בשבוע שעבר, בימי שני עד חמישי (5-8 ליוני) נערכה בכפר תבור – במתחם חברת אגרו תמיר, היבואנית – אירוע השקה למותג פנד (Fendt) בישראל. עבור אנשי היבואנית היו אלו ימים מרגשים ומותחים, שכן לא בכל יום מגיע לארץ מותג עם תדמית כה גבוהה המציבה רף ציפיות גבוה במיוחד, עם שם הנחשב אצל רבים כטוב בתחומו. "האם מותג על – איכותי אך גם מאוד יקר – יכול להצליח בישראל?" שאלו עצמם רבים, ובראשם כמובן אנשי אגרו תמיר, שלאחר שנים של מאמצים קיבלו את זיכיון ייבוא "המרצדס של הטרקטורים" לישראל.

במשך ארבעת ימי ההשקה ארוכים – שהתבררו כהחלטה נכונה – ניתן להעריך כי לפחות 1,000 חקלאים הגיעו לאירוע. רבים מהם, כצפוי, באו לראות, למשש ולשבת בקבינה מתוך סקרנות ועניין. רבים אחרים, אבל, הגיעו כדי לראות בעיניים – ולבחון את הפוטנציאל שברכישת טרקטור-על כה יקר. הכלים שהוצגו היו מסדרה 900, 700 ו-200 (למטעים), כמו גם מכבש חציר.

"ציפינו לרבים לכן הופתענו פחות" מסכם עבורנו את האירוע רונן ורדי מאגרו תמיר. "אבל הופתענו מכמות המתעניינים ברצינות במותג – ומרמת ההתעניינות בכלים השונים, שעשתה לנו קצת סדר בראש". ורדי הופתע מההתעניינות הגדולה דווקא בכלים למטעים, לצד ההתעניינות הצפויה יותר בכלים הבינוניים והגדולים. "מדובר הרי בטרקטורים שהם המתקדמים מסוגם בתחום – אך יקרים מאוד. קיבלנו תחושה טובה מאוד לגבי הטרקטורים בכלל, והמטעים בפרט, כאשר רבים לא התרגשו מהפער במחיר ואף הצדיקו אותו תוך הבנה". רבים מהחקלאים שהתיישבו בקבינה, זחלו מתחת לכלי ובחנו את מערכותיו "הודו" ש"אין ספק – זה משהו אחר" ונושא המחיר הפך לעניין טכני בלבד, כאשר לא היה צורך להסביר את הפערים יתר על המידה. מחיר טרקטור מסדרה 200 למטעים גבוה – ובפער ניכר – ממחירי המתחרים, ולמרות זאת נמצאת אגרו תמיר במו"מ מתקדם עם כמה וכמה חקלאים על כלים אלו, כאשר את יום ההשקה הם מסכמים עם 7 הזמנות של טרקטורים חדשים (!) – 4 מהם מסדרה 200 למטעים.

Fendt Vario 1050

בדרך לארץ: פנד Vario 1050

למרות שנעדר פיסית, אין ספק שרוחו של ה'ואריו 1000' נכחה באירוע והכלי המסקרן מאוד – אולי הטרקטור החשוב ביותר שהושק בעשור האחרון – עורר התעניינות עצומה. "אני יכול לחשוף שאנו במו"מ עם כמה גורמים, לפחות אחד מהם רציני מאוד – בדבר ייבוא דגם זה לארץ" מגלה לנו רונן ורדי. אם המו"מ יצלח אמור להגיע לכאן כלי ראשון מהסדרה עוד לפני סוף השנה. באגרו תמיר מבטיחים השקה מיוחדת רק לכלי זה, בשאיפה שתכלול גם הדגמה מעשית. יש לנו התחושה שרמת ההתעניינות בכלי זה עוד תעבור את רמת ההתעניינות במותג עצמו, שהושק זה עתה. כמובן שנעדכן