מישלין Tweel לרכבי UTV
,

גלגל מהפכני ל-UTV (וידאו)

מישלין Tweel לרכבי UTV

מישלין Tweel לרכבי UTV

ענקית הצמיגים הצרפתייה מישלין ממשיכה בהרחבת ההיצע עבור הגלגל-צמיג הייחודי שלה – ה-Tweel. נזכיר כי מדובר בגלגל וצמיג ביחידה אחת, כאשר חישורי החישוק מהווים את בולמי הזעזועים, ובכך ממלאים את מקום האוויר בצמיג. למישלין Tweel אין לפיכך צמיג ממולא אוויר, כמקובל, אלא רק רצועה של פני הצמיג המולבשת על החישוק – כמקשה אחת. מכאן שמדובר בגלגל שאינו רגיש לתקרים, וזה בעצם יתרונו הגדול.
לאחר שנים ארוכות של פיתוח ובחינה, במטרה להגיע לנוסחה על פיה ייוצר גלגל וצמיג ללא אוויר – אך עם תכונות ספיגה, גמישות ושיכוך כשל צמיג וגלגל סטנדרטיים, חשפה מישלין ב-2005 את ה-Tweel בארה"ב, כאשר בשעתו עיקר הפיתוח כוון לשימוש על מכוניות פרטיות. למרות אינספור בחינות וניסויים הסתבר שלא ניתן היה להתגבר על בעיות התאמה לשימוש שכזה – בעיקר התנהגות במהירויות גבוהות – ובמישלין ביצעו הסבה מהירה לשימוש על כחלי רכב איטיים יותר.

מישלין Tweel לרכבי UTV

מישלין Tweel לרכבי UTV

כך הצג ב-2012 לראשונה Tweel המותאם ליעים אופניים ('בובקט'), וב-2013 החלה מישלין בשיווק ובמכירות של הצמיג עבור סגמנט זה. קבלת הקונספט החדש היתה חיובית, ומישלין הרחיבו את היצע הגרסאות והמידות להתאמה למגוון רחב יותר של ציוד, ובמקביל (ב-2014) הוצג מישלין Tweel מותאם למכסחות דשא מקצועיות – תחום בו התקרים מהווים לחם חוק בעבודה, וגורם משמעותי מצטבר לאיבוד זמן עבודה יקר בשל תקלות מסוג זה.
במקביל לחדירה המוצלחת לסגמנטים אלו, מרחיבה עתה מישלין את היצע גלגלי ה-Tweel לסגמנט גדול נוסף: רכבי העבודה הייעודיים – UTV ו-SbS, דוגמת פולריס ריינג'ר, ג'ון דיר גייטור וכיו"ב.

מישלין Tweel לרכבי UTV

מישלין Tweel לרכבי UTV

ה-Tweel החדש מוצע במידה 26x9N14 והוא תוכנן במקור לשימוש צבאי, בתנאי קיצון הכוללים מעבר מעל למכשולים שהיו קורעים או מחוררים כל צמיג ממולא אוויר. יחידות מיוחדות בצבא ארה"ב משתמשות זה מכבר בצמיג זה, ולמעשה מדובר במבחן האולטימטיבי עבור מישלין, בטרם הוחל בשיווק לשוק האזרחי. עם התקנת ה-Tweel על ה-UTV נחסר הצורך לדאוג לניפוח אוויר או לקחת ציוד לתיקון או החלפה. תכונות אלו מהוות שיקול משמעותי בכל סוג פעילות ארוכה ורחוקה מישוב בשטח קשה.

מישלין Tweel לרכבי UTV

מישלין Tweel לרכבי UTV

מישלין מייעדים את ה-Tweel לסגמנט ה-UTV לקהל חקלאים, קבלני בניין ותשתיות, קבלני גינון, יערנים, ציידים וחובבים, וכמובן עבור צוותי הצלה הנדרשים להגיע עם כלי הרכב שלהם למקומות מרוחקים, קשים לגישה ולא תמיד מוכרים.
בשלב זה מוצע המישלין Tweel בצפון אמריקה בלבד, כאשר הגלגל החדש ל-UTV נמכר בעבור 750$ ליחידה.