, , ,

ישתלטו על שוק המזמרות החשמליות? Stihl ו-Felco שותפים

מזמרה חשמלית פלקו 810, עם מנשא גב הכולל סוללות מזמרה חשמלית פלקו 810, עם מנשא גב הכולל סוללות
Felco השוויצרית חתמה על הסכם שת"פ עם שטיל (Stihl) הגרמנייה במסגרתו תפתחנה שתי יצרניות העילית ליין משותף של מזמרות חשמליות המופעלות באמצעות סוללות.
Felco היא חברה משפחתית קטנה יחסית המייצרת כמיליון מזמרות וקאטרים מדי שנה. היצרנית המעסיקה כ-140 עובדים בסה"כ, והמגלגלת מחזורים סביב ה-50 מיליון דולר בשנה, נחשבת כמובילה עולמית בייצור מזמרות וקאטרים לחיתוך כבלים.מעמד החתימה במשרדי Felco (משמאל לימין): סטפאן פוגי, אחראי תחום מוצרי החשמל בפלקו, דר' ניקולאס שטיל, יו"ר שטיל אחזקות, נורברט פיק, חבר הנהלת שטיל וכריסטוף ניקולה, יו"ר פלקו מעמד החתימה במשרדי Felco (משמאל לימין): סטפאן פוגי, אחראי תחום מוצרי החשמל בפלקו, דר' ניקולאס שטיל, יו"ר שטיל אחזקות, נורברט פיק, חבר הנהלת שטיל וכריסטוף ניקולה, יו"ר פלקו Stihl היא חברה משפחתית אף היא, אך גדולה קצת יותר; מדובר ביצרנית ענקית של ציוד לגינון ומסורי שרשרת, כאשר בזה האחרון היא נחשבת כגדולה בעולם. שטיל היא גם הבעלים של מותג ציוד הגינון Viking ש"עשה עלייה" לישראל לא מזמן. בתחום המסורים מתמודדת שטיל מול הוסקווארנה על תואר "הטובה בעולם", ובעיני רבים מדובר במותג מוביל. שטיל מעסיקה כ-14,000 עובדים ומחזור המכירות שלה עמד בשנה שעברה (2013) על יותר מ-2.8 מיליארד יורו.
זה עתה חתמו שתי היצרניות על הסכם לפיו יפותחו במפעל פלקו שבקרבת נושאטל בשוויץ מזמרות חשמליות עם סוללות נטענות נישאות. פלקו מביאים אצת הידע והטכנולוגיה ושטיל יביאו בעיקר יכולות מימון ושיווק, בכלל זה מערך סוכנים עולמי עצום – לבטח ביחס ליכולות המקבילות בתחום זה של פלקו. הכלי הראשון צפוי להגיע אל השווקים תחת המותג Stihl כבר בסוף שנה זו, תחת השם שטיל ASA 85.מזמרה חשמלית פלקו 820. השוויצרים מביאים את הידע – שטיל את הכסף ויכולות ההפצה והשיווק מזמרה חשמלית פלקו 820. השוויצרים מביאים את הידע – שטיל את הכסף ויכולות ההפצה והשיווק מבחינת שטיל מדובר בתחום חדש המרחיב את היצע המוצרים שלה. לשטיל מערכות חשמליות הניזונות מסוללות נטענות מוכחות ומוצלחות ויש לה ניסיון רב בתחום. פלקו נחשבת כאמור מובילה עולמית בתחום המזמרות – בכלל זה גם החשמליות – ועבורה מדובר בקפיצת מדרגה בשוק הפוטנציאלי אליו היא תוכל להגיע, בתקציב שיופנה לפיתוח, בהוזלת עלויות הייצור והשיווק ועוד. עוד נמסר בסוף ההודעה לעיתונות על הכוונה "לשתף פעולה בפיתוח מוצרים נוספים" על ידי שתי השותפות. פרטים אודות כך לא נמסרו, אך זה בהחלט נשמע מעניין. נמשיך לעדכן.

2 תגובות
  1. אדי דליות
    אדי דליות אומר:

    מבקש פרטים על המזמרה החשמלית, היכן אפשר לראות, האם אפשר להתנסות, מחיר וכ"ו

    • דני שטיינמן
      דני שטיינמן אומר:

      אדי שלום, אתה מוזמן לפנות ליבואן של שטיל ב-e-mail הבא: s.venezia@gmail.com. הם ישמחו לעזור לך.
      חג שמח! דני שטיינמן, עורך

תגובות סגורות