,

שיתוף פעולה בין זטור ל-TYM

זטור Utlix

זטור Utlix

זטור הצ'כית חשפה שתי סדרות טרקטורים חדשות במסגרת תערוכת אגריטכניקה 2017 בגרמנייה – Utilix ו-Hortus – אשר יחד מכסות טווח הספק שבין 40 ל-70 כ"ס. בכך מרחיבה היצרנית הנמצאת בתנופת גדילה משמעותית בשנים האחרונות את היצע הדגמים שלה, ומעגלת אותו כלפי מטה, עם דגמים חלשים ובסיסיים יותר. לזטור לא היה מענה לסגמנט זה עד כה, כאשר מדובר בכלים המהווים 10-30% מנתח המכירות, תלוי בשוק. בזטור מכוונים עם סדרות אלו בעיקר אל חקלאים הפועלים בהיקפים קטנים יחסית, כטרקטורים רב משימתיים במשקים קטנים ולעבודות בשירות המוניציפלי.
מתחת לצביעה, ללוגו ולשינויים העיצוביים הקלים בלבד מסתתרות סדרות טרקטורים קוריאניות בתוצרת TYM. בזטור חתמו על הסכם שת"פ עם היצרנית הקוריאנית, כאשר למעשה זטור רוכשת טרקטורים מוגמרים מ-TYM (לאחר המיתוג מחדש) ומוכרת אותם תחת שמה. ההסכם בין שתי היצרניות הוא דו צדדי, שכן על פיו תשווקה TYM בקוריאה טרקטורים גדולים יותר מתוצרת זטור (שאין לה מקבילים להם כרגע בהיצע) – תחת המותג TYM.

זטור Hortus

זטור Hortus

סדרה זטור Utilix היא הקטנה יותר בהיצע, וכוללת בשלב זה שתי גרסאות: Utilix HT45 ו-Utilix HT55 (עם 43 ו-49 כ"ס בהתאמה). סדרה Hortus כוללת אף היא שתי גרסאות בשלב ההשקה: Hortus CL65 ו-Hortus HS65 – שתיהן עם 67 כ"ס. דגמי סדרה Utilix מצוידים במערכת העברת כוח הידרוסטטית בעלת 3 שלבים המאפשרת מהירות נסיעה מרבית של 30 קמ"ש. כלים אלו מצוידים במערכת בלימה טבולה ('רטובה'). המשאבה ההידראולית מייצרת ספיקה מרבית של 52 או 56 ליטר/דקה, לפי בקשת הלקוח, ולדברי אנשי זטור מותאמים כלים אלו לעבודה (גם) עם כף קדמית. מיזוג בקבינה הסגורה מהווה בגדר אבזור סטנדרטי.
סדרה זטור Hortus מוצעת כאמור בשתי גרסאות, שתיהן עם הספק מנוע דומה, האחת עם תיבת הילוכים מכאנית בעלת 24 מהירויות לכל כיוון (Hortus CL65) והשנייה (Hortus HS65) מוצעת עם PowerShuttle הכולל אופציה לשינוי כיוון נסיעה מהירה מכל מצב, גם תחת עומס מלא. סדרה זו מציעה מהירות נסיעה מרבית של 40 קמ"ש. המשאבה ההידראולית מציעה ספיקה של 60 ליטר/דקה וקבינה ממוזגת מהווה גם כאן סטנדרט.
מכירת סדרות הטרקטורים החדשות של זטור תחל במהלך הרבעון הראשון של 2018. יבואנית זטור לארץ היא חברת א.ל. טרקטורים ומיכון חקלאי מעמק חפר.

זטור Hortus

זטור Hortus