STW SymonE
STW SymonE

STW SymonE

חברה גרמנית בשם Sensor-Technik Wiedemann, או STW בקיצור, חושפת פלטפורמה חדשנית ומעניינת של רכב חשמלי רב תכליתי. מדובר ברכב ניסיוני המכונה SymonE, שתוכנן והמיועד לשאת, להפעיל או לגרור מגוון ציוד חקלאי הפועל על חשמל, כוח הידראולי או כוח מכאני (יציאות כוח או ציריות).
STW מתמחה בפיתוח, תכנון, התאמת ומכירת מערכות עזר, שליטה ובקרה אלקטרוניות מתקדמות עבור יצרניות רכב ועוד, ועם פיתוח והצגת ה-SymonE היא מבקשת להאיץ פיתוח כלי רכב חשמליים לשימוש חקלאי, תוך התבססות על שיתופי פעולה עם יצרניות נוספות.
ה-SymonE מכיל מצברי 650 V/90 kWh קומפקטיים במידותיהם המעבירים את החשמל הדרוש לשני מנועים בהספק 80 קילו-ואט (כ-109 כ"ס) כל אחד. מנוע אחד אחראי על ההינע ומעביר את כוחו אל תיבה בעלת 2 מהירויות המעבירה כוח אל ארבעת הגלגלים. המנוע השני מפעיל את המערכת ההידראולית, האחראית להפעלת ציוד רתום או נישא, כמו גם על מערכת הבלמים. הטעינה נעשית באמצעות שקע חשמל רגיל והיא ניתנת לביצוע דרך חלקו הקדמי או חלקו האחורי של הכלי.
כבסיס לרכב הניסיוני משמש "רכב רב תכליתי סטנדרטי", כאשר לא נמסר האם מדובר במוצר קיים מתוצרת סדרתית, או בפיתוח עצמי של STW, אך על כל פנים הובהר כי הפלטפורמה של הכלי הראשון (המצולם כאן) בנויה בדומה למוכר בתחום כלי הרכב המכאניים כיום, דהיינו – שלדה קונבנציונלית, סרנים מאסיביים, הינע באמצעות גלי הינע (ולא מנועים הצמודים לגלגלים) וכיו"ב מבנה המותאם לסוגי הציוד הקיימים כיום. יודגש כי תכנון ה-SymonE מאפשר גם הפעלת הכלי באמצעות מנועים חשמליים המשמשים להינע הגלגלים, בין אם מדובר בשני מנועים – אחת לכל סרן, הממוקם במרכזו בדומה למיקום הדיפרנציאל, ובין אם מדובר בארבעה מנועים – אחד לכל גלגל – המאפשרים תצורה ומבנה גמישים יותר של הרכב, בשל החיסכון במקום אותו תופסות מערכות ההינע המכאניות, בכלל זה גלי הינע, ציריות וכיו"ב.

STW SymonE

STW SymonE

ל-SymonE הכנה מובנית לנהיגה ותפעול אוטונומיים, בין היתר הודות למערכת היגוי הניתנת לתפעול אוטומטי, מערכת התמצאות וניווט מובנית, 4 מצלמות סביב, מערכות לשמירת מרחק וזיהוי גופים זרים ועוד. אנשי STW מאמינים כי ציוד חקלאי חשמלי הוא עניין של זמן, ושהתעשייה הולכת – גם – לכיוון זה. כיצרנית המתמחה במערכות רלוונטיות לכך, מעוניינת החברה להיות בבסיס פיתוח כלים חקלאיים חשמליים עתידיים, ובהצהרה לעיתונות הוסבר כי ה-SymonE מיועד לאפשר ליצרניות רלוונטיות לבצע ניסויים, פיתוחים ובחינות על כלי קיים ופועל, ושאינו משויך ליצרנית מיכון חקלאי נודעת, אלא הנה בלתי תלויה ועצמאית. אנשי החברה מדווחים על שיתופי פעולה ראשונים הנרקמים בימים אלו מול יצרניות ציוד ומיכון חקלאי, ועל תחילתם של ניסויים ובחינות של מגוון ציוד חקלאי חשמלי, במטרה להגיע לייצור סדרתי – עצמאי או משותף – של ציוד חשמלי שישווק באופן מסחרי.
לרכב הניסיוני החשמלי אפשרות להפעיל ציוד חשמלי, באמצעות היכולת לספק עבורו את החשמל הנדרש, ויחד עם זאת לשמש כגורר לציוד עיבודים, נגרר וכיו"ב סטנדרטי, כמו גם להפעיל ציוד המופעל בכוח הידראולי.
ה-SymonE מוגדר כיום כ'מעבדה נוסעת' המיועדת לשמש בסיס לפיתוח מיכון חקלאי ורכב חקלאי חשמליים. לא מן הנמנע ששיתופי הפעולה הנרקמים בין מומחית הרכב החשמלי הגרמנייה לבין יצרניות ציוד חקלאי מתמחות יובילו להשקת ציוד חקלאי חשמלי לגמרי, שיוצע באופן מסחרי ואולי יחל מהפך בסוג הציוד דנן, שיוביל למעבר רחב יותר לשימוש במיכון המוזן בחשמל.