, ,

טרקטור זחלי חדש ל-SAME

באירופה מקובל הקונספט של טרקטור זחלי בחקלאות, בניגוד לגישה אצלנו. הנה תזכורת עדכנית למה אנו מפסידים…

SAME Krypton 115

באירופה, בעיקר באזורים הרריים או משופעים, מקובל הקונספט של טרקטור זחלי; בעיקר יצרניות איטלקיות מציעות גרסאות זחליות (זחלי פלדה) של טרקטורים סדרתיים, המציעות יכולות גרירה משופרות, הן בתנאי שטח משופעים והן על מצע סלעי שיכול לשחוק או לפגוע בצמיגי גומי.

SAME Krypton 115

טרקטורים כאלו מציעים עוד כערך מוסף חלוקת משקל טובה יותר, בשל שטח פני הזחלים ביחס לצמיגים סטנדרטיים, וכאמור – קשיחות משופרת. החסרונות הם בעיקר רעש חזק יותר בעת הנסיעה ומהירות נסיעה מרבית נמוכה יותר. מכן שטרקטורים כאלו מתאימים בעיקר לחקלאים הפועלים בשטחים רלוונטיים, קשים לעבודה עם טרקטור סטנדרטי, והפועלים בקרבת המשק, כך שאין צורך בנסיעה ממושכת ורחוקה לשדה.

SAME Krypton 115

SAME האיטלקייה, חלק מקבוצת SDF, נחשבת לאחת היצרניות המתמחות בתחום טרקטורי הזחלים, למרות שגם יצרניות נוספות (דויץ-פאהר, למבורגיני, ניו הולנד, לנדיני, יאנמר ועוד) מציעות טרקטורים זחליים קומפקטיים, ומדובר בכלים מתקדמים ומשוכללים הרבה יותר משניתן לחשוב, בעיקר עבור השוק הישראלי שהטרקטור הזחלי הזכור ביותר הוא הקטרפילר D4 העתיק…

SAME Krypton 115

SAME השיקה זה עתה את ה-Krypton 115 המוצע עם מנוע חדש מסדרת ה-Farmotion של SDF, ארבע-צילינדרי בנפח 3.8 ליטר המציע כאן 110 כ"ס עם 'פיק' של עד 116 כ"ס. לטרקטור תיבת 12/12 הילוכים סטנדרטית הכוללת הילוכי זחילה המאפשרים מהירויות של 430 מ' ועד 11.8 ק"מ לשעה. כאופציה מוצעת תיבת 16/16 עם overdrive ומהירויות של 1.24-11.8 קמ"ש. ה-PTO האחורי הסטנדרטי הוא 540/540 eco וניתן להזמין גם 540/1,000 סל"ד. לטרקטור שתי משאבות הידראוליות.

SAME Krypton 115

הזרועות האחוריות מסוגלות להרים עד 3.2 טון, בקירוב. הציוד הסטנדרטי כולל קבינה פתוחה עם גגון קשיח וקשתות הגנה בפני התהפכות. ההיגוי נעשה באמצעות שני מוטות משיכה. רוחב הזחלים (מפלדה, כאמור) הוא 45 ס"מ וכאופציה מוצעות מערכות זחלים עם מערכת גירוז אוטומטית, המחלישה משמעותית את הרעש הבוקע מהם, מקטינה את הבלאי ומצמצמת עלויות תחזוקה. משקל הטרקטור ה-5.35 טון.

כאמור, טרקטורים זחליים אינם מקובלים בישראל, לכן גם לא מוצעים אצלנו.

SAME Krypton 115