,

פרטים ראשונים: זיכיון קייס וניו הולנד עובר ידיים

מעמיס אופני ניו הולנד W80BTC; חלק ממוצרי מחלקות הצמ"ה בניו הולנד בהחלט מתאימים גם לשימוש חקלאי

מעמיס אופני ניו הולנד W80BTC; חלק ממוצרי מחלקות הצמ"ה בניו הולנד בהחלט מתאימים גם לשימוש חקלאי

למערכת אתר 'אגריניוז' נודע מפי כמה מקורות כי חטיבת הצמ"ה של קונצרן פיאט, הכוללת את New Holland Construction ו-CASE Construction עוברת ידיים; למרות היעדר תגובה רשמית נראה כי עסקת העברת הזיכיון לייבוא מותגי הצמ"ה של פיאט סגורה, וכי הזיכיון עובר מידי חברת 'טרהטראק סוכנויות' לידי קבוצת קרסו מוטורס. במידה והמידע יתברר כמדויק, מדובר ללא ספק בטלטלה בשוק הצמ"ה הישראלי, עם כניסת קבוצה גדולה ובעלת יכולות כמו 'בני משה קרסו' לתחום. בין יתר פעילויות הקבוצה נמנה זיכיון היבוא למותגי קונצרן רנו-ניסאן, בכלל זה מותגי הרכב רנו, ניסאן ואינפיניטי.

מעמיס טלסקופי LM5030 של ניו הולנד עובד בחקלאות

מותגי הצמ"ה של קונצרן פיאט עבור טלטלות רבות במהלך השנים, הן בתוך הקונצרן והן בקנה המידה המקומי שלנו, בדמות העברות זיכיון היבוא מיד ליד במשך השנים. בתחילה יובא המותג 'פיאט היטאצ'י' על ידי יבואני מותגי החקלאות של הקונצרן (קייס וניו הולנד) – חברת נ. פלדמן ובנו. לפני כ-4 שנים הועבר זיכיון היבוא – אז כבר נקראה חטיבת הצמ"ה בקונצרן 'פיאט קובלקו' – לידי חברת צ.ל.ע, יבואנית וותיקה בתחום הצמ"ה שלא מזמן קיבלה לידיה את זיכיון יבוא מותגי קבוצת SDF האיטלקייה בתחום החקלאות. חברת נ. פלדמן ובנו אינה קשורה מאז במחלקות הצמ"ה של פיאט, אך ממשיכה לייבא את המוצרים החקלאיים של הקונצרן (ניו הולנד וקייס). חלפו עוד כשנתיים והזיכיון הועבר לחברת 'טרהטראק סוכנויות'.
למערכת 'אגריניוז' נודע כי במהלך היתה גם ידה של חברת 'מטרו מוטור' – יבואנית הרכב הדו גלגלי הגדולה בארץ המייבאת קטנועים, אופנועים, רכב תפעולי ואופנועי ים של המותגים סאנגיאנג, דינלי, קוואסאקי וימאהה. 'מטרו מוטור' נמצאת בבעלות חלקית של קבוצת קרסו. קרסו מוטורס הנפיקה עצמה לפני כשנתיים בבורסה וגייסה עשרות רבות של מיליוני שקלים מהציבור. אחד המהלכים הראשונים אותם ביצעה לאחר ההנפקה היה רכישת כשליש מחברת מטרו מוטור לפני כשנתיים, כשהערכות דיברו בשעתו על היקף עסקה שנה סביב ה-60-65 מיליון שקל. לפני הרכישה היתה החברה בבעלות משותפת ושווה של גדי אבירם, ממייסדיה, ושל חן למדן, בעל חברות השילוח אוריין ו-UPS ישראל.

יעה אופני ניו הולנד L215 מיועד לעבודות תשתית ובניין, אך גם למשימות חקלאיות כמו פינוי לולים, משתלות ורפתות יעה אופני קייס SR220

בשלב זה לא ברורה מידת המעורבות המדויקת של 'מטרו מוטור' ברכישה, אך ממידע שאינו רשמי שהגיע לידינו ככל הנראה מדובר בייזום המהלך אך הזיכיון החדש לא ינוהל על ידי 'מטרו מוטור'.
המשמעויות לגבי המהלך רלוונטיות בעיקר עבור סקטור הצמ"ה, הבניין, עבודות העפר והתשתיות, אך גם לא במעט עבור השוק החקלאי; תחת חטיבות הצמ"ה של ניו הולנד ושל קייס משווקים יעים אופניים, מעמיסים טלסקופיים ומעמיסים אופניים המשמשים למגוון משימות גם בשוק החקלאי.