מעמיס טלסקופי ג'י.סי.בי TM320S
, ,

ג'י.סי.בי TM320S – שיפורים ל-2017

מעמיס טלסקופי ג'י.סי.בי TM320S

מעמיס טלסקופי ג'י.סי.בי TM320S

ג'י.סי.בי (JCB) מודיעה על רענון ושיפור המעמיס הטלסקופי ה"חקלאי" TM320S לקראת שנת הדגם 2017. מהחברה נמסר כי מדובר בהמשך מדיניות רענון שדרוג הכלים מתוצרתה, שעיקרו עדכונים ושיפורים נקודתיים ומינוריים ברצף, ללא המתנה לזמן מסוים או לקראת החלפת הדגם. מדובר בריכוז של תלונות, הערות ובקשות מלקוחות שיושמו כעת, בגרסאות העדכניות של המעמיס.
המנוע הוא ממשפחת ה-EcoMax של ג'י.סי.בי, בנפח 4.8 ליטר ועם מערכת ה-SCR, ללא מסנן חלקיקי דיזל, המציע כאן 145 כ"ס. הכוח מועבר אל כל הגלגלים על פי דרישה, באמצעות תיבת Powershift עם 6 מהירויות. יכולת ההרמה המרבית בקצה הזרוע עומדת על 3.2 טון אותם מסוגל ה-TM320S להניף עד לגובה של 5.2 מטרים. במפתח אופקי מצהירים בג'י.סי.בי על יכולת הרמה של 1.75 טון בטווח של כמעט 3.0 מטרים.

מעמיס טלסקופי ג'י.סי.בי TM320S

מעמיס טלסקופי ג'י.סי.בי TM320S

השינויים הם רבים אך כאמור – מינוריים ברובם, אך בשורה התחתונה מצטרפים לכדי חבילה כללית חדשה. בג'י.סי.בי טוענים כי הג'י.סי.בי TM320S החדש מציע שיפור כולל ומקיף, המאפשר התייעלות בעבודה וירידה בהוצאות.
אז מה נעשה? עיצוב הקבינה בפנימי חודש ורוענן. נעשה שימוש בחומרים חדשים ואיכותיים יותר ודגש הושם על כלל הנדסת האנוש והנוחות עבור המפעיל. כך, למשל, מוצגים כל המדדים שדרשו בדיקה פיסית מדי יום מול פני המפעיל, מעל גבי מסך גדול וחדש: שמן, מים ונוזל חלונות. עוד מקום אחסון התווסף, המזגן שופר, טווח החלפות מסנני המזגן התארך (גודל המסננים הוכפל), התאורה חדשה וחזקה יותר וחיבורים וקישורים מאחורי הדיפונים חוזקו ושופרו. בג'י.סי.בי מסבירים כי הטיפול בקבינה נועד למקסם את מבנהו הייחודי של ה-TM320S המשלב בין מעמיס אופני סטנדרטי, פרקי ועם קבינה מרכזית, לבין מעמיס טלסקופי. עוד הוחלף החלון האחורי באופן המבטיח שיפור בשדה הראייה לאחור. עוד הוחלפו תושבות השיכוך בקבינה, עם הבטחה לסנן טוב יותר מכות ורעידות.

מעמיס טלסקופי ג'י.סי.בי TM320S

מעמיס טלסקופי ג'י.סי.בי TM320S

כל מערכת ה'בום' הטלסקופי חוזקה ושופרה, בכלל זה החלפת מיסבים, מערכת גירוז ושימון, החומר ממנו עשוי חלקו הפנימי של ה'בום' (הנשלף) – כך שהצורך לגרז מדי יום נעלם, וניתן להסתפק בגירוז כל 500 שע"מ. ללא ספק פער משמעותי. יחד עם זאת הוארך גם טווח הטיפול במנוע לכדי 500 שע"מ ואותו הדין לגבי מערכת ההינע הכפול ומנגנון הציר המרכזי. מדובר בשינוי משמעותי בכל הקשור לתחזוקה השוטפת, שכרגע מתנקזת לאותו המועד עבור כלל המערכות, ובטווח ארוך מבעבר.
מערכת התאורה חודשה ו'עובתה' עם תאורה נוספת המתיימרת לספק תנאי עבודה טובים עוד יותר בשעות החשיכה, במקומות סגורים או במקומות צרים ללא תאורה מספקת. גם פקדי המערכת ההידראולית הוחלפו ועתה היא מתיימרת להגיב מהר מבעבר ולאפשר פעולה רציפה וחלקה יותר, עם פחות זעזועים וטלטולים.
עוד נציין אופציות רבות מבעבר לבחירת הצמיגים המתאימים לכל שימוש ויעוד ועיצוב מחדש של הג'וי-סטיק המרכזי, המבטיח להיות אינטואיטיבי יותר וקל יותר לתפעול לאורך זמן. יבואנית ג'י.סי.בי לארץ היא חברת קומסקו.