, ,

פרטים ראשונים: 2 סדרות חדשות ללמבורגיני

חטיבת למבורגיני בקונצרן SDF תשיק באמצע בחודש הבא, במסגרת תערוכת החקלאות 'אגריטכניקה 2013' בהאנובר שבגרמניה, 2 סדרות טרקטורים חדשות; למעשה מדובר ב-3, אך השלישית להיחשף באופן רשמי היא סדרת הנייטרו, אותה למעשה כבר הצגנו בפניכם בשני שלבים: בפברואר את דגמי הנייטרו החדשים עם 95-120.5 כ"ס וזה עתה, את גרסת ה-VRT 130 החזקה שבהיצע שהצטרפה לסדרה, עם הגיר הרציף.למבורגיני Mach VRT החדש; עד 60 קמ"ש הודות לתיבת הילוכים חדשה של ZF
שתי הסדרות החדשות, אם כן, הן הספארק (Spark) וה-Mach VRT, המחליפות את הסדרות R6 (עם 120-190 כ"ס) ו-R8 (עד 265 כ"ס) בהתאמה. לגבי סדרת הספארק החדשה לא שחררו פרטים רשמיים רבים בלמבורגיני, ככל הנראה בכדי לשמור על גורם ההפתעה להשקה הצפויה, אך מדובר בסדרה-אחות לסדרה 6 של דויץ-פאהר ולסדרה 'פורטיס' של סאמה, עליהן כבר סיפרנו לכם כאן באתר, ומכאן ניתן לנחש שגם מתחת לעיצוב המרשים החדש של למבורגיני מסתתרת טכנולוגיה דומה עד זהה.למבורגיני ספארק 2014
מעניינת יותר היא סדרת ה-Mach VRT החדשה שתחליף את סדרה R8 הגדולה בתפקיד ספינת הדגל של היצרנית. בהתאם למילה האחרונה כיום בתחום, תיחשף הסדרה החדשה עם 3 גרסאות תחילה – כולן עם גיר רציף המכונה כאן VRT. כמנוע משרת בסדרה זו מנוע דויץ מדגם TCD 6.1 L06 4V Tier4i העומד בתקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר ושיציע עד 265 כ"ס בגרסה החזקה ביותר. מנוע ה-6.1 ליטר בעל 6 הצילינדרים מציע את ההספק המרבי בטווח שבין 1,650 ל-2,100 סל"ד. בין השאר כולל המנוע מגדש טורבו 4 שסתומים לצילינדר, הזרקת מסילה משותפת, מצנן ביניים ובקרת הזרקה אלקטרונית.
מעניינת לא פחות היא תיבת ההעברה החדשה, למעשה גולת הכותרת בסדרה החדשה. מדובר בתיבה מסוג Smatic S240 של ZF המאפשרת מהירות נסיעה מרבית של 60 קמ"ש; מהירות זו תושג כשהמנוע פועל ב-2,100 סל"ד, כאשר מהירות של 50 קמ"ש אפשרי כבר ב-1,750 סל"ד. מדובר בנתון חשוב מאוד בשוק האירופאי, שם נדרשים טרקטורים רבים לנוע על כבישים ציבוריים – הן על מנת להגיע אל ומהשדה, והן על מנת לבצע משימות הובלה של מטען חקלאי. בלמבורגיני טוענים כי מערכת הבלימה שודרגה וחוזקה בהתאם, על מנת להציע רמת בלימה ראויה גם ממהירויות כאלה. בין השאר ניתן לברור מצב PowerZero הבולם את הכלי בבטחה בכל מצב, כולל בשיפועים תלולים, ללא הצורך לגעת בדוושת הבלם.מעצב הבית של SDF – Giugiaro האיטלקי – אחראי גם בסדרה Mach VRT החדשה על העיצוב המושקע
בלמבורגיני מדגישים עוד כי בסדרה Mach VRT הושם דגש חזק על נושא נוחות התפעול והיעילות בעבודה. בין היתר מצוין 'ג'וי-סטיק' מרכזי חדש, המאפשר תפעול יעיל וקל מבעבר של כל מערכות הטרקטור הודות למעבר פשוט בין 3 מצבי העבודה המוצעים – אוטומטי, ידני או PTO. המערכת ההידראולית מפוצלת למערכת ההיגוי ולמערכת הזרועות וברזי היציאה בנפרד. המשאבה ההידראולית מוצעת בעוצמת ספיקה של עד 160 ליטר/ד' וכסטנדרט מוצעים 4 ברזי יציאה כפולים להפעלת ציוד רתום, מפוקחים אלקטרונית כאשר ניתן להזמין עד 7 ברזים כפולים בעת הצורך מאחור ו-2 נוספים מלפנים. הזרועות הקדמיות מסוגלות להרים עד 4,500 ק"ג, והאחוריות עד 10,000 ק"ג. לקבלת פרטים נוספים מיבואני למבורגיני לארץ ניתן ללחוץ כאן.