חברה מאירלנד פיתחה משאית עם מדשנת גדולה, על בסיס מרצדס ומערכת של אמזון

Mercedes Actros 6X6 Amatruck

חברה מאירלנד בשם Farmhand החלה לשווק משאית עם מערכת פיזור דשן תחת השם AmaTruck. מדובר בהתאמת מערכת דישון גדולה של Amazone מדגם ZG-TS 10001 עם מיכל 10 טון, על גב משאית מרצדס אקטרוס עם שלדה קצרה והינע 6×6. ה-AmaTruck מיועדת לדישון בהיקפים גדולים ובמהירות גבוהה, והיא מאפשרת עבודה בשדה, הודות להינע המשושה, יחד עם יכולת נסיעה מהירה על כביש ציבורי, בין החלקות.

הרעיון לייצור המשאית המיוחדת על בסיס מרצדס עלה בראשו של דקלאן סמית', מהנדס ב-Farmhand, מאז שאמזון החלה להציע את מערכת הדישון הגדול גם ללקוחות להרכבה עצמית על בסיס משלהם – לרוב נגרר גדול.

Mercedes Actros 6X6 Amatruck

בחברה בוצעו ההתאמות הנדרשות ונרכשו משאיות מרצדס אקטרוס 6×6 עם מנועי 330 כ"ס בתצורת שלדה, עליהן הולבשו מערכות הדישון. הגלגלים המקוריים הוחלפו בגלגלים עם צמיגי בלון במידות 445/65/22.5 מלפנים ו-600/50/22.5 מאחור עם לחץ אוויר נמוך בכדי למזער את דחיסת הקרקע, המצטמצמת עוד יותר ביחס לטרקטור נושא או גורר בשל החלוקה על פני שישה גלגלים. מכאן שה-AmaTruck מתימרת להציע יתרון בנושא זה על פני קומבינציות שמרניות יותר המתבססות על טרקטור. עוד הוסיפו אנשי AmaTruck מערכות הידראוליות למשאית ומערכת הינע מבוססת על רצועות להניע את מנוע המדשנת. המשאית מצוידת במערכות היגוי אוטונומי וכל הבקרות המוכרות, מבוססות רדאר ו-GPS.

Farmhand תחל בסדרת הדגמות ללקוחות בריטים במהלך האביב הקרוב ותערוך אירוע ללקוחות ממקומות נוספים בעולם זמן קצר לאחר מכן, במקביל לקבלת הזמנות לאספקה.