, , ,

ג'ון דיר מסתערת …על הרפתות

ג'ון דיר 444K ג'ון דיר 444Kהצבע אמנם לא ירוק אלא צהוב-צמ"ה, אבל המוצר הוא ג'ון דיר בכל רמ"ח איבריו; חברת 'מפרם סוכנויות', יבואנית ג'ון דיר לארץ, הודיעה על תחילת שיווק ישיר של ציוד "צהוב" מתוצרת המותג ה"ירוק" למגזר החקלאי, לצד הכלים הירוקים-מפורסמים שהפכו לחלק מהנוף בלא מעט סככות גד"ש או ירקות בקיבוצים ובמושבים בארץ.

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

בשלב ראשון מדובר בצמד מעמיסים אופניים קומפקטיים-בינוניים בגודלם: ג'ון דיר 444K ממנו נמכרו כבר השניים הראשונים, ו"אחיו" הקטן יותר – ג'ון דיר 344K. בהמשך יש בכוונת היבואנית להיכנס לתחומים "צהובים" נוספים במגזר החקלאי, ונדווח על כך בעתיד.
ג'ון דיר 444K שוקל 11.22 טון (משקל עבודה) והוא מוצע כסטנדרט עם כפות בנפחים של 1.5 עד 1.9 מ"ק. כיום מיוצר מעמיס זה עם מגוון תצורות מנועים מבחינת התאמת לתקני פליטת המזהמים השונים, כאשר הגרסה המיובאת לארץ עומדת בתקני Tier 3 כאשר מבחינת הספק מדובר ב-124 כ"ס ממנוע ג'ון דיר בנפח 4.5 ליטר (בכל ההתאמות מדובר באותו המנוע הבסיסי כאשר מערכות הסינון והפליטה שונות). הכוח מועבר אל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבת 'פאוורשיפט' המאפשרת מהירות נסיעה מרבית של 36 קמ"ש. כוח הפריצה נע מ-6,056 עד 7,446 ק"ג.

ג'ון דיר 344K

ג'ון דיר 344K

ג'ון דיר 344K שוקל 8.35 טון כמשקל עבודה, ממדיו קומפקטיים יותר ועיצובו שונה במקצת. כאן המנוע הוא 4.42 ליטר (ג'ון דיר) עם הספק מרבי של 97 כ"ס וכוח פריצה מרבי של 7,852 ק"ג (נכון, על פי נתוני היצרן מדובר בנתון גבוה מב-444K הגדול יותר). כאן מועבר הכוח אל הגלגלים באמצעות גיר הידרוסטטי המאפשר מהירות נסיעה מרבית של 30 קמ"ש.
הפעם, בניגוד לרוב המקרים של הצגת או השקת כלי חדש בשוק אצלנו, הצלחנו להגיע אל 2 הרוכשים הראשונים סמוך למדי לזמן הרכישה, וכמובן שאלנו אותם למה, איך וכיצד הגיעו דווקא למעמיס של ג'ון דיר. בשני המקרים מדובר בג'ון דיר 444K. מחמאות לא חסרו; "החלטנו לפרוץ את המחסום סביב 'כלי קומפקטי לרפת', מאחר ואין יותר רפתות קטנות" מספר נבות אסף, רוכש ה-444K הראשון מרפת קיבוץ יזרעאל (כ-400 חולבות). "אם אין רפתות קטנות – אז גם לא צריך ציוד קטן. במשך כשנתיים בחנתי את כל דרישות העבודה שלנו ברפת, רשמתי נקודות במסודר והגעתי ל"רשימת קניות". לאף יבואן לא היה כלי מתאים – במחיר סביר", הוא מסביר את תחילת התהליך בסופו רכשה הרפת מעמיס ג'ון דיר 444K – הראשון להימכר למגזר החקלאי בישראל. "בחנו מספר כלים וגילינו שהג'ון דיר 444K עונה על רוב הדרישות כאשר בסופו של דבר גם הצלחנו להוציא אותו במחיר מתאים". גם לאחר מספר חודשים נשמע נבות מרוצה ביותר; "הכלי אצלנו מאז פברואר 2014 עם כ-250 שע"מ – ואני מרוצה עד הגג. היה לנו כלי אחר, וותיק יותר, שחשבתי שהוא כלי מצוין עד שעברתי לג'ון דיר הזה. הרגשתי שאני עולה מדרגה". נבות מספר לנו גם כי עד כה עומדת צריכת הדלק הממוצעת של ה-444K על 6.48 ליטר לשעה בממוצע.ג'ון דיר 444K ג'ון דיר 444K לאחר שאנשי רפת יזרעאל "קפצו ראשונים למים" עם מוצר חדש ולא מוכר בתחום, הגיעה הסנונית השנייה. 'רפת דרום' מקיבוץ גת (כ-700 חולבות) חיפשו מעמיס חדש לאחר שמעמיס ה-JCB 412 הוותיק שלהם גילה יותר ויותר סממני גיל. "בדקנו לא מעט כלים כאופציה להחליף את המעמיס הוותיק שלנו, כאשר חיפשנו כלי שיהיה טיפה גדול וחזק מהדרישות שלנו, אך עדיין קומפקטי מספיק בכדי להציע זריזות בעבודה" סיפר לנו לב מ'רפת דרום'. "שמענו על ג'ון דיר 444K מאנשי מכירות ונותני שירותים וכך הגענו לרפת יזרעאל, הרוכשת הראשונה, להתרשם מהכלי. והתרשמנו מאוד. לטעמי מדובר בליגה אחרת מהמוכר בתחום עם שימת לב רבה לאיכות הייצור, תכנון ויכולות. למרות שלכלי ביצועים מרשימים והוא מצויד במיטב הטכנולוגיה – הוא משדר פשטות ונוחות בהפעלה. הוא זריז במידה ומשקלו הגבוה יחסית תורם לכוח דחף משמעותי, בעיקר על מצע חסר אחיזה", מסכם לב. לשאלתנו כיצד הוא מסכם את רכישת הכלי לאחר חודש וחצי בעבודה, טוען לב כי מדובר ב"עליית מדרגה בביצועים, וכי אנו מקווים שהאמינות תוכיח עצמה גם בעתיד".
ג'ון דיר 444K ג'ון דיר 444K