טרקטור Multi Tool Trac
טרקטור Multi Tool Trac

טרקטור Multi Tool Trac

לפני כשנתיים וחצי סיפרנו לכם בפעם האחרונה אודות פרויקט הטרקטור/נושא הכלים החשמלי ההולנדי Multi Tool Trac, להלן בקיצור – MTT. בקצרה נזכיר כי מדובר במיזם של חברה הולנדית צעירה המפתחת מזה כמה שנים טרקטור/נושא כלים גדול על טהרת כוח החשמל, כאשר כלים ראשונים כבר נמצאים אצל לקוחות נבחרים מזה כשנתיים ובמהלכם נמשך הפיתוח, שדרוג הטרקטורים והעבודה על הבשלות להגיע לכדי ייצור סדרתי. הדגם הראשון – ה-Multi Tool Trac דנן – בולט בתצורתו החריגה ביחס למקובל אצל טרקטורים גדולים, והוא התאפיין בין היתר בממדים גדולים, בלשון המעטה: בסיס הגלגל עומד על 5.5 מטרים והרוחב ניתן לשינוי (גם תוך כדי תנועה) בטווח שבין 2.25 ל-3.25 מ'.

טרקטור Multi Tool Trac

טרקטור Multi Tool Trac

הקבינה ניתנת לתזוזה לכל אורך הטרקטור לקבלת מיקום שונה, לפי הצורך, וההינע היברידי כאשר מנוע דיזל (210 כ"ס) משמש כגנרטור המספק חשמל לארבעה מנועים חשמליים הנתונים בתוך ארבעת הגלגלים. באב הטיפוס הראשון סיפק כל מנוע חשמלי כזה 44 קילו-ואט (כ-60 כ"ס), קרי: לטרקטור הספק משולב של כ-240 כ"ס. עוד מתכונותיו הייחודיות של נושא הכלים ההיברידי ניתן למנות 3 נקודות לחיבור 3 זרועות עם יציאת כוח (בצד, מאחור ומלפנים), הינע והיגוי לכל הגלגלים, אפשרות להתקנת מגוון רחב של אפליקציות ומערכות על גב הטרקטור (עד למשקל של 5.0 טון), יציאות כוח הידראוליות וחשמליות – על פי דרישות הלקוח, אפשרות בחירה מבין מגוון רחב מאוד של צמיגים וגלגלים וכיו"ב אופציות ל"תפירה אישית" עבור כל לקוח – בהתאם לדרישותיו.

טרקטור Multi Tool Trac

טרקטור Multi Tool Trac

עתה מצהיר מייסד החברה, פול ואן-האם, על הצעד הבא של חברתו, והוא פיתוח טרקטור כל-חשמלי – אוטונומי; ואן-האם מדגיש כי מדובר יהיה בטרקטור קומפקטי באופן משמעותי ביחס לאב הטיפוס העדכני, וכי גרסה ראשונה תוצג עד לסוף 2019. מעבר לכך לא פורסמו באופן רשמי פרטים נוספים אך ממידע מהעיתונות המקצועית באירופה ניתן להבין שמדובר יהיה בטרקטור עם מערכת חשמלית נטענת, כאמור – קומפקטי משמעותית מהדגם העכשווי, ככל הנראה חזק ביחס לממדיו ולמשקלו ועם יכולות אוטונומיות מרשימות, במטרה להציעו לחקלאים כאלטרנטיבה תחרותית לטרקטור קונבנציונלי, מונע במנוע דיזל. עוד מעריכים מקורות בתקשורת המקצועית כי הכלי הבא יהיה בנוי על עיקרון דומה לדגם הראשון, קרי: נושא כלים וורסטילי, ניתן למגוון סוגי עבודות והתאמה לציוד שונה, חזק וככל הנראה בעל יכול עבודה רציפה ארוכה. אנו נמשיך לעקוב ולעדכן אודות פרויקט מעניין זה

טרקטור Multi Tool Trac

טרקטור Multi Tool Trac