,

ניו הולנד T3F – הקומפקטי החדש

"קונספט מהפכני", לא פחות – כך מגדירים בניו הולנד את סדרה T3F החדשה. ואותו הקונספט המהפכני "ישנה את הדרך בה מתפקדים משקי כרמים ומטעים קטנים ובינוניים", כפי שמצהיר לוקה מאינארדי, ראש מחלקת הטרקטורים והכלים למטעים בניו הולנד. היצרן האמריקאי במקור, השייך כיום לפיאט האיטלקייה, מדווח על השקעה גדולה מאוד בפיתוח סדרה זו; זאת מן התקווה שלמרות שמדובר בטרקטור מטעים, הפונה לנישה מצומצמת יחסית של רוכשים, תמצא סדרה T3F מספיק רוכשים על מנת להצדיק את ההשקעה. ולמה שזה יקרה? ורסטיליות ודי והותר כוח, זהו שם המשחק.

כטרקטור המיועד בראש ובראשונה לתפקד במטע ובכרם מתהדר ה-T3F ברוחב של 135 ס"מ צנומים כאשר בסיס הגלגלים הקצר – 186 ס"מ – תורם לזריזות ולרדיוס סיבוב של 342 ס"מ בלבד. בניו הולנד טוענים עוד שלמרות היותו קטן "הוא מציע ביצועים מעולים בכל משימת ריסוס, קלטור ואף הובלת נגרר על כביש; בעל משק פירות או כרמים לא ייאלץ להתפשר על כוח וביצועים עם טרקטור המטעים שלו – בין אם מדובר בחלק מפעילות הכלי ובין אם מדובר במשרה מלאה, קרי: עבודה יומיומית מלאה במטע או בכרם". אבל, בניו הולנד מועידים סדרה זו גם לחוות ומשקים קטנים ובינוניים (כטרקטורים רב תכליתיים), למשתלות ולשימושים מוניציפאליים, בשל השילוב בין ממדים קומפקטיים המעניקים זריזות, מרכב מאסיבי והספק גבוה יחסית. זרועות ההרמה מאחור מסוגלות להניף עד 2,280 ק"ג – מתאים בהחלט ללא מעט עבודות במשק הנדרשות מטרקטור קומפקטי. גם נושא התפעול אמור לתרום לרב-שימושיות של ה-T3F ובין היתר ממוקם מוט ההילוכים מימן לנהג, על הכנף ובמיקום שאמור "ליפול לידי" המפעיל ללא מאמץ. כל יתר המתגים והכפתורים מוקמו אף הם במטרה לאפשר נוחות תפעול גבוהה. גם שילוב ההינע הכפול ונעילת הדיפרנציאל מתבצעים אלקטרו-הידראולית בלחיצת כפתור.

סדרה T3F כוללת ארבעה דגמים: T3 50F, T3 55F, T3 65F ו-T3 75F. בכולם מותקן מנוע ניו הולנד S8000 בעל 3 בוכנות, בנפח 2.9 ליטר עם טורבו ומצנן ביניים (אינטרקולר) בטווחי הספק הנעים מ-50 ועד 72 כ"ס. מנוע זה מסוגל לצרוך גם ביו דיזל 100%. אל המנוע משודכת כסטנדרט תיבת 12×12 Synchro המאפשרת מהירות מרבית של 29 קמ"ש. כאופציה מוצעת תיבה דומה אך יחס ההעברה הסופי בהילוכים הגבוהים מאפשר מהירות נסיעה של 38 קמ"ש. אופציה נוספת היא תיבת 20×20 Synchro עם הילוך זחילה, המאפשר מהירות נסיעה נמוכה עד 0.1 קמ"ש; בניו הולנד מציינים כי מהירות זו מיועדת למשימות שתילה ידניות. בטרקטור מותקנות שתי משאבות הידראוליות, האחת אחראית על הפעלת הזרועות ההידראוליות מאחור ויציאות לחיבור מכונות הדורשות הפעלה הידראולית מאחורי מושב המפעיל (52 ליטר/דקה) והשנייה פועלת בנפרד ואחראית על מערכת ההיגוי (32 ליטר/דקה), המתיימרת להציע תפעול קל במיוחד וזריז.

בניו הולנד יחלו בייצור ה-T3F במחצית השנייה של 2013. לפרטים נוספים מיבואן ניו הולנד לארץ, לחצו כאן

וידאו יצרן הסוקר את דגמי המטעים של ניו הולנד:

no images were found

2 תגובות
  1. חגי לקס
    חגי לקס אומר:

    שלום דני.

    קראתי בעניין את הכתבה.
    אני מאוד מעוניין לרכוש בעתיד רקטור זה
    אך בחברת נ.פלדמן ובניו נאמר לי שאין דגם כזה בארץ
    וכלל לא ברור שיהיה.
    האם יש מה לעשות בנידון?

    חגי לקס

    • דני שטיינמן
      דני שטיינמן אומר:

      חגי שלום, ההחלטה האם ליבא כלי זה או אחר נתונה מן הסתם בידי היבואן; אנו באתר משתדלים להביא כל מידע רלוונטי לעיני הגולשים – קרי: חקלאי ישראל, ועד כמה שניתן בסמוך להתרחשות בעולם. הדבר היחיד שניתן לעשות הוא "לנג'ס" ליבואן… אם יתרצה וישתלם לו – יהיה לך טרקטור כזה. במידה ולא – אני משוכנע שתמצא כלי דומה מתוצרת דומה או אחרת. הרבה הצלחה!

תגובות סגורות