התרנגולת לשירות הבנייה?

FeatherWood אחד הטרנדים הנחשבים בתעשייה – כל תעשייה – היא הפיכת זבל לכסף. במקרה שלנו מדובר ב'זבל' תרתי משמע – והכוונה למחזור נוצות עופות (תרנגולות, אווזים ו'הודים') שבד"כ הופכות לחלק (לא תמיד רצוי) בזבל לדישון או סתם מושלכות כפסולת אשפה.
הערכות גסות מדברות על 3-4 מיליון טונות של נוצות המוצאות דרכן למזבלות ארה"ב מדי שנה – חומר ביולוגי שעד כה כמעט ולא נמצא לו שימוש. חברה ממישיגן, ארה"ב, טוענת כי תוך כמה חודשים תחל לשווק לוחות קשיחים ליישומים בבנייה העשויים תרכובת המכילה נוצות. החברה – FeatherWood Green Building Products שמה – רשמה כבר כמה פטנטים בתחום על שמה ונמצאת בשלב סופי של מחקר וניסויים בדבר פיתוח חומר על בסיס נוצות שיאפשר ייצור לוחות שיהיו חזקים מלוחות עץ לבוד או עץ דחוס מקבילים (חומר מרכזי המשמש לבנייה בארה"ב) וזאת בהיותם דקים וקלים יותר. בנוסף, התרכובת הכוללת שרפים ונוצות ניתנת לכיפוף או קימור לפי הצורך בשלב הייצור, עם פני שטח חלקים ונוחים לניקוי או להנחת חומרים נוספים.

מיליוני טונות של נוצות מוצאות עצמן במזבלות ארה"ב, ללא שימוש. האם נמצאה הנוסחה שתהפוך אותן לכסף?

מיליוני טונות של נוצות מוצאות עצמן במזבלות ארה"ב, ללא שימוש. האם נמצאה הנוסחה שתהפוך אותן לכסף?

בנוסף, טוענים בחברה המפתחת שהלוחות על בסיס הנוצות – בשל מבנה הנוצות הייחודי, הכולל סיבים רבים וחללי אוויר – מציעות בידוד טוב יותר מחום וקור ובפני רעשים, עמידות כמעט לחלוטין מלחות, פגיעת מזיקים וריקבון ועמידות פי כמה מלוחות על בסיס עץ בפני שריפה. על פניו – הטוב מכל העולמות. מארק יעקובסן, מנהל הייצור והמפתח הראשי בחברה מגדיר את החומר החדש – ששמו המסחרי יהיה ככל הנראה FeatherWood – כחומר ש"ישנה את כללי המשחק בשוק הבנייה", לא פחות. "ה-FeatherWood לא יהווה תחליף מלא לעץ; הוא אינו יפה כמוהו אך הוא יוכל להחליף לא מעט עץ בבנייה בתשתיות וכבסיס לרצפות, קירות ותקרות בבתי עץ. ניתן יהיה לחסוך לא מעט כריתות עצים באמצעות השימוש בו".

השם המסחרי שישמש ככל הנראה את הלוחות שייוצרו מנוצות יהיה FeatherWood. היצרנית טוענת שיש להתכונן למהפיכה בתחום...

לוחות ה-FeatherWood ישווקו בגדלים דומים למידות לוחות עץ לבוד או דחוס בארה"ב, בהן 70×140 ס"מ, 70×244 ס"מ, 70×305 ס"מ, 140×183 ס"מ ועוד. בחברה המפתחת לא פרטו אודות הרכב החומר המרוכב המדויק, משקלים או מחירים. בכוונת החברה להתחיל בייצור מסחרי מוגבל תחילה של ה-FeatherWood ברבעון הרביעי של השנה, ואז מן הסתם ייחשף כל המידע והעלויות.
בינתיים, השיקול האם לשמור בצד את הנוצות מהלול הוא בידיכם.