במונטנה מתכננים להחזיר אל השדות את הטרקטורים הגדולים שיוצרו אי פעם – עם פילוסופיה מעניינת מאחורי המהלך

Big Bud 700

חברת Big Equipment Co ממונטנה, ספקית ציוד ומיכון חקלאי גדול המיועד לשטחים העצומים בצפון אמריקה, הציגה אב-טיפוס של טרקטור גדול וחדש תחת השם Big Bud 640 בלאס ווגאס אותו היא מתיימרת לייצר בקרוב. יודגש כי בעל החברה הוא רון הרמון, האיש שעמד מאחורי יצרנית הטרקטורים הגדולים בעולם Big Bud, כך שנראה שמדובר במיזם רציני. הרמון ייצר כ-500 טרקטורי-ענק פרקיים מאמצע שנות ה-70 עד לאמצע שנות ה-90, בכללם את ה-Big Bud 747 היחיד שיוצר, הטרקטור האוחז עד היום בתואר "הגדול, הכבד והחזק בעולם" , וכלים רבים מתוצרתו פועלים עד היום בצפון אמריקה, בתפוקה מלאה.

היזם מאחורי החייאת המותג, ובעל הזכויות על השם, הסביר לתקשורת המקומית את הרעיון העומד מאחורי חידוש ייצור טרקטורי הענק שלו בכך שאלו כלים המיועדים לחוות ענק שלרוב ממוקמות באיזורים מרוחקים מכל ספק שירות, ושבעליהן מעדיף לטפל בציוד שלו בעצמו. עם השנים הפך הטיפול במיכון חקלאי בכלל ובטרקטורים בפרט לבלתי אפשרי בתנאים "ביתיים" בשל ריבוי האלקטרוניקה והמחשוב, והרמון רוצה להחזיר את היכולת לטפל באופן עצמאי בציוד לחקלאים, לנותן השירותים המקומי או לדילר באזור – מבלי להיות תלוי ביצרן. אותו הדין לגבי החלפים לתיקון ותחזוקה, שיהיו כאלו שכל חקלאי יוכל לרכוש בשוק החופשי כרצונו. כיום אצל רוב מוחלט של היצרנים כל טיפול שלא דרכו גורם לאיבוד האחריות על הכלי, ולא פעם פשוט לא ניתן להגיע למכלולים רבים בשל שליטת היצרן המערכות המחשוב של הטרקטור.

בטרקטורי ה-Big Bud המיועדים לא יהיה מחשב מרכזי ודגש יושם על פשטות ונוחות בטיפול ובתחזוקה.

Big Bud 700

רוב המכלולים יגיעו מקטרפילר – בהם המנוע (Cat C-18), תיבת ההילוכים (Cat TA22 HD 18-speed power shift ) והסרנים (ממעמיס 50 טון של היצרנית – Cat 988 HD). הטרקטורים ייבנו באופן פשוט ומאסיבי ככל הניתן, על בסיס שלדת קורות פלדה בקוטר דופן של 38 מ"מ ומשקל כולל של 32 טון לדגם הבסיסי (לו הספק של 640 כ"ס). בנוסף צפויות גרסאות עם 700 ועם 750 כ"ס. הצמיגים הסטנדרטים יהיו מסוג Titan LSW 1100/45R 46. מהחברה נמסר עוד כי התכנון של הטרקטורים הגדולים יעביר את רוב המשקל על הגלגלים הקדמיים, מה שאמור להגדיל את כושר הגרירה.

רון הרמון טוען כי בנוסף הצפי הוא שמחירי טרקטורי ביג באד יהיו תחרותיים לא רק לתחזוקה, אלה גם לרכישה. טרקטורים ראשונים אמורים להימסר ללקוחות עוד במהלך שנה זו (2023). בתכנון גם גרסאות היושבות על מערכות זחלים.