טרקטור מק'קורמיק X7
,

McCormick – גרסאות מוזלות לקבלנים

טרקטור מק'קורמיק X7

טרקטור מק'קורמיק X7

מק'קורמיק (McCormick), מותג טרקטורים השייך לקבוצת ARGO האיטלקייה, חברה-אחות למותג לנדיני, משיק גרסאות חדשות לטרקטורים הבינוניים+ מתוצרתו מסדרה X7 (המקביל ללנדיני סדרה 7). מדובר בגרסאות פשוטות יותר ומאובזרות פחות של הגרסאות החזקות בסדרה – מק'קורמיק X7.670 עם 192 כ"ס ומק'קורמיק X7.680 עם 212 כ"ס. החברה הודיעה כי השקת גרסאות אלו נועדה לענות על דרישות הבאות בעיקר מקבלנים, המעוניינים בכלים בעלי הספקים, ביצועים ותפוקה דומה למוכר אצל גרסאות אלו, אך בעלות רכישה נמוכה יותר, תוך וויתור על תוספות שאינן חיוניות.

טרקטור מק'קורמיק X7

טרקטור מק'קורמיק X7

כך למשל מוצעות גרסאות הבסיס החדשות עם מערכת הידראולית הכוללת משאבה מרכזית בספיקה של 123 ליטר/דקה (כולל בקרת עומס), ובנוסף משאבה בספיקה של 44 ליטר/דקה למערכת ההיגוי כבגרסאות המאובזרות יותר, אך עם 3 ברזים מכאניים ואחד אלקטרוני. בכך לא נפגעות יכולות הטרקטור מבחינת הוצאת כוח הידראולי, אך אלו מוגבלות בכמות הברזים העומדות לרשות המפעיל – כמות שברוב המקרים, כפי שמסתבר, אינה נחוצה.
סביבת המפעיל מהווה את הכר הפורה ביותר לחסוך, כפי שמוכיחים אנשי מק'קורמיק; מערכת המיזוג, למשל, מופעלת בגרסאות המוזלות ידנית – במקום בקרת אקלים אלקטרונית. יחידת המושב היקרה בגרסאות המאובזרות יותר, הכוללת קונסולת תפעול ובקרה מובנית, מפנה מקומה למושב סטנדרטי, כאשר אמצעי התפעול מותקנים מימין למפעיל, בנפרד מהמושב; בתוך הקבינה נעשה שימוש בחומרים פשוטים וזולים יותר, שוב – במטרה להוזיל את עלות הטרקטור כחדש, וכיו"ב.

טרקטור מק'קורמיק X7

טרקטור מק'קורמיק X7

נציין כי גרסאות ה-X7.670 וה-X7.680 בסדרה X7 של מק'קורמיק (המקבילות ללנדיני 7-190 ולנדיני 7-215, בהתאמה) מצוידות אמנם כיתר הגרסאות ה-6 צילינדרים בסדרה באותם מנועי FPT (פיאט) בנפח 6.7 ליטר, אך הן יושבות על שלדה מוארכת ורחבה במקצת ושוקלות יותר.
יבואנית מותגי קבוצת ARGO לארץ היא חברת דוד צ'פניק ובנו.