JCB הבריטית משיקה גרסה חשמלית למעמיס ה-2.5 טון הוותיק – ה-403

JCB 403E

ג'י.סי.בי (JCB) הבריטית משיקה גרסה כל-חשמלית של המעמיס הקומפקטי שלה – JCB 403 – בשם JCB 403E. עם נתונים וביצועים דומים לגרסת הדיזל הוותיקה יותר – משקל עבודה של כ-2.5 טון, גובה הרמה מרבי של 3.1 מ' והספק של כ-35 כ"ס – פונה הדגם החשמלי לקהל דומה, יחד עם קהל חדש הנזקק לכלי נקי יותר מבחינת פליטת רעלים (למשל: בעבודה במקומות סגורים), או – שקט יותר, כפי שיתקבל בברכה בעבודה בקרבת בעלי חיים, למשל.

JCB 403E

המעמיס הקומפקטי מצויד בצבר סוללות בספיקה של 20 קילו-ואט/שעה והוא מתיימר לאפשר 'יום עבודה' שלם בטעינה אחת, או 4-5 שעות בעבודה מאומצת רציפה. ב-JCB טוענים כי נתונים אלו הם הטובים ביותר בקטגוריה. JCB ערכה את ההשקה במשק של ניל בייקר בסאמרסט שבאנגליה, חקלאי המחזיק בעדר של 1,800 חולבות. המעמיס ביצע שורת משימות מאפיינות ברפתות אל מול העיתונאים והסוכנים שהוזמנו לאירוע.

JCB 403E

אנשי היצרנית מדווחים כי המעמיס הקומפקטי החשמלי תוכנן להתאים לבצע מגוון רחב של משימות, בתוכן משימות חקלאיות: עבודה מגוונת ברפתות, בדירים, במשתלות, בשדה ובחממות, ע התאמה מיוחדת לעבודה לצד בעלי החיים – שם השקט בפעולת הכלי היא ייצרון מובהק.

JCB 403E

המעמיס הקומפקטי מצויד בשני מנועים חשמליים נפרדים – האחת אחראי על ההינע והשני על הפעלת המשאבה ההידראולית. המנוע המניע מציע שלושה מצבי עבודה אותם יכול המפעיל לבחור בהתאם לצורך ולכוח הנדרש. שלושת המצבים מציעים מהירויות נסיעה מרביים של 5, 8 ו-20 קמ"ש. מצב הנסיעה האיטי ביותר מאפשר קיבוע מהירויות של כל 0.5 קמ"ש (מצב זחילה).

JCB 403E

ל-JCB 403E מערכת טעינה מהירה מובנית המאפשרת טעינה ממצב ריק למלא תוך 8 שעות בלבד משקע חשמל סטנדרטי. מקור חשמל תלת-פאזי עם שקע ייעודי יאפשר טעינה מלאה תוך שעתיים בלבד. מחיר המעמיס החשמלי בבריטניה עומד על כ-80,000 יורו.

יבואנית JCB לארץ היא חברת קומסקו