קטרפילר 908M AG Handler
,

מעמיסי קטרפילר לחקלאות

קטרפילר 906M AG Handler

קטרפילר 906M AG Handler

קטרפילר האמריקאית החלה לשווק שלושה מעמיסים אופניים שפותחו והמיועדים במיוחד לשוק החקלאי. מדובר בגרסאות משופרות, מותאמות ומעודכנות של המעמיסים קטרפילר 906M, קטרפילר 907M וקטרפילר 908M, כאשר אל הכלים המעודכנים צורף התואר AG Handler, להדגשת שוק היעד. המעמיסים המותאמים הוצגו לראשונה לפני מספר חוד/שים בארה"ב בפני סוכנים ולקוחות נבחרים, ועתה (ספטמבר 2018) מתחיל שיווקם בצפון אמריקה ובאירופה.

קטרפילר 906M AG Handler

קטרפילר 906M AG Handler

כל המעמיסים ה'חקלאיים' החדשים מצוידים במנוע Cat C3.3B DIT בנפח 3.3 ליטר ועם 4 בוכנות, אותו הכרנו כבר בגרסאות ה-M הרגילות, אך הספקם ירד במעט וכוייל על 68 במקום 74 כ"ס. במקביל – עלה במעט המשקל העצמי והיצע המשאבות ההידראוליות כולל עתה 2 לבחירה, כאשר החזקה יותר מציעה ספיקה גבוהה יותר ממה שהוצע עד כה בגרסאות ה-M ה'רגילות' המקבילות.
קטרפילר 906M AG Handler שוקל כ-5.8 טון, הוא מוצע עם שתי מערכות זרועות לבחירה – עם גובה ציר כף מרבי של עד 3.2 מ', ומציע מהירות נסיעה מרבית של 35 קמ"ש.
קטרפילר 907M AG Handler מציע משקל עבודה גבוה במקצת – 5.9 טון, זרועות המאפשרות גובה ציר כף מירבי של כמעט 3.4 מ' ומהירות נסיעה מירבית של 35 קמ"ש.

קטרפילר 907M AG Handler

קטרפילר 907M AG Handler

החזק בסדרה הוא הקטרפילר 908M AG Handler השוקל קצת יותר מ-6.5 טון, מוכן לעבודה, ומוצע אף הוא עם שתי מערכות זרועות לבחירה המאפשרות גובה הרמה מרבי דומה למוצע ב-907M AG Handler.
שני הדגמים הקלים יותר מוצעים עם כפות עד לנפח של 1.2 מ"ק, בעוד ה-908 הכבד יותר מוצע עם כפות עד לנפח של 1.5 מ"ק.
שלושת המעמיסים ה'חקלאיים' הקומפקטיים החדשים כוללים זרועות Z שתוכננו – על-פי היצרנית – במיוחד לדרישות המאפיינות משימות חקלאיות, עם חיבור/ניתוק הידראולי מהיר, יציאות הידראוליות בקצה הזרועות וצמיגים סטנדרטיים המותאמים למשימות חקלאיות; היצע אלו האחרונים הוא מגוון וכולל כמה גדלים, מידות רוחב וסוגי פרופיל – מצמיגים המותאמים לתפקד בעיקר על מצע קשה (דוגמת בטון – לעבודה ברפתות או מרכזי מזון) ועד לצמיגים עם פרופיל 'טרקטורי' מאפיין, לעבודות בשטח ובשדה.

קטרפילר 906M AG Handler

קטרפילר 906M AG Handler

למעמיסים החקלאיים החדשים מערכת העברת כוח הידרוסטטית בעלת 2 מהירויות. לרשות המפעיל אפשרות לבחירת מצב eco חסכוני, מצב בו המנוע לא עובר רף סל"ד מסויים כאשר המשימה מאפשרת זאת ואינה דורשת את מלוא עוצמת המנוע – מתוך מטרה לחסוך בדלק, בלאי ורמות רעש. ככלים המיועדים לתפקד בסביבה חקלאית מוצעים המעמיסים החדשים עם מערכת אוורור וניקוי מצנן (רדיאטור) ייעודים, הכוללת הפעלה הידראולית של מניפת המצנן – כך שפעולתה אינה קשורה לגובה הסל"ד במנוע – עם אפשרות להיפוך כיוון סיבוב המניפה לצורך ניקוי.

קטרפילר 907M AG Handler

קטרפילר 907M AG Handler

גם מערכת העברת הכוח ההידרוסטטית רועננה בכלים אלו וקיבלה התאמות לייעודה החדש; בין היתר ניתן לכוון את מהירות התגובה לפקודות בלימה או שינויי כיוון נסיעה מצד המפעיל, לפי סוג העבודה והתנאים בשטח, ואופציה למצב 'זחילה' כאשר נדרשת מלוא עוצמת המנוע אך במהירות נסיעה נמוכה.
המערכת ההידראולית המפעילה את הציוד המתחבר מוצעת כסטנדרט בספיקה של 85 ליטר/דקה (standard flow), וכאופציה – לנדרשים ליותר כוח הידראולי – בספיקה של 130 ליטר/דקה (high-flow) – בשני המקרים, כאמור, יחד עם מנגנון חיבור/ניתוק מהיר במטרה לחסוך זמן ומאמץ מצד המפעיל, וכמובן – להותירו בתוך הקבינה המוגנת ללא הצורך לרדת מהכלי בזמן העבודה.

קטרפילר 908M AG Handler

קטרפילר 908M AG Handler

הקבינה המוצעת עבור מעמיסים אלו זהה לזו המוצעת בגרסאות ה-M הקומפקטיות הרגילות – אך ברמת האבזור הגבוהה; כך, למשל, מוצעים כאבזור סטנדרטי מזגן, ג'וי-סטיק רגיש הדורש מינימום כוח להפעלתו, כיסא מחומם והניתן לכיול וכיוון מקסימליים, בקרת מהירות ותאורת LED סביב.
לא ידוע על כוונה מצד יבואנית קטרפילר בישראל – חברת זוקו שילובים – לייבא מעמיסים אלו לארץ.

קטרפילר 908M AG Handler

קטרפילר 908M AG Handler