יצרנית צרפתייה משיקה רובוט לעבודות גיזום, דישון, קלטור וריסוס כרמים

Sabi Agri ZILUS

חברת Sabi-Agri הצרפתייה משיקה רובוט לשימוש חקלאי המיועד לביצוע כל עבודות התחזוקה והטיפול בגפנים, למעט הבציר. הרובוט מתוכנן לבצע את כל המשימות באופן אוטונומי הודות ליכולתו לנוע בכרם עצמאית בשל מערכות ניווט והתמצאות מתקדמות שהוא כולל.

Sabi Agri ZILUS

הרובוט החדש מכונה ZILUS, הוא מונע באמצעות מנועים חשמליים ונע על זחלים במטרה לצמצם את דחיסת הקרקע ולאפשר תנועה מדויקת גם בתנאי שיפוע קיצוניים (עד 25 מעלות), בבוץ וכיו"ב תנאי שטח קשים לתנועה. ה-ZILUS נטען ממצב ריק למלא תוך שעתיים בלבד ומאפשר עבודה רציפה של בין 8 ל-10 שעות, תלוי בסוג העבודה ובתנאים. הרובוט כולל רדארים, מערכת ניווט מבוססת GPS, חיישני מרחק ובקרות החלקה ושיפוע. הרובוט מאפשר שלושה מצבי עבודה: אוטונומי לגמרי, כאמור, בשלט רחוק או עם מפעיל היושב על הרובוט, בעמדת הפעלה הניתנת לחיבור ולניתוק מהירים.

Sabi Agri ZILUS

Sabi-Agri מציעה את הרובוט החדש בעיקר לכרמים היושבים על שיפועים קיצוניים, תשתית המסכנת עת מפעיל הטרקטור והטרקטור עצמו, כמו גם לכרמים גדולים בהם יש צורך לחסוך בכוח אדם. הרובוט מסוגל לגזום ('לחלן'), לקלטר, לרסס הן עשבייה והן את הכרמים, לדשן וכיו"ב. הוא מצויד ביציאות כוח מכאניות (PTO), הידראוליות וחשמליות להפעלת מגוון ציוד, וניתן לכוון את נקודות הריתום כמו גם את גובה הקשת מעל לשיחי הגפן.

החברה מתכננת להתחיל בקרוב בייצור הסדרתי של הרובוט לכרמים. בשלב זה לא ידוע על כוונה לשווק את ה-Sabi Agri ZILUS בארץ.

Sabi Agri ZILUS