קייס Farmall 85c

קייס Farmall 85c – גרסת עמדת מפעיל פתוחה

קייס מרעננת את סדרת הטרקטורים הרב שימושיים הבינוניים בהספקי מנועיהם פארמאל C (Farmall C). מדובר בסדרה הכוללת 4 טרקטורים עם 85, 95, 105 ו-115 כ"ס כאשר העדכונים התמקדו בשיפור הנדסת האנוש ונוחות המפעיל, יחד עם העלאת התפוקה. דגמי סדרה זו מוצעים בכמה רמות אבזור ומרכב, החל בגרסאות בסיסיות (וזולות יותר…) פתוחות ועד לגרסאות עם קבינה סגורה, ממוזגת ומאובזרת.
כטרקטורים המיועדים כאמור למגוון משימות במשק הקטן והבינוני, בתוך כך גם עבודה עם כף קדמית, מוצעת עתה מערכת השליטה האלקטרו-הידראולית Powershuttle עם 24 הילוכים לפנים ו-24 לאחור. מערכת זו 'הושאלה' מטרקטורים גדולים יותר בהיצע קייס והיא מאפשרת שליטה קלה במיוחד בנסיעת הטרקטור ובכלל זה בשינויי כיוון תכופים, הכל באמצעות קצה האצבע וללא כל מאמץ. יחד עם הוספת אופציה זו הועברו כל מתגי, כפתורי וידיות השליטה והבקרה של הטרקטור עיבוד מקיף במטרה לשפר את נוחות השימוש.

קייס Farmall 95c

קייס Farmall 95c

בקייס מסבירים כי מהטרקטורים הפועלים בסביבות עבודה כמו הפארמאל C נדרשות עוד ועוד יכולות הרמת משקל בקצה זרועות הכף/מזלג; בגרסאות המעודכנות טופל נושא זה על ידי שיפור הספיקה ביציאות ההידראוליות הרלוונטיות, כך שכושר ההרמה המרבי בכף מגיע מעתה לכדי 4.400 כ"ג, בהשוואה ל-3,700 ק"ג עד כה, בטרקטורים מסדרה זו. מדובר בעלייה משמעותית של כמעט 20% ביכולת ההרמה.
אצלנו פחות אך באירופה הרבה יותר: גם טרקטורים בקטגוריות ההספק כשל הפארמאל C נוסעים יותר ויותר על דרכים ציבוריות וסלולות, או לפחות נדרשים לעמוד בדרישות ייחודיות ו"לא טרקטוריות" כאלו, טוב מתמיד. לשם כך מוצעת עתה האפשרות לנסוע במהירות של 40 קמ"ש בקלות רבה יותר, קרי: באמצעות שינויים בתיבת ההילוכים שהורידו את סל"ד המנוע מ-2,300 ל-2,000 עתה, בכדי להגיע אל אותה המהירות. היתרונות בכל הקשור לחיסכון בצריכת הדלק, ברמות הרעש ובבלאי הם ברורים.

קייס Farmall 115c

קייס Farmall 115c – גרסת קבינה סגורה

עוד בענייני תיבות הילוכים מודגש מחשב ניהול המנוע והעברת הכוח החדש, המאפשר כיול ושמירה בזיכרון של שתי מהירויות עבודה (סל"ד – סיבובים לדקה), וכיוונונם לאחר מכן בלחיצת כפתור על הג'וי סטיק המרכזי. למה הכוונה? החקלאי יכול למשל לקבוע שגובה הסל"ד לא יעלה על נתון מסוים בעת עבודה או תנועה איטית – למשל בין הסככות, בתוך הרפת או בחצר המשק. הוא יקבע את כמות ה"גז" במנוע למינימום המתאים לו ויקבע אותו בזיכרון המערכת. בנוסף, הוא יכול לקבוע את גובה הסל"ד בעת עבודה מאומצת יותר, למשל: העמסה עם כף, שעדיין מתבצעת בתנאי צפיפות או בנסיעה איטית יותר אך המצריכה יותר כוח מהטרקטור. שוב: ניתן לקבע את גובה הסל"ד המרבי פעם נוספת וכך יכול מפעיל הטרקטור לעבור ממצב למצב תוך כדי עבודה, צורך תוך כדי כך מינימום דלק, ומגיע למינימום בלאי ורמות רעש. ניתן לקבוע את גובה הסל"ד בקפיצות של 100 וכמובן שניתן לבטל את הנתון שהוכנס או לעדכנו.

קייס Farmall 115c

קייס Farmall 115c

עוד לטובת השיפור בצריכת הדלק טופלה יציאת הכוח האחורית (PTO) והורחב היצע מצבי החיסכון. כעת ניתן לבחור בין מגוון אפשרויות רחב יותר למהירות ה-PTO, הכוללות גם 540/540E/1000 סל"ד.
בדגמי הפארמאל C החדשים מוצעת מעתה האפשרות להזמין את הטרקטור עם הכנה "מהמפעל" לכף קדמית, דהיינו: בסיס לחיבור הכף, יציאות הידראוליות רלוונטיות וג'וי-סטיק שלם לתפעול. כך יכול הלקוח – אם בחר בתוספת זו – לקבל את הטרקטור ומיד להרכיב כף מתאימה ללא השתהות או עבודת הכנה נוספת. הבסיס להתקנת כף קדמית בטרקטורים החדשים הנו וורסטילי, ומתאים הן למגוון הכפות מתוצרת קייס והן לרוב הכפות הרלוונטיות מתוצרת שונה. יבואנית קייס לארץ היא חברת נ. פלדמן ובניו.

קייס Farmall 115c

קייס Farmall 115c