Hubertrack HHTrack100
,

טרקטור חקלאי – קצת אחרת (וידאו)

Hubertrack HHTrack100

Hubertrack HHTrack100

חברה צרפתייה בשם Hubertrack חשפה לקראת סוף 2016 את הקונספט הייחודי שלה לנושא 'טרקטור חקלאי', ועתה היא מתחילה לשווק אותו באירופה. מדובר בכלי רכב קומפקטי (3.6 מ' אורכו, בלבד) הנע על זחלי גומי רחבים (55 ס"מ) המציע כמובן גם יכולות גרירה, אך אינו מיועד לשאת ציוד חקלאי וכלי עבודה על זרועות הידראוליות אלא על גבו – דוגמת מערכות ריסוס, זריעה, גיזום, כיסוח ודישון.

Hubertrack HHTrack100

Hubertrack HHTrack100

הרעיון הוא לספק כלי חקלאי יעיל בכל תחום בו נדרשת נשיאת משקל כבד (כבדוגמאות שצוינו) – תוך מינימום לחץ על הקרקע למזעור נזקי דחיסת קרקע כפי שמותרים אחריהם גלגלי טרקטור קונבנציונאלי.
הכוח מגיע ממנוע דויץ 3.6 ליטר עדכני המייצר 100 כ"ס והמעביר את כוחו אל הזחלים באמצעות מערכת הידרוסטאטית. השליטה בכלי נעשית באמצעות ג'וי-סטיק. משקל הטרקטור הראשון שפותח על ידי החברה – ה-HHTrack100 – הוא 4.0 טון, והוא מסוגל לשאת על חלקו האחורי עד 2.0 טון (משקל כולל מרבי של 6.0 טון). רוחב ושטח מגע הזחלים על הקרקע עומד על 2.7 מ"ר ועם מטען של כ-2.0 טון מדובר על לחץ מזערי של 150 גרם לסמ"ר בלבד. אנשי Hubertrack טוענים כי מדובר בלחץ על הקרקע הנמוך מבין כל הכלים והטרקטורים החקלאיים בסדר גודל ורמות הספק כשל ה-HHTrack100.

Hubertrack HHTrack100

Hubertrack HHTrack100

רשימת התוספות כוללת יציאת כוח אחורית (PTO, מופעל הידראולית בהספק של כ-14 כ"ס), קבינה ממוזגת, קבינה עם מערכת השוואת לחצים ומסננים ושורת תוספות ייחודיות על פי דרישות וגחמות הלקוח. המחיר לצרכן עומד על כ-175,000 יורו בהחלט לא זולים, אך עבור הנדרשים לפעול בתנאי לחות, בוץ או קרקע/גידולים הרגישים במיוחד לדחיסת יתר מדובר באופציה מעניינת. מ-Hubertrack נמסר כי 2 כלים ראשונים כבר נמסרו ללקוחות בצרפת. לחברה אין בשלב זה סוכן בישראל.