טרקטור עדכני של Kartar לשוק ההודי. ברקע: קומביינים של המותג, המיועדים אף הם לשוק ההודי
, ,

עוד טרקטור הודי לאירופה

טרקטור עדכני של Kartar לשוק ההודי. ברקע: קומביינים של המותג, המיועדים אף הם לשוק ההודי

טרקטור עדכני של Kartar לשוק ההודי. ברקע: קומביינים של המותג, המיועדים אף הם לשוק ההודי

עוד מותג טרקטורים הודי מגיע למערב; בהודו מוכרת יצרנית המיכון החקלאי Kartar Agro בעיקר הודות לקומביינים אותם היא מייצרת – לשוק המקומי – וגם זאת כיצרנית קטנה יחסית. Kartar מוכרת בין 800-1000 קומביינים לתבואות מדי שנה, וכמות קטנה עוד יותר של טרקטורים, שהסתכמו ב-2017 בכ-300 יחידות. אבל, ליצרנית הקטנה תוכניות גדולות, והון רב מושקע באמצעי ייצור, מחלקות מחקר ופיתוח ובהקמת רשת סוכנים ומשווקים חדשה באירופה מתוך כוונה להפוך במהרה ליצרן משמעותי הרבה יותר בשוק ההודי העצום, ובתוך כך גם להצליח בחדירה אל המערב – כיום כרטיס כניסה הכרחי עבור יצרניות אסייתיות בכדי להשתדרג מכאנית ולהציע ציוד וכלים ברמה גבוהה, כפי שדורשים שווקים אלו.
בשנה שעברה הציגה Kartar בהודו את ליין הטרקטורים החדש שלה, המכונה Globetrac, שכלל טרקטורים בסיסיים בטווחי ההספק שבין 40 ל-100 כ"ס, ללא אפשרוית לקבל קבינה סגורה. למרות היותם מיועדים לשוק המקומי, מצוידים כלים אלו במנועי דויץ 3 ו-4-צילינדריים גרמניים, אך העומדים בתקני שלב 2 המספקים בהודו, שכבר אינם עומדים בתקנות האירופאיות. ההשקה בהודו היתה למעשה מעין מתאבן לקראת השקת סדרה מורחבת ומעודכנת של טרקטורים המתוכננת להיערך במהלך הקרובה או זו שלאחריה (Agritechnica ב-2019 או EIMA ב-2020), כאשר עד אז יצוידו הטרקטורים ה"אירופאיים" במנועי דויץ מתקדמים ועדכניים יותר, המותאמים לשוק האירופאי. מפעל חדש ומתקדם הוקם על ידי החברה בפאטילה שבהודו, שם ממוקם גם מטה החברה, כאשר התוכניות בשלב זה הן לייצר 600-800 טרקטורים ב-2019 ולהגיע לכדי 5,000 יחידות ב-2021 ול-10,000 יחידות עד 2023. פוטנציאל הייצור במפעל החדש, אגב, עומד על 20,000 טרקטורים בשנה.

טרקטור Kartar 7536 לשוק ההודי המקומי. על בסיס סדרה חדשה זו תוצג סדרה 'אירופאית' מתקדמת וחזקה יותר במהלך השנה הקרובה

טרקטור Kartar 7536 לשוק ההודי המקומי. על בסיס סדרה חדשה זו תוצג סדרה 'אירופאית' מתקדמת וחזקה יותר במהלך השנה הקרובה

בחברה מסבירים כי שאיפתם להפוך ל"מותג פרימיום הודי שיוכל להתחרות הן באיכות ובעיקר במחיר במותגים 'מערביים'". מסיבה זו הושקע הון בבניית מפעל מתקדם והחברה מקפידה לעבוד עם ספקים מערביים מוכרים ונחשבים בכדי לעמוד בסטנדרטים המקובלים בהם, לבטח בהשוואה למקובל בהודו. בשל כך עובדים כיום ב-Kartar במרץ על ליין חדש של טרקטורים, המיועדים להוות ראש חץ בפלישה באירוםפה, ושכאמור ככל הנראה ניחשף אליהם בעתיד הקרוב במסגרת תערוכות חקלאיות באירופה. הליין יכלול טרקטורים בהספקים של עד 120 כ"ס, בכלל זה גרסאות עם קבינה סגורה וממוזגת, וככל הנראה יצטרף בטווח הלא רחוק מדי גם דגם עם 150 כ"ס.
מ-Kartar לא נמסרו בשלב זה פרטים מלאים אודות ליין הטרקטור החדש, מקורות המערכות השונות (למרות שהמנועים יגיעו ככל הנראה גם בעתיד מדויץ), דרכי שיווק ומכירה או מחירים. יהיה מעניין לראות כיצד יצליח שחקן חדש לגמרי בשוק האירופאי להיכנס אליו, מה תהיינה ההשלכות על השוק בכלל, ובפרט על היצרנית – Kartar – שמגיעה עם דף לבן לשוק הדורשני ביותר בעולם. בפעם האחרונה שעקבנו אחר מהלך שכזה זה היה עם ענקית המיכון החקלאי הסינית Foton Lovol, שהקימה יש מאין מותג חדש (Arbos) שלמרות כניסה רועשת לשוק ושפע הבטחות, נראה כי הוא לא ממש מצליח להתרומם, בלשון המעטה. נמשיך לעקוב ולעדכן