SAME Front Suspension
יצרנית הטרקטורים האיטלקייה סאמה חשפה את הטרקטורים למטעים ולכרמים מתוצרתה מהסדרות Vigneto ו-Frutteto עם מערכת מתלים נפרדים מלפנים. מדובר במערכת שהוצגה כאב טיפוס, ושתיכנס לייצור סדרתי לקראת סוף 2015.
לא מדובר בתוספת שתשפר את הנוחות בלבד; בסאמה מציינים כי מדובר במערכת ראשונה מסוגה על טרקטור מסגמנט זה וכי מדובר במילה האחרונה בטכנולוגיה המוכרת בתחום, לא פחות. היצרנית טוענת כי מערכת המתלים הנפרדים מלפנים תשפר את יכולת התמרון והזריזות של הכלים, תקטין כמובן את הויברציות המועברות הן למפעיל אך גם לטרקטור עצמו למה שמחובר אליו, תשפר את ההתנהגות והיציבות בנסיעה מהירה ותהפוך את ביצועי הפניות במהירויות גבוהות ליציבות ובטוחות באופן חסר תקדים.
המערכת כוללת שתי בוכנות הידראוליות, עצמות עצה כפולות מכל צד (זרועות A) ומערכת מתקדמת של גז חנקן דחוס, חיישני עומס ומהירות ופקדים אלקטרוניים השולטים בכל. החיישנים מנתרים בכל רגע נתון את מהירות הנסיעה, זווית הטרקטור ביחס לאופק, זווית צידוד ההיגוי והעומס המופעל על החלק הקדמי של הטרקטור. זה האחרון מנותר בכדי לנטרל את הלחץ על הבולמים ולאפשר נסיעה ללא שקיעת החלק הקדמי ולאפשר את מלוא המהלך לגלגל, גם כאשר הכלי עמוס. מערכת נוספת המכונה Anti-Dive המוכרת מאופנועים ומכוניות, מונעת שקיעת החלק הקדמי על הבולמים בעת בלימה ובכך משאירה את מרכז הכובד ללא שינוי, מה שתורם רבות לאיכות הבלימה ולבטיחות במצבי חירום. מערכת מתקדמת נוספת מכונה Anti-Rolling והיא מאזנת את המהלך של הבולמים בעת פניות, למנוע זוויות הטיה חריפות ומסוכנות.
SAME Front Suspension
עד למהירות 3 קמ"ש מתנהגים המתלים הקדמיים כסרן קשיח, כאשר כאופציה ניתן לשמר מצב זה באמצעות לחיצה על כפתור בעמדת המפעיל. כאשר המערכת מופעלת, היא נכנסת לפעולה החל ממהירות 3 קמ"ש באופן אוטומטי. ביחס לטרקטורים המוצעים עד מהיום מהסדרות Vigneto ו-Frutteto מרווח הגחון מלפנים לא שונה עם תוספת המתלים הנפרדים, אך בסאמה מציינים כי זווית הצידוד משתפרת, קרי: רדיוס הסיבוב קטן עוד יותר.
כאמור, המערכת עוד רחוקה מייצור כדי שנה, אבל אין ספק שבסאמה מכניסים באמצעותה סטנדרט חדש בתחום הטרקטורים למטעים ולכרמים, והם עושים זאת במלוא העוצמה ותוך שימוש במיטב הטכנולוגיה בתחום.