,

המשך האוטונומיה של קייס (וידאו)


קייס מודיעה על עליית שלב נוספת בפיתוח טרקטורים אוטונומיים מתוצרתה, כהמשך לחשיפת טרקטורים אוטונומיים הנמצאים בפיתוח, מתוצרת קייס והחברה האחות ניו הולנד – שתיהן שייכות ל-CNH שבתורה מהווה חלק מקונצרן פיאט האיטלקי. תזכורת: בסוף 2016 חשפו ב-CNH אבות טיפוס ראשונים של טרקטורים אוטונומיים הן מתוצרת קייס והן מתוצרת ניו הולנד.
בהודעה לעיתונות מטעם קייס מדווח על שיתוף פעולה בין זו האחרונה לבין חוות Bolthouse בקליפורניה, בשטחה, במטעיה ושדותיה מתבצעים הניסוי והבדיקות. בקייס מדגישים כי המחקר והפיתוח שלהם סביב הטרקטור האוטונומי התקדם משמעותית מאז נחשפו בפני הציבור צמד הטרקטורים האוטונומיים של קייס וניו הולנד בשעתו, בין היתר באמצעות קבלת אינספור דעות, עצות, בקשות והיזון חוזר מצד לקוחות ברחבי העולם, בעיקר סביב לשאלה "היכן וכיצד הייתם רוצים לראות את יכולותיו ויתרונותיו של הטרקטור האוטונומי". הפרויקט המשותף עם חוות Bolthouse מהווה את השלב המעשי במהלך הפיתוח, השלב בו נבחנות הטכנולוגיות הרלוונטיות בתנאי אמת מגוונים. "חשוב לנו לשלב טרקטורים אוטונומיים במערכי חקלאות פועלים, ולראות כיצד ניתן לשלבם בהצלחה, על פי דרישות החקלאים ובאופן בו יתרמו את התרומה הגדולה ביותר להגברת היעילות, התפוקה והורדת העלויות" מסביר רוברט זמנצ'יק, אחראי פיתוח כלי רכב אוטונומיים בקונצרן CNH.

אב טיפוס של טרקטור קייס אוטונומי

בקייס מסבירים עוד כי ראשי הפרויקט הגיעו למסקנה כי פיתוח הטרקטור האוטונומי צריך להתבצע בחמישה אפיקים מקבילים, כל אחד מהם דורש פיתוח, שכלול ושיפור טכנולוגיות רלוונטיות: ניווט, קואורדינציה ואופטימיזציה, אוטונומיה כסיוע ועזרה למפעיל, פיקוח אנושי ובטיחות מרבית על הציוד האוטונומי ואוטונומיה מלאה, קרי: ציוד היוצא מנקודה, מבצע את העבודה, וחוזר אל אותה הנקודה – הכל עצמאית וללא התערבות אנושית.
הכלים האוטונומיים של קייס המשתתפים בניסוי ובמבחנים בשטחי חוות Bolthouse יעסקו בעיבודים מכל הסוגים (מקלטור ודיסוק רדוד עד חריש עמוק), עבודה בקטיף ירקות שורש (חוות Bolthouse היא ממגדלות הגזר הגדולות בצפון אמריקה), ריסוס, דישון ועוד. מקייס לא נמסר מהו אורכו המתוכנן של הניסוי המשותף, ומן הסתם עוד מוקדם להכריז על מועד בו נראה את טכנולוגיות האוטונומיה בטרקטורים חקלאיים מיושמות בכלים סדרתיים הנמכרים באופן סדרתי. אבל עובדים על זה…