טרקטור BCS K105
,

בוצר איטלקי עם לב יפני

טרקטור BCS K105

טרקטור BCS K105; במידה ויגיע אלינו לבסוף, יתחרה בראש ובראשונה מול הטרקטורים של קרארו

קבוצת BCS האיטלקייה (BCS Group) מוכרת בעיקר במולדתה, במרכז אירופה אך גם במגוון שווקים באמריקה, אסיה ואפריקה. מדובר במותג שפחות מוכר בישראל, למרות שיש לו יבואן רשמי, בעיקר בשל התמקדות היבואן במוצר עיקרי אחד – הטרקטורים החד-סרניים של היצרנית. חברת מ. שטרן מחיפה הנה בעלת הזיכיון של BCS והיא מוכרת בעיקר, כאמור, דרך הציוד הקומפקטי יותר של המותג, אך BCS נחשבת מתחרה חזקה גם בתחום הטרקטורים הקומפקטיים, בפרט המיועדים למטעים וכרמים ובעלי היגוי פרקי או 4 גלגלים דומים בגודלם – תחום המוכר בישראל באמצעות הטרקטורים של קרארו הנחשבים מתחרים ישירים של BCS.
BCS Group מייצרת כיום טרקטורים למטעים וכרמים, טרקטורים חד-סרניים וציוד חקלאי נוסף תחת המותגים פרארי (Ferrari S.p.A.), פסקואלי (Pasquali Macchine Agricole) ו-BCS.

טרקטור BCS K105

טרקטור BCS K105; מנוע קובוטה מוכר ואמין מהווה קלף חזק עבור המותג האיטלקי. ב-K105 עומדים לרשות החקלאי 98 כ"ס

זה עתה הפתיעה היצרנית עם השקת טרקטור מתקדם חדש לגמרי המיועד למטעים וכרמים, המתחרה בראש ובראשונה – וראש בראש – מול דגמי קרארו המוכרים והמשווקים גם בארץ. מדובר בסדרה K105 כאשר בשלב ההשקה הוצג דגם אחד בלבד, עם 98 כ"ס. המפרט מבטיח גדולות ונצורות, בעיקר הודות לבחירת מנוע מתקדם, מוכר וחסכוני מתוצרת קובוטה: 4-צילינדרי עם טורבו והזרקת לחץ גבוה במסילה משותפת בנפח 3.8 ליטר ועם כמעט 100 כ"ס, כאמור. מנוע זה עומד כמובן בתקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר באירופה (3B). הכוח מועבר אל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבה סינכרונית עם 32 הילוכים ו'רוורסר'. הגלגלים הקדמיים ניתנים לחיבור וניתוק באמצעות מערכת אלקטרו-הידראולית, במטרה לפשט פעולה זו על מנת לרתום את הגלגלים למאמץ רק בהתאם לצורך, ובכך לחסוך בבלאי ובצריכת הדלק.

טרקטור BCS K105

טרקטור BCS K105; הבטחה להנדסת אנוש גבוהה, שדה ראייה מעולה סביב וכוח רב ביחס לגודל

אנשי BCS טוענים כי ה-K105 החדש הוא השקט, הנקי והחסכוני בסגמנט, בקטגוריית ההספק של ה-100 כ"ס. גולת הכותרת היא המחיר, אודותיו לא פורסמו עדיין נתונים רשמיים, אך הוא מתיימר להיות תחרותי אל מול המתחרים.
מחברת מ. שטרן – זכיינית מותגי חברת BCS Group – נמסר לנו כי המידע עדיין טרי וכי בקרוב מאוד יערכו שם הערכת מצב והיתכנות, ובהחלט שוקלים בחיוב יבוא הטרקטורים החדשים גם אלינו. מן הסתם יהוו תגובת החקלאים ומידת ההתעניינות מרכיב מכריע בקבלת ההחלטה, כמו גם המחיר – לדידו כאמור טרם קיבלנו פרטים רשמיים. לפניה ליבואנית BCS Group לארץ ניתן לפנות במייל m-stern@barak.net.il או בטלפון 04-8410580.

טרקטור BCS K105

טרקטור BCS K105