובכוונת היבואנית החדשה להיכנס בשוק זה במלוא העוצמה

"הסיבה השנייה היא הפוטנציאל הגדול אותו אנו רואים הן בשוק המיכון החקלאי והן בשוק הציוד הכבד בארץ. שוק הטרקטורים בישראל נע סביב ה-650-700 כלים חדשים בשנה ושוק הציוד הכבד גדול כמעט פי 4 – זה לא שוק עצום בהיקפו אך יש עוד הרבה מה לעשות בו ובכוונתנו להגדיל את הנתח שלנו בשני שווקים אלו באופן משמעותי".
לנ. פלדמן 2 מותגים חזקים עיקריים בתחום המיכון החקלאי: החברות-האחיות קייס וניו הולנד (שתיהן בבעלות פיאט) ולדעת רן גנץ יש עוד מה לגדול ולצמוח עם מותגים אלו. הוא מדגיש כי בשלב ראשון לא ירגיש הלקוח כל הבדל; "רמת השירות בנ. פלדמן טובה ואנחנו לא מתכננים שינויים פרסונליים". המשמעות היא שאנשי המכירות, בראשם סמנכ"ל המכירות הוותיק ירון שיפמן, כמו גם המנכ"ל (החדש יחסית) אבי לוינזון ימשיכו לנהל ולתפעל את החברה. גם מיקום החברה, המוסכים, חלקי החילוף וכיו"ב לא ישתנה בעתיד הקרוב, וכנ"ל גם לגבי מוסכי השירות. "אנו נבחן הכל במטרה לנסות ולשפר היכן שצריך" מציין בפנינו רן גנץ, רומז על כך שייתכן ומערך המוסכים המורשים יורחב, במטרה להעניק שירות טוב יותר בעיקר לאזורים מרוחקים.

טרקטור קייס מאגנום


הגדולים של קייס וניו הולנד הפכו בשנים האחרונות למחזה נדיר למדי במחוזותינו. תחום זה של כלי עיבודים גדולים מבית CNH עומד לקבל רוח גבית

הבשורה החשובה לחקלאים היא בעצם כניסת גורם רציני ומשמעותי לתחום, כאשר על פניו מדובר במהלך האמור להכניס יציבות ועתיד מבטיח לחברת נ. פלדמן. הבעלים החדשים מתכננים שיפור משמעותי בתחום השיווק והמכירות, בדמות אפשרויות ופעילויות חדשות כאשר המעניין ביותר הוא מערך מימון חדש שיקל את מכירת הציוד החדש לחקלאים רבים יותר. בנוסף, אסור לבטל את העלאת רף התחרותיות בשוק המיכון והציוד החקלאיים בישראל בעקבות מהלך הרכישה של נ. פלדמן – מהלך שייטיב הן עם החקלאים, ובסופו של דבר גם עם היבואנית המתחרים. נאחל הרבה הצלחה לכל המעורבים בעניין!