סאמה Argon
סאמה Argon

סאמה Argon

סאמה האיטלקייה, כיום חלק מקונצרן SDF (סאמה-דויץ-פאהר), חושפת את הדור הבא של סדרת הטרקטורים הבסיסיים ארגון (Argon). זהו הדור הרביעי של הסדרה, שהוצגה לראשונה ב-1993 ומהווה מאז את הבסיסי המכאני והטכנולוגי של היצרנית, כסדרת טרקטורים רב משימתיים בסיסיים, פשוטים יחסית ותחרותיים במחיר. כמו בסדרות קודמות כך פונים בסאמה גם עם הסדרה העדכנית לחקלאים המחפשים טרקטור רב תכליתי למשק הקטן והבינוני, לעבודות חצר ומשק – בכלל זה עם כף קדמית, כמו גם לעבודות שדה מגוונות. עיקר גאוות סאמה עם כלים אלו היא בקשיחותם, כושר התמרון היעיל שלהם, התאמת למגוון יעודים רחב והקלות לתפעלם. הבולט מכל הוא העיצוב החדש, הנקי והמעודכן ביחס לסדרה היוצאת, כאשר בין היתר מוצעת כאן חופת מנוע חדשה העשויה מקשה אחת והמתיימרת להציע שדה ראיה טוב יותר לפנים ופתיחה וסגירה נוחות יותר.

סאמה Argon

סאמה Argon

סאמה, אגב, מהווה שם נרדף לטרקטורים רב משימתיים פשוטים וקשוחים עם הינע כפול מאז 1952. באותה השנה הציגה החברה את ה-DA 25 שהפך לטרקטור הראשון בעולם שיוצר בייצור סדרתי-המוני עם הינע כפול.
סאמה ארגון החדש מוצע בשש גרסאות שונות: שתי גרסאות עם הינע אחורי בלבד וארבע עם הינע כפול; אל שתי תצורות ההינע ניתן לצרף ארבע רמות הספק אותן מציע מנוע 3-צילינדרים בנפח 2.9 ליטר מסדרת ה-FARMotion פרי הפתוח העצמי של הקונצרן, שהוצגה ב-2013: 65, 75, 88 ו-97 כ"ס (ארגון 70, ארגון 80, ארגון 90 וארגון 100, בהתאמה).

סאמה Argon

סאמה Argon

בנוסף לכך מוצעות ארבע תיבות הילוכים לבחירה: שתי תיבות המאפשרות מהירות נסיעה מרבית של 30 קמ"ש, האחת בתצורת 12+3 והשנייה 8+8, ושתי תיבות המאפשרות 40 קמ"ש, האחת בתצורת 15+15 והשנייה בתצורה דומה, אך עם קבוצת הילוכי זחליה המאפשרים נסיעה איטית עד לכדי פחות מ-300 מטרים לשעה. נפח מיכל הדלק הוא 75 ליטרים.
בגרסאות כפולות ההנעה ניתן לשלב את הגלגלים הקדמיים למאמץ כמו גם לנעול את הדיפרנציאל האחורי באופן אלקטרו-הידראולי כסטנדרט. כושר ההרמה בזרועות האחוריות עומד על 2,500 ק"ג, כאשר ניתן להזמין מערכת מחוזקת שתאפשר הרמת עד 3,500 ק"ג. יציאות הכוח האחוריות מוצעות בארבע מהירויות שונות לבחירה: 540, 540 Eco, 1,000 ו-Ground (מתוזמן עם מהירות הנסיעה).

סאמה Argon

סאמה Argon

דגמי הארגון מוצעים עם קבינה פתוחה בלבד, כאשר כאופציה מוצע גגון המתחבר לקצה מסגרת הבטיחות, אשר בתורה ניתנת לקיפול. עוד ברשימת התוספות נציין משקולות מקוריות הן לפנים (עד 260 ק"ג) הן להתקנה על חישוקי הגלגלים האחוריים (180 או 360 ק"ג).
כך יוצא שבפועל מוצעות אינספור קונפיגורציות בשילוב בין האופציות השונות, במטרה לאפשר ללקוח להזמין את הטרקטור התפור הכי נכון למידותיו ולצרכיו.
נציגת סאמה בארץ היא חברת צ.ל.ע מעמק חפר. מנכ"ל החברה, מעוז סואץ, מוסר כי סדרה זו לא תיובא לארץ, אך במקומה תגיע במהלך הרבעון הראשון של שנת 2018 הסדרה-האחות מבית דויץ-פאהר, סדרה 4 החדשה, שטרם נחשפה באופן רשמי ומלא.

סאמה Argon

סאמה Argon