פנד הגרמנייה מרחיבה את היצע המותרים שלה גם לתחום המעמיסים הטלסקופיים – עם עזרה קטנה מחברים

Fendt Cargo T955

פנד (Fendt) הגרמנייה מפתיעה עם השקת מעמיס טלסקופי ראשון מתוצרתה; מדובר במעמיס המכונה Fendt Cargo T955 המיועד למגזרי החקלאות השונים, והוא ללא ספק ייחודי בסגמנט הודות לקבינה העולה והיורדת שלו, המוכרת יותר ממעמיסים טלסקופיים ייעודיים לענפי המחזור והבניין השונים. ומסתבר שלא במקרה הטלסקופי הראשון של פנד בנוי כך.

בניגוד למה שניתן היה לצפות עם השקת מעמיס טלסקופי מבית מותג העל של קונצרן AGCO – שהמידע ואולי אף הייצור יבוצעו על ידי החברה האחות מסי פרגוסון, המתמחה במעמיסים טלסקופיים מזה שנים, מדובר במקרה זה בשת"פ שונה, מפתיע למדי. למעשה מהווה הפנד Cargo T955 גרסה הצבועה והממותגת אחרת של ה-355 E מתוצרת מומחית ציוד ההרמה הגרמנייה Sennebogen, המייצרת את המעמיסים הטלסקופיים עבור פנד. יודגש כי הצבע הירוק מאפיין את הציוד של שתי היצרניות, ולמעשה רק הבדלי גוונים וכיתוב מבדילים בין הטלסקופי של סנבוגן לזה שממותג כ-Fendt. מעמיס זה מהווה את המילה האחרונה בתחום, והוא הושק בשנה שעברה עבור מגזרי התעשייה והבניין השונים. הבחירה בסנבוגן, ניתן לשער, נובעת הן מנסיונה העשיר של האחרונה בתחום הציוד להרמה, בעיקר בסגמנטים היותר מקצועיים ותובעניים של מוצרים אלו, והן בשל אופי הכלי הספציפי הייחודי, שאינו מקובל, כאמור, אצל מעמיסים טלסקופיים; הקבינה המתרוממת יחד עם הזרוע מהווה יתרון מובהק בלא מעט עבודות, לבטח דוגמת העמסת חציר וקש, שפיכת דשן או זרעים למדשנת/מזרעה, ודי בכך בכדי לייצר בידול בין הטלסקופי של פנד לבין הכלים של מגוון המתחרות.

SENNEBOGEN 355 E

השם Cargo הוא שם וותיק בהיצע פנד, והוא מתייחס למעמיסים הקדמיים מתוצרת החברה המיועדים להתקנה על טרקטורים חקלאיים. הוספת האות T נועדה להדגיש כי מדובר בהרחבת אפשרויות ההעמסה בפנד, וכי מדובר במעמיס טלסקופי (T מלשון Telescopic).

Fendt Cargo T955 שוקל 11.8 טון מוכן לעבודה ומציע כושר הרמה מרבי של 5.5 טון, וגובה הרמה מרבי של 8.5 מ'. הוא מאפשר הרמת 4.85 טון בגובה מרבי והרמת 2.4 טון במפתח מרבי (4.35 מ'). המנוע הוא 4-צילינדרי בנפח 4.5 ליטר מתוצרת FPT (פיאט תעשייתי) המציע הספק מרבי של 171 כ"ס. מהירות הנסיעה המרבית עומדת על 40 קמ"ש. כאמור, המעמיס הטלסקופי הייחודי בסגמנט כולל קבינה המסוגלת להתרומם ולרדת יחד ובמקביל לזרוע, וזאת על מנת לאפשר מבט מלמעלה עבור המפעיל; מיותר לציין את היתרונות המוצעים בכך בלא מעט שימושים ומצבים. המעמיס ניתן לתפעול גם כמעמיס טלסקופי רגיל, קרי: עם הקבינה במצב מונמך.

Fendt Cargo T955

פנד הופך אט אט למותג הכולל נציגויות בכל הסגמנטים של המיכון החקלאי המוכר, כאשר החוסר העיקר עד כה היה בתחומי ההרמה וההעמסה. לא מן הנמנע שבעתיד תציע פנד גם מעמיסים אופניים, בדומה למהלך שביצעה קלאאס הגרמנייה המתחרה, באמצעות שת"פ עם מומחית הצמ"ה השוויצרית ליבהר. בעיתונות המקצועית באירופה מאמינים כי הרחבת ההיצע של פנד גם לכיוון של מעמיסים, ובכך להציע one stop shop עבור החקלאי, שיוכל למצוא את כל מבוקשו תחת קורת גג אחת מושפעת לא במעט מהצמיחה המהירה של קובוטה היפנית, שעוסקת בשנים האחרונות במסעות רכש של יצרניות מתמחות והרחבת הפורטפוליו שלה לכל סוגי המיכון החקלאי.

פנד חשפה את המעמיס הטלסקופי החדש זה עתה בגרמניה, במסגרת תערוכת Agritechnica 2019, ושיווקו החל במקביל. במהלך 2020 יורחב היצע הטלסקופיים של פנד, כאשר בשלב זה טרם פורסמו קטגוריות המשקל הרלוונטיות. פנד מיובא לארץ על ידי חברת אגרו תמיר מכפר תבור

Fendt Cargo T955