יצרני המיכון והציוד החקלאי ההולנדים בעלי השם הקליט Veldhuizen ו-Schuitemaker חברו יחד במטרה להציע קונספט חדש המשלב בין טרקטור לנגרר גדול, בעיקר לטובת הובלת תחמיץ מהשדה למרכז המזון או לרפת. Veldhuizen תכנן את הטרקטור וכינה אותו Hovertrack Luctor 522, בעוד Schuitemaker תכנן וייצר נגרר מתאים, אותו כינה Rapide 8400RS.

טרקטור Hovertrack Luctor 522

התוצאה – הבהחלט שונה ממה שרובנו רגילים לראות כטרקטור חקלאי – נראית כשילוב בין משאית לטרקטור, ועיון במפרט הטכני מחזק את הטענה לשעטנז עוד יותר.
לפני שנפשפש בנתונים הטכניים יש להדגיש כי הפתרון ש-Veldhuizen ו-Schuitemaker מציעים עם ה- Hovertrack Luctor 522 והנגרר הייעודי שלו מתיימר לפתור בעיה ההולכת והופכת משמעותית בחקלאות האירופאית (בעיקר), והיא השילוב בין דרישות חקלאיות גרידא מהטרקטורים הגדולים, דוגמת כל המשימות החקלאיות הקלאסיות והמוכרות (חריש, דיסוק, כושר גרירה גבוה וכיו"ב), לבין הצורך ההולך וגובר לנוע עם כלים אלו בכבישים הציבוריים, לעיתים אף בכביש המהיר. JCB היו הראשונים להציע טרקטור מהיר ייעודי שתוכנן לפתור בדיוק בעיות אלו – דגמי הפאסטראק לדורותיהם – ומאז עוד ועוד יצרניות מציעות טרקטורים המסוגלים לנוע במהירות 50 קמ"ש ואף יותר, במטרה לאפשר ניידות בטוחה ויעילה למרחקים ארוכים יותר גם על כביש ציבורי. הרעיון הוא כמובן לחסוך את הצורך במשאית במשומות הובלה למרחקים ארוכים מחד, מאידך להרחיב את טווח היכולות של הטרקטור מעבר לפעולה במהירות איטית, המגבילה בתוכה גם את טווח הפעולה ככלי עצמאי. טרקטור Hovertrack Luctor 522 עם נגרר Rapide 8400RS - עד 80 קמ"ש בכביש המהיר (עם 26 טון בנגרר...)
המפרט הטכני בהחלט מבלבל, וקשה לקבוע מה ה-Hovertrack Luctor 522 יותר: משאית או טרקטור? כפלטפורמה בסיסית משמשת שלדה של …משאית איווקו יורוקארגו 4×4 קצרה. היצרנית ביצעה אינספור התאמות, חיזוקים ושיפורים בכדי להפוך את הבסיס המאסיבי מלכתחילה למאסיבי עוד יותר. תרמה גופתה למדע ה-Hovertruck Luctor; השלדה מתבססת על זו של משאית איווקו יורוקארגו 4x4 קצרה כמנוע משמש מנוע FPT Cursor (פיאט תעשייתי) בנפח 13 ליטרים המספק 440 כ"ס נדיבים (420 ב-PTO), והעומד בתקני יורו 5. זהו מנוע מתקדם שתוכנן לשרת בראש ובראשונה במשאיות כבדות, גנרטורים וספינות. הכוח מועבר אל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבת אליסון 4000 פאוורשיפט מאסיבית, המאפשר מהירויות נסיעה של עד 80 קמ"ש. הטרקטור הייחודי נשען על צמיגים מתוצרת מישלין, כאשר הקדמיים במידה 520/55R 38 והאחוריים במידה 800/70R38. ה-Hovertrack Luctor 522 מצויד במיכל דלק בנפח 600 ליטרים ובמערכות בטיחות מתקדמות דוגמת ABS ו-EBS.
Rapide 8400RS; הנגרר הייעודי יכול לסחוב עד משקל נטו של 26 טון והנגרר? גם ה-Rapide 8400RS שייך לליגת העל ומתהדר במפרט של לוחם סומו. מדובר בנגרר עם 'פיק-אפ' מובנה בחזיתו, האוסף תבואה לתחמיץ או כמזון טרי לבקר כאשר מערכת האיסוף מונעת באמצעות גל הינע היוצא מה-PTO של הטרקטור (רוחב ה-PickUp 2.0 מ'). הוא יכול להוביל מטען במשקל כולל של עד 41 טון (26 טון נטו) והוא מצויד במערכת בלמי אוויר ו-ABS. ה-Rapide 8400RS נשען על 3 סרנים – סה"כ 6 גלגלים – הנעולים צמיגי ורדשטיין מאסיביים במידה 750/50 R26.5. שני הסרנים האחוריים בנגרר ניתנים להיגוי והם עושים זאת במדורג – במידה והמפעיל בגורר ירצה בכך. הנגרר מתופעל כולו הידראולית, ובכלל זה כמובן ההרמה וההורדה, פינוי התבואה על מסועה לצורך ריקון, פתיחת הדלת האחורית והכיסוי המתקפל מלמעלה, לגביו מובטחת רמת אטימות חסרת תחרות, במטרה לאפשר נסיעה מהירה בכביש הציבורי בבטחה. עם תג של כ-226,000 יורו (לטרקטור, ללא הנגרר) ממוקם ה-Hovertruck Luctor בליגה העליונה של הטרקטורים, בטווח המחירים של קייס סטייגר קוואדטראק 350, ג'ון דיר 9630, ניו הולנד T9.505, פנד 939 ואריו וקלאאס קסריון 3800
לדברי ההולנדים השוק העיקרי לטרקטור הייחודי אותו הם מייצרים הנם מרכזי מזון אצל חקלאים וקבלנים הפועלים בהיקפים גדולים, בתפקיד העיקרי של הובלת התחמיץ מתחת לקומביין – היישר אל מרכז המזון, בכל שטח, עם מטען מכובד בהחלט ובמהירות גבוהה. חוות דעת ראשונות באירופה מהללות את הכלי הייחודי ומשבחות את התאמתו המושלמת לייעודו הספציפי למדי. אבל, בשל המחיר הלא ממש נמוך, המתחיל בקצת יותר מ-226,000 יורו (מחיר הנגרר כ-137,000 יורו), לא מדובר במיכון לכל אחד, וכאמור הוא מותאם ומתאים לחקלאים הפועלים בהיקפים גדולים, ו/או המעבדים שטחים הרחק מהבית.