,

מיזוג ענק: איווקו+קייס/ניו הולנד = CNH Industrial

מעמיס מדגם W170C של ניו הולנד מעמיס משאית מדגם טראקר של איווקו

ההחלטה התקבלה כבר לפני חודשים והתהליך המשפטי ובירוקראטי ערך מספר שבועות אך בסופו של דבר האיחוד מתרחש; יצרנית הרכב המסחרי והמשאיות האיטלקייה איווקו (IVECO) תתאחד לכדי חברה אחת עם CNH – לכשעצמו איחוד וותיק יותר בין קייס לניו הולנד האמריקאיות.
הן קייס (CASE) והן ניו הולנד (New Holland) הן יצרניות טרקטורים ומיכון חקלאי אמריקאיות השייכות כיום ברובן (88%) לפיאט האיטלקי (תחת חטיבת התעשייה של הקונצרן – Fiat Industrial), ומאז 1999 מאוחדות לכדי חברה-אם אחת המכונה CNH. סרג'יו מארצ'יאונה, נשיא פיאט העולמי, יזם את המיזוג הנוסף, בין CNH לאיווקו יצרנית המשאיות והרכב המסחרי של פיאט. לחברה החדשה יקראו NewCo ותחת הנהלה אחת תהיינה כאמור שלוש חטיבות: קייס, ניו הולנד ואיווקו, שיעסיקו במשותף למעלה מ-67,000 עובדים.
המיזוג מתבצע – כפי שהסביר מארצ'יאונה – מתוך כוונה להתייעלות, איחוד מחלקות חופפות, חיסכון בעלויות הייצור והשיווק ושיפור בהפצה. שדרות הניהול בשלוש החברות מהן הוקמה CNH Industrial תידלדלנה משמעותית והחברה החדשה תנוהל על ידי שדרת ניהול אחת מתוך מטה אחד. CNH מחזיקה כיום גם ביצרנית הטרקטורים האוסטרית שטאייר (Steyr) ויצרנית הצמ"ה האמריקאית Kobelco. לצד ג'ון דיר ו-AGCO (מסיי פרגוסון, פנד ועוד) מהווה CNH כיום אחת מיצרניות הטרקטורים והמיכון החקלאי הגדולות בעולם, והמיזוג אמור לחזק מעמדה עוד יותר. ניו הולנד T9; עסקי הטרקטורים והציוד החקלאי של קייס וניו הולנד מכניסים לפיאט כסף בתקופה קשה זו, כאשר עסקי המשאיות בשפל
בשנים האחרונות מתבררת האחזקה של פיאט בצמד יצרניות הציוד החקלאי האמריקאיות כברכה, שכן בניגוד לעסקי המשאיות העוברים תקופה קשה, עסקי הטרקטורים והמיכון החקלאי יודעים זמנים טובים, עם עלייה עקבית במכירות ברחבי העולם. מתוך מחזור ב-9 החודשים הראשונים של השנה של Fiat Industrial, שעמד על כ-18.8 מיליארד יורו, אחראיים קייס וניו הולנד (CNH) על כשני שליש ממנו. עסקי החקלאות של הקונצרן הניבו רווח של 662 מיליון יורו באותה התקופה, כך שמדובר במרכיב חשוב ומהותי עבור פיאט.
האיחוד בין 3 החברות מתבצע באיטליה, על פי החוק האיטלקי, והחברה החדשה תירשם בבורסה בניו יורק וברומא במקביל. לבעלי המניות של קייס וניו הולנד יחולק דיווידנד נאה של כ-10$ למנייה. בפיאט מוסרים כי הליך האיחוד אמור להסתיים עד לאפריל 2013.