מ.א.ן TGS 18.510 4x4 BLS
,

משאית חדשה לשימוש חקלאי

מ.א.ן TGS 18.510 4x4 BLS

מ.א.ן TGS 18.510 4×4 BLS

יצרנית המשאיות הגרמנייה מ.א.ן (MAN), כיום חלק מקונצרן פולקסווגן, תציג במסגרת תערוכת המיכון והציוד החקלאי הגדולה Agritechnica 2019 שתיערך בנובמבר בגרמניה משאית ייעודית לשימוש חקלאי. מדובר במהדורה המעודכנת ביותר של המ.א.ן TGS 18.510 4×4 BLS לאחר התאמה והסבה לשימוש חקלאי, שבמקרה זו דומה לתפקיד אותו ממלא על-פי רוב טרקטור חקלאי גדול, עם כמה יתרונות. המשאית החדשה מוצעת בתצורת סוס גורר ומצוידת בגלגלים עם צמיגים בעלי פרופיל חקלאי בעלי יכולת תנועה בשטח חרוש, בוצי או משובש מאוד: מלפנים במידה 445/65R22,5 ומאחור במידה 600/50R22,5. מעבר ליכולת הריתום לנגרר קונבנציונלי המותאם למשאית, מוצעת המשאית ה"חקלאית" גם עם וו גרירה הדומה למוכר אצל טרקטורים חקלאי, ומערכות זרועות הרמה וריתום אחוריות המופעלות באופן הידראולי, והכוללות כסטנדרט מנגנון בקרת משקל. למשאית יציאות הידראוליות מאחור המוצעות כסטנדרט, וזאת בכדי לאפשר לה לגרור ולהפעיל ציוד חקלאי קונבנציונלי כמו ציוד לעיבודים, מדשנות, מרססים, מזרעות ועוד, הדורש לחץ הידראולי בכדי להפעילו.

מ.א.ן TGS 18.510 4x4 BLS

מ.א.ן TGS 18.510 4×4 BLS

משאיות לשימוש חקלאי צוברות עוד ועוד אוהדים ודרישה באירופה, בעיקר בשל השילוב בין כוח רב, היכול להתאים להפעלת מגוון כלים חקלאיים כמו גם גרירת מטענים כבדים, היכולת לנוע בשטח (הודות להתאמות שבוצעות במשאית, בראשן הגלגלים ה"חקלאיים") ובעיקר – היכולת להמשיך מהשטח היישר אל הכביש הציבורי, ושם לנוע במהירויות גבוהות יותר ממהירויות של טרקטור קונבנציונלי; משאיות אלו מכוילות להגיע למהירויות נסיעה מרביות של 80 ואף 100 קמ"ש. כאשר מדובר בהובלת תוצרת חקלאית למרחקים גדולים יחסית מתבררות משאיות כאלו כיעילות יותר מטרקטור סטנדרטי, בעיקר ביכולתן לנוע מהר יותר מנקודה לנקודה, נוחות יותר עבור המפעיל ועם עלויות תחזוקה ותפעול נמוכות יותר, בהשוואה לטרקטור חקלאי גדול.
המהדורה העדכנית של המ.א.ן TGS 18.510 4×4 BLS שתוצג בתערוכת Agritechnica 2019 הקרובה בהאנובר מהווה שדרוג ושיפור של משאית דומה שהוצגה לפני כשנה. עיקר השיפורים הם במנוע – גרסה מעודכנת של מנוע המ.א.ן D26 (6 צילינדרים, 13.0 ליטר) – העומד בתקני יורו-6 המחמירים והמציע תוספת הספק של כ-10 כ"ס ועלייה במומנט המרבי של קרוב ל-10 קג"מ. המשאית ה'חקלאית' החדשה של מ.א.ן תוצע בשלוש רמות הספק: 430, 470 ו-510 כ"ס לבחירה.
כמקובל בסגמנט ניתן להזמין את המשאית עם אינספור אופציות והתאמות אישיות, לפי צורכי הלקוח. בין היתר מוצע מגוון רחש של גלגלים וצמיגים לבחירה, כמה אפשרויות לווי גרירה וריתום, הוספת עוד יציאות הידראוליות בצדדים ובחזית, התקנת מערכת זרועות הרמה מלפנים, התקנת ארגז או בסיס לחיבור מיכון חקלאי נוסף על המשאית, כנושאת ציוד ועוד. משאיות אלו משמשות גם כבסיס להתאמה לעבודות שטח מיוחדות בתחומי התשתיות, הבניין, השירות המוניציפאלי והיערנות.