פנד e107 V Vario הוא הטרקטור הכל-חשמלי הסדרתי השני של מותג הפרימיום הגרמני, והוא מיועד – בין היתר – לעבודה במטעים וכרמים

פנד e107 V Vario

יצרנית הפרימיום הגרמנייה פנד (Fendt) משיקה טרקטור למטעים וכרמים המונע בחשמל – פנד e107 V Vario. זהו הטרקטור הכל-חשמלי השני של היצרנית המגיע לבשלות ייצור ושיוצע למכירה באמצעות סוכני המותג, לאחר השקת ה-e100 Vario ב-2019.

הטרקטור הצר (107 ס"מ בלבד רוחבו) מציע גובה מרבי בקצה הקבינה הסגורה של 245 ס"מ מיועד כמובן למטעים ולכרמים, אבל לא רק. הודות לאפס פליטת גזים רעילים ופעולה שקטה ביותר מייעדת אותו היצרנית גם למגוון עבודות מוניציפליות בקרבת מגורים, עבודות בתוך מבנים – מחסנים, ממגורות, משתלות, חממות וכיו"ב – ומגוון עבודות מכל סוג בקרבת בעלי חיים, דוגמת רפתות, אורוות, דירים ולולים.

המנוע החשמלי מקבל את כוחו מצבר סוללות והוא מספק עד 90 כ"ס. הכוח מועבר אל כל הגלגלים באמצעות מערכת הגיר הרציף המוכרת של פנד, המאפשרת בין היתר מהירות נסיעה מרבית של 40 קמ"ש.

פנד e107 V Vario

הסוללות הן בקיבולת של 100 קילו-ואט/שעה והן מספקות בין 4 ל-7 שעות עבודה רציפות, תלוי בעומס וברמת הקושי. ניתן לטעון 20-80% מהסוללות תוך 45 דקות, תלוי בסוג המטען. בפנד מפתחים כבר עתה סוללות עם ספיקה גדולה יותר באותו הגודל, בכדי לאפשר עבודה רציפה ארוכה יותר בין טעינות.

ניתן לעבוד עם הטרקטור באחד משלושת מצבי העבודה: Eco, לעבודות שלא נדרש כוח רב, Dynamic – לעבודות בהן נדרש הספק ממוצע, ולא תחת עומס קיצוני, ו-Dynamic+ – לעבודות בעומס גבוה בהן נדרשת מלוא עוצמת המנוע. המערכת מגובה מחיישני חום הדואגים לעצור את פעולת הכלי במצבי התחממות קיצוניים שעלולים לפגוע בביצועים או אף בסוללות ובמנוע.

הקבינה הגבוהה מציע שפע מרווח לראש וכוללת מיזוג, אמצעי תפעול מוכרים וסטנדרטיים והיעדר האגזוז מרחיב את שדה הראיה לפנים. אופציה בשלט המפתחות מאפשר חימום/קירור הקבינה טרם הכניסה, ובקרת האקלים כוללת הפשרת אדים לחלונות.

גם חיבור ציוד וכלי עבודה מבוצע כמקובל בטרקטורים דומים, עם שתי יציאות כוח מכאניות (PTO) מלפנים ומאחור, 4 יציאות הידראוליות מאחור, שש במרכז הכלי ושתי מערכות זרועות הרמה – מלפנים ומאחור. ניתן להפעיל את כל המערכות בטרקטור גם באמצעות ג'וי-סטיק, ומערכת ניהוג אוטומטית היא חלק מהאבזור הסטנדרטי.

לפנד e107 V Vario צמיגים סטנדרטיים ייחודיים שפותחו על ידי Trelleborg המתאפיינים בהתנגדות גלגול נמוכה וברמת רעש נמוכה בנסיעה על מצע שקט, בגודל 280/70R16 מלפנים ו-380/70R24 מאחור. בנוסף מוצע מגוון צמיגים נוסף לשימוש וייעוד ספציפי לפי צורכי הלקוח.

פנד e107 V Vario

בפנד מציינים כי עוד ועוד חוות ומשקים, בעיקר באירופה, עוברים להתבסס על אנרגיה ירוקה בלבד – שמש, רוח וביו-גז – ובפרט עבורן מתאים טרקטור הפועל על חשמל בלבד ככפפה ליד, וכי זהו קהל יעד נוסף שאצלנו בישראל עוד לא ממש מוכר ונפוץ.

פנד מקבלת הזמנות ל-e107 V Vario כבר מנובמבר הקרוב, כאשר האספקה ללקוחות תחל ברבעון האחרון של 2024, במקביל להחלת הייצור הסדרתי.

פנד מיובא לארץ על ידי אגרו תמיר מכפר תבור