, ,

עוד כוח ל-JCB 403 (וידאו)

המעמיס הקומפקטי מקבל מנוע ומערכת הידראולית מחוזקים, במטרה להתאים למגוון משימות רחב ותובעני יותר

ג'י.סי.בי (JCB) מרחיבה את היצע המעמיס הקומפקטי JCB 403 עם גרסה נוספת, שלישית במספר מאז הושק הדגם העדכני ב-2017; ה-403 העכשווי הושק כמעמיס קומפקטי ב-2017 עם מנוע 36 כ"ס, כאשר שנתיים מאוחר יותר הצטרפה גרסה חלשה יותר – עם 25 כ"ס, למי שלא צריך היה הספק גבוה יותר וביקש לחסוך בהוצאות הדלק. עתה מוצעת גרסה חדשה – JCB 403 Plus – המתהדרת בהספק של 50 כ"ס, ובכך הופכת לחזקה בהיצע.

ג'י.סי.בי 403 Plus מוצע במשקל עבודה הנע בין 2.7-2.9 טון בקירוב, תלוי באבזור. את מנוע הקובוטה 4-צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים מחליף כאן מנוע פרקינס בנפח 1.7 ליטרים עם שלושה צילינדרים המציע, כאמור, 50 כ"ס. אל מנוע זה משודכת מערכת כיבוי אוטומטית באמצעותה ניתן לכוון את משך הזמן החולף מהרגע שהמפעיל נגע בפעם האחרונה במצערת, ועד שהמנוע יפסיק לפעול, במטרה לחסוך בצריכת הדלק.

ההינע הידרוסטאטי הוא אל כל הגלגלי. הגובה המינימאלי של המעמיס הוא 221 ס"מ. גובה השפיכה (גובה מירבי של ציר הכף/מזלג) הוא 288 ס"מ עם זרועות סטנדרטיות, כאשר ניתן להזמין זרועות ארוכות יותר, ואז נתון זה עולה לכדי 309 ס"מ. ג'י.סי.בי מציעה כפות בנפח 340-500 ליטרים, כאבזור סטנדרטי, בהתאם לשימוש ולצורך.

יחד עם המנוע החזק יותר מוצעת בגרסה זו משאבה הידראולית עם ספיקה של 53.2 ליטר/דקה, במקום 43.2 ליטר/דקה בגרסאות הוותיקות והחלשות יותר. המנוע החזק יחד עם המשאבה ההידראולית החזקה יותר הופכים מעמיס קומפקטי זה למתאים לעבודה עם ציוד הדורש כוח להפעלתו, דוגמת מטאטא כביש, מערבל ומפזר מזון נישא, כף נפתחת/נסגרת וכיו"ב. תוספת ההספק למעשה מרחיבה את אופציות השימוש במעמיס כלפי מעלה.

המעמיס החזק יותר מסדרת הדגם 403 מיועד כאמור למי שנדרש לכלי חזק יותר, בראש ובראשונה לנדרשים להפעיל ציוד הידראולי בקצה הזרוע. אבל, לא רק. מעמיס זה מציע יכולות עבודה משופרות בעומס, ביצועים טובים יותר בכל הקשור לתפוקה והתאמה טובה יותר לעבודות בהן לאחיזה בקרקע, לכוח הדחיפה ולכושר העבירות משקל רב יותר (דוגמת עבודת העמסה בשדה, פיתוח נופי הכולל הובלת והעמדת סלעים וכיו"ב.

יבואנית ג'י.סי.בי לארץ היא חברת קומסקו