,

נחשפו: שברולט סילברדו/GMC סיירה 2014

2014 Chevrolet Silverado LTZשברולט וחטיבת GMC בקונצרן GM שחררו במקביל מידע אודות טנדר הענק החדש שלהם – הסילברדו והסיירה בהתאמה – לקראת שנת הדגם 2014. הבולט מכל, תרתי משמע, הוא עיצוב החזית השונה בשני הטנדרים, שלמעשה מעבר לפרונט – זהים כמעט לחלוטין, וזהים לגמרי מן ההיבט המכאני. ה-GMC נראה אגרסיבי, תפוח וקשוח יותר, בעוד הסיירה משמר קווי עיצוב "עדינים" ונקיים יותר – עד כמה שניתן להגדיר פרצוף של טנדר ענק כ"עדין" או נקי – היוצרים בידול ברור בין שני האחים התאומים הלא-זהים. עוד שינוי שהוא חדש לדגמי 2014 הוא במבנה הדלתות; מעתה גם גרסאות ה'קבינה וחצי' מצוידות בדלתות אחוריות הנפתחות כמקובל, עם הצירים בחלק הקדמי, במקום להיפתח הפוך, עם הצירים מחוברים לחלק האחורי של תא הנוסעים. ב-GM טוענים גם שבדגמי ה'דאבל קאבינה' הוגדלו הדלתות האחוריות לטובת כניסה ויציאה נוחות יותר. פנים תא הנוסעים עודכן עיצובית ולוטש כאמור, כאשר עיקר השינויים מתייחסים למסך מידע גדול וחדש, 5 חיבורי USB, 4 יציאות 12-Volt ועוד היי-טק לנוחות הנוסעים והנהג.
מעבר לקוסמטיקה, שכמובן כבודה במקומה מונח, מונה היצע המנועים 3 יחידות EcoTec3 חדשות; 4.3 ליטר V6 כבסיס, 5.3 ליטר V8 ו-6.2 ליטר V8 – כולם עם הזרקה ישירה, תזמון שסתומים משתנה ואפשרות לנתק פעולת בוכנות בהתאם לצורך, לטובת חיסכון בדלק. ב-GM לא מפרסמים כל מפרט או נתונים לגבי המנועים החדשים – כמו גם לגבי הטנדרים החדשים בכלל – עם הבטחה לחשוף את המפרטים המלאים בסמוך להשקה המתוכננת בתערוכת דטרויט. מה שכן מובטח הוא שהמנועים החדשים אמורים להציע ביצועים טובים מבעבר יחד עם צריכת דלק נמוכה יותר.
על פי GM טופלו גם המרכבים ומערכות המתלים, עם הבטחה להתנהגות כביש טובה מבעבר, בטוחה ויציבה יותר. מערכת המתלים מתיימרת להיות חדשה לגמרי בשתי הסדרות, חיבורי המנועים ושאר המכלולים הנעים לשלדה מתיימרים להיות חזקים וסופגים יותר (דוגמת תושבות המנוע או חיבורי המתלים), מערכות ההיגוי והבלמים חדשות לגמרי ועוד.
בשלב זה נחשפו הדגמים ה"עממיים" – קרי גרסאות ה-1500 הסטנדרטיות. גרסאות Heavy Duty ושלדה חשופה תיחשפנה במועד מאוחר יותר, ככל הנראה עוד לפני ההשקה המלאה בדטרויט בתחילת 2013. על ייצוא מחוץ לגבולות ארה"ב או מחירים עוד מוקדם לדבר – זה לא יקרה לפני אמצע הרבעון הראשון של 2013.
לפרטים נוספים מיבואן GMC ושברולט לארץ, לחצו כאן

no images were found