, ,

ג'ון דיר מחדשת את סדרה 5G למטעים

ג'ון דיר מרעננת, משדרגת ומשפרת את סדרון הטרקטורים למטעים מתוצרתה. הנה הפרטים

ג'ון דיר מעדכנת ומרחיבה את סדרת הטרקטורים למטעים ולכרמים 5G. עיקר החידושים: שיפור בנוחות עבור המפעיל, בהספק ובהרחבת ההיצע עם דגמים חדשים.

ג'ון דיר 5100GL

סדרה 5G כוללת 4 תת-סדרות המכונות GV (צר במיוחד, בעיקר לכרמים), GN (צר, בעיקר לכרמים עם שורות מרווחות יותר), GF (צר, לכרמים ולמטעים) ו-GL (למטעים, מונמך) – כל תת סדרה לייעודה הספציפי. בסדרה זו משרתים מנועי 3.4 או 3.6 ליטר עם 4 צילינדרים בטווחי הספק שבין 75 ל-115 כ"ס, עם הספק מרבי שמגיע לכדי 120 כ"ס (ב-Peak).

ג'ון דיר 5090GN

בכל הדגמים עם הקבינות הסגורות בוצע רענון מקיף הן בעיצוב והן בהנדסת האנוש. בין היתר מוצע כיסא חדש ושיכוך טוב ויעיל מבעבר, להורדת הוויברציות. עוד טופל המרווח לרגליים, המתיימר להיות נדיב יותר לאחר העיצוב מחדש. בהקשר זה יודגש כי חופת המנוע עוצבה אף היא מחדש, כך שתציע שדה ראיה גדול וברור יותר לפנים. כאופציה מוצעת תאורת LED בעוצמה רבה יותר מעד כה, לטובת ייעול העבודה בלילה. עוד חדש בקבינה הוא מסך מגע בגודל 5" המציע תצוגה חדשה וברורה יותר.

הגרסאות הסגורות עם המסננים קיבלו מערכת סינון אוויר חדשה מקטגוריה 4 המשולבת בתקרת הקבינה והמבטיחה אוויר נקי עוד יותר מעד כה עבור המפעיל.

מעתה ניתן לקבל תיבת הילוכים חדשה בשם PowrReverserTM Eco הכוללת חמש מהירויות ושני יחסי העברה עם שינוי כיוון מהיר. תיבה זו מאפשרת מהירות מבית של 40 קמ"ש בסל"ד נמוך מבעבר, מה שמבטיח ירידה בצריכת הדלק בעיר בנסיעות מנהלתיות.

ג'ון דיר 5105GF

גרסאות ה-GV, הצרות ביותר, מוצעות מעתה גם עם המנוע החזק ביותר ואל ההיצע הצטרפו גרסאות בשם 5105G (עם 105 כ"ס מרביים) ו-5115G (עם 120 כ"ס מרביים). בג'ון דיר מסבירים כי בכך ניתן לעבוד בתפוקה מלאה גם בתנאי כרמים צרים במיוחד עם הציוד העדכני ביותר, הדורש כוח רב יותר מבעבר.

הטרקטורים החדשים מסדרה 5G כוללים מעתה גם – כאופציה – גם מערכות ISOBUS ומודול הטלמטיקה JD-Link. מערכת זו מאפשרת קישור ישיר למרכז השירות ובכך נחסך זמן ולא פעם תקלות עתידיות. גם מערכת ההיגוי הדינאמי – הפועלת בהתאם לעומס על ההיגוי, לפי תנאי השטח – DYNAMIC STEERING, מוצעת מעתה כאופציה לדגמי הסדרה. עיקר פעולת המערכת היא בהקלת ההיגוי במהירויות נמוכות והקשחתו במהירויות גבוהות יותר, לטובת שליטה בטוחה ונוחה יותר בטרקטור.

יבואנית ג'ון דיר לארץ היא חברת מפרם מעמק חפר