מערבל מזון Strautmann Verti-Q
,

שגר ושכח – גרסת ה'סלף'

מערבל מזון Strautmann Verti-Q

מערבל מזון Strautmann Verti-Q

מומחית מערכות איסוף הירק והחציר ומערבלי המזון הגרמנייה Strautmann משיקה במסגרת תערוכת 'אגריטכניקה 2017' את ה'סלף' האוטונומי הראשון בשוק – ה-Verti-Q; מדובר במערבל מזון גדול מהיצע היצרנית, המציע יכולת ערבול ופיזור מזון לבע"ח בנפח 17 מ"ק, שקיבל מערכות מתקדמות שונות המאפשרות לו לפעול עצמאית, ללא מפעיל. ה'סלף' האוטונומי מסוגל לבצע את כל רצף הפעולות הנדרש – מהיציאה ממקום החנייה, הדרך אל בור התחמיץ, איסוף התחמיץ וערבולו. נסיעה אל נקודת הפיזור וחוזר חלילה, עד לסיום המשימה. כל הנתונים ניתנים להכנסה מראש למערכת באמצעות סימון על מפת אתר העבודה/משק/רפת/מרכז המזון, קרי: היכן חונה הכלי לפני ואחרי ביצוע המשימה, באילו שעות נדרש ביצוע המשימה, כמה 'נאגלות' יש לבצע, היכן הפיזור, הדרך בה עובר הכלי וכיו"ב. בנוסף מצויד המערבל העצמאי במערכות עזר מתקדמות המאפשרות התמצאות במרחב, איתור מכשולים וסכנות (כמו קרבה מסוכנת לאדם, בע"ח או כל גוף נייח), היכולת לעקוף אותם – או לעצוב את העבודה – ולחזור אל המשך ביצוע המשימה כפי שהוגדרה. בין המערכות המותקנות ב'סלף' האוטונומי ישנן המתבססות על ניווט לווייני וחלקן על ראדארים לזיהוי גופים בציר הנסיעה והערכות מרחק.
שפע חיישנים ומצלמות הממוקמים בנקודות רבות על הכלי דואגת לביצוע מושלם של כל משימה – החל בגישה בזווית הנכונה אל נקודת איסוף המזון, איתור גובה הערימה או שינוי בתצורתה (דוגמת קריסת חלק ממנה, מה שיכול להוביל לגישה מזווית אחרת), זיהוי סכנות בזמן הנסיעה אל ומנקודת האיסוף ועוד.
כל המערכות שהתווספו ל'סלף', יחד עם החיישנים ואמצעי ההתמצאות בשטח מעבירות את המידע אל מחשב מרכזי, המנתח את המידע והמעביר "הנחיות" בהתאם לצורך את מערכות ההינע, הניהוג והפעלת ה'סלף'.
אחד היתרונות המודגשים של ה-Verti-Q האוטונומי הוא ביכולת הפשוטה לוותר על השליטה באמצעות מערכות העזר המתקדמות, ולהפעיל את הכלי באמצעות מפעיל בשר ודם בכל רגע נתון. Strautmann אינה מיוצגת בארץ.