מעמיס טלסקופי שפר 9640 T
מעמיס טלסקופי שפר 9640 T

מעמיס טלסקופי שפר 9640 T

שפר (Schäffer) הגרמנייה, יצרנית המתמחה מזה שנים ארוכות בייצור מעמיסים קומפקטיים – רגילים וטלסקופיים – בעיקר עבוד השוק החקלאי, חושפת מעמיס טלסקופי חדש בשם 9640 T. מעמיס זה מוצע במשקלי עבודה של 8.4-9.7 טון והוא מחליף את המעמיס הוותיק יותר שפר 9630 T שהושק ב-2013, במשקל עבודה שנע סביב ה-8.0 טון.

מעמיס טלסקופי שפר 9640 T

מעמיס טלסקופי שפר 9640 T

בשפר מציינים כי מדובר במעמיס טלסקופי חדש לגמרי, כאשר הבולט מכל הוא הצביעה החדשה והקבינה החדשה אף היא, השונה ביחס למוכר בדגם זה. על פי שפר, מדובר בתכנון וייצור עצמיים, ובשפר מכנים אותה SCV-Plus – קיצור של Silence, Comfort, View. בהשוואה לתאי מפעיל קודמים, מבטיחים אנשי היצרנית שיפור במרווח, בשדה הראייה – המבטיח להיות טוב משמעותית לכל הכיוונים, בהנדסת האנוש המשופרת – בכלל זה אמצעי תפעול וידיות חדשות, בידוד יעיל יותר כנגד רעש ורעידות ויחידת כיסא חדשה אף היא, נוחה מהמוכר ב-9630 T היוצא.

מעמיס טלסקופי שפר 9640 T

מעמיס טלסקופי שפר 9640 T

המערכת ההידראולית כוללת משאבה בספיקה של 145 ליטר/דקה ומערכת בקרת עומס המונעת עומס ייתר ובכך ממזערת סיכוי להתהפכות או תקלות נוספות. ככלי המיוצר בחברה עם DNA חקלאי מהווה מערכת הידראולית להיפוך סיבוב המאווררים לצורך ניקוי כסטנדרט, כאשר ביצוע פעולה זו אינו אוטומטי כאן, אלא מבוצע באמצעות לחיצה על כפתור על ידי המפעיל, בתוך הקבינה. יכולת זו חוסכת כמובן את הצורך לעצור את העבודה לצורך הניקוי, חוסכת בזמן מאחר וניתן לבצעה תוך כדי העבודה וכמובן – מאפשרת עבודה יעילה גם בתנאי קיצון של אבק ולכלוך.

מעמיס טלסקופי שפר 9640 T

מעמיס טלסקופי שפר 9640 T

המנוע מגיע מדויץ והוא עומד בתקני Tier 4 Final – ללא הצורך להתקין מסנן חלקיקי דיזל בנפרד. הספקו הוא 136 כ"ס, המספיקים למהירות נסיעה מרבית של 40 קמ"ש. מערכת ההינע מכונה SDCT והיא כוללת צמד מצמדים להעברת הכוח; מערכת זו היא פרי פיתוח של שפר ולמעשה משלבת בין תיבת הילוכים למערכת הידרוסטטית. עוד נכלל במערכת העברת הכוח אפשרות למצב Eco המיועד לנסיעות מנהלתיות ארוכות ומהירות יותר. כאשר המחשב מזהה שהכלי נוסע במהירות גבוהה יחסית באופן קבוע לזמן מה, הוא דואג שסל"ד המנוע ירד מ-2,300 ל-1,800 ובמקביל מעלה את יחס ההעברה במערכת העברת הכוח, כך שהכלי ממשיך לנסוע באותה המהירות, אך עם ירידה של כ-10% בצריכת הדלק. עדכון זה מבוצע אוטומטית, ללא צורך בהתערבות המפעיל. ברגע שהעומס על הכלי עולה (דחיפת או הרמת חומר, למשל) חוזר הסל"ד האידיאלי בחזרה ל-2,300 והכלי מקבל עוד כוח זמין לשימוש.

מעמיס טלסקופי שפר 9640 T

מעמיס טלסקופי שפר 9640 T

לשפר 9640 T כושר הרמה מרבי של 4.2 טון והוא מסוגל להגיע לגובה מרבי (בציר הכף/מזלג) של 5.4 מ'. הוא מציע – תלוי באבזור – כושר גרירה של עד 16 טון, נתון היכול להפוך ליעיל מאוד באתר העבודה ולחסוך בכלי ייעודי שישמש לגרירת ציוד או נגרר. נתונים אלו הופכים מעמיס זה למתאים למגוון רחש של שימושים שונים, הן בענפי הבניין, התעשייה והמחזור השונים, והן בתחומי החקלאות – מאסמים, מרכזי מזון, רפתות, משתלות וכיו"ב. כושר ההרמה המרבי יחד עם גובה ההגעה המושג הודות לזרוע הטלסקופית מתאימים לרוב משימות ההעמסה המקובלים בענפי החקלאות השונים.
יבואנית מעמיסי שפר לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.