, ,

מר עולם חדש: קייס Quadtrac 715

פרטים ראשונים על טרקטור העל העתידי של קייס, שמלמד שמרוץ החימוש עוד רחוק מלהסתיים

ענקית המיכון החקלאי האמריקאית/בי"ל קייס (CASE), כיום חלק מקונצרן פיאט האיטלקי, עומדת לטלטל את עולם הטרקטורים עם השקת הטרקטור החזק בשוק – הקייס Quadtrac 715. כיום מהווה הקייס קוואדטראק 645 הדגם החזק בהיצע, עם מנוע FPT (פיאט) בנפח 12.9 ליטר המייצר 645 כ"ס, ו'פיק' (הספק רגעי) של עד 699 כ"ס. דגמי ה-Steiger Quadtrac מכונים כך על שם חברת Steiger שהתמחתה בייצור טרקטורים פירקיים כבדים ונרכשה על ידי קייס ב-1986, ומאז מעטרים את טרקטורי העיבוד הגדולים של החברה.

CASE Steiger Quadtrac 715

דגם זה יהיה פסגת ההיצע בסדרת ה-Quadtrac החדשה, שעוד ועוד מידע ותמונות אודותיה דולפים לרשת. מדובר בדגמי 2024 והחשיפה ברשמית מתוכננת לסוף אוגוסט בארה"ב (בתערוכת farm progress show) ובאמצע נובמבר באירופה, במסגרת תערוכת Agritechnica. למעט טרקטורי Big Bud האמריקאים, שיוצרו מסוף שנות ה-70 עד לסוף שנות ה-80 במאה שעברה, וכללו דגם עם 740 ודגם עם 960 כ"ס, מעולם לא הוצע בשוק טרקטור חקלאי עם יותר מ-700 כ"ס.

השמועות אודות המפלצת האדומה החדשה החלו לצוץ כבר בסוף השנה שעברה (2022) בעקבות תמונות שהעלו חקלאים מקנדה בדפי הפייסבוק שלהם, ככל הנראה של טרקטורים אותם ראו, שהיו בשלבי בחינה אחרונים בחוות גדולות. הנקודה המעניינת ביותר, מעבר לעיצוב החדש והעתידני, היתה ללא ספק בכיתוב "715" על חופת המנוע, כאשר ידוע המספר במיקום שכזה אצל קייס מלמד על ההספק. המשמעות: לדגמי הקוואדטראק הבאים תהיה גרסה עם מעל ל-715 כ"ס!

CASE Steiger Quadtrac 715

בינתיים הצטבר מידע נוסף, ששופך עוד אור על סדרת ה-Steiger Quadtrac הבאה, שבשלב זה חסרה כל התייחסות רשמית מקייס. המנוע יהיה Cursor 16 – שישה צילינדרים בנפח 15.9 ליטר בקירוב, שיציע הספק רציף של 715 כ"ס עם 'פיק' של עד 780 כ"ס! מנוע זה, אגב, מייצר עד 1,000 כ"ס בגרסתו הימית והוא מצטיין בפעולה בסל"ד נמוך במיוחד ובמומנט גבוה מאוד. ללמדנו על הפוטנציאל… בנוסף למנוע החזק משמעותית ביחס למנועי ה-12.9 ליטר, תוצע בקוואדטראק החדש מערכת הידראולית חדשה וחזקה יותר, אלקטרוניקה חדשה, מיכל דלק גדול יותר ומערכות זחלים חדשות. דגמי ה-Steiger Quadtrac ימשיכו להיות מוצעים בגרסאות זחלים או בגרסאות גלגלים.

הקבינה חדשה ותציע ככל הנראה עוד שטח שמשות, מעבר לשדרוג בתוכה. העיצוב החיצוני – כפי שניתן לראות – יעודכן, בעיקר בחופת המנוע הגדולה מהמוכרת, והמנוע המיועד, הגדול יותר, מסביר זאת. לפי התמונות מערכת התאורה תגדל ותשופר, עם תאורת LED היקפית מלאה. ממדי הטרקטור ככל הנראה יגדלו באופן כללי, אבל כאמור – כרגע אין שום נתון רשמי שיוכל לאשר זאת. המידע מתבסס על ניתוח תמונות כפי שצולמו, ותמונות שנראות רשמיות (המופיעות כאן); התמונות שדלפו הן ככל הנראה של הדבר האמיתי, ולא מן הנמנע ש"הדלפתן" היא חלק מתרגיל יחסי ציבור של קייס, לחימום הקהל לקראת ההשקה הרשמית.

בדבר אחד אין ספק: מרוץ החימוש בעולם הטרקטורים נמצא בעיצומו, ויהיה מסקרן לראות את תגובת המתחרים – ג'ון דיר עם סדרה 9RX, צ'לנג'ר (Challenger) עם סדרה MT800, וורסטיל (Versatile) עם סדרה DeltaTrack וקלאאס עם סדרת ה-Xerion החדשה. ניו הולנד, החברה האחות של קייס, תציע ללא ספק אף היא את גרסתה לנושא, וסביר להניח שזו תהיה אותה הגברת בשינוי האדרת. הדרישה הגוברת ליעילות, הגידול המתמיד בציוד העיבוד, הריסוס, הדישון והשילוב ביניהם דורשים טרקטורים חזקים יותר ויותר, והשוק מגיב. יבואנית קייס לארץ היא חברת ניו פלדמן.