, ,

מעמיסים חדשים למניטו וגהל

מניטו וחברת הבת גהל משיקות סדרות מעמיסים קומפקטיים זהות, תחת שמות וצביעה שונים. הנה הפרטים

Manitou MLA 4-50H

מניטו (Manitou) הצרפתייה וגהל (Gehl) האמריקאית משיקות מעמיסים קומפקטיים חדשים תחת שמות הסדרות MLA ו-AL בהתאמה. מדובר בדגמים המחליפים דגמים וותיקים יותר בהיצע והכוללים חידושים רבים ושיפור ביכולות ובביצועים יחד עם ירידה בעלויות התחזוקה וצריכת הדלק. גהל היא כיום בבעלות מניטו והמעמיסים החדשים פותחו במשותף, ומשווקים כסדרות הנבדלות אלו מאלו בצביעה, באלמנטים קלים בעיצוב ובשמות דרך סוכני מניטו וגהל ברחבי העולם. לפיכך מדובר למעשה בסדרות זהות מבחינה מכאנית, המפרטים והיכולות.

Gehl AL 230

המעמיסים הקומפקטיים החדשים הם פירקיים ומוצעים הן עם קבינה פתוחה עם מסגרת הגנה בלבד והן עם קבינה סגורה וממוזגת, לפי דרישות הלקוח. טווח משקלי העבודה של הכלים נע מ-1.5 ועד 2.6 טון, עם כושר הרמה מרבי שבין 700 ק"ג ל-1.5 טון. גובה ההרמה המרבי נע מ-2.5 מ' ועד 3.07 מ' לגרסאות עם זרועות מוארכות.

Manitou MLA 5-50H

המנועים הנם שלושה-צילינדריים מתוצרת פרקינס בנפח 1.1 או 1.7 יטר, תלוי בדגם. המציעים 25 או 48 כ"ס, בקירוב, בהתאמה. הכוח מועבר אל ארבעת הגלגלים באמצעות מערכת הידרוסטטית.

המעמיסים הקומפקטיים החדשים מיועדים למגוון רחב של שימושים – בחקלאות, גינון ופיתוח נופי, במשתלות, חצרות מפעלים, בניין, צנרת וביוב, סלילה ועוד. בכדי להתאים למגוון משימות גם במקומות מוגבלים לתנועה, בכלל זה בשילוב עבודה תחת גגות, הגובה המרבי נע בין 214-229 ס"מ, תלוי בגרסה.

Gehl AL 530

בקבוצת מניטו מסבירים כי קבוצת המעמיסים הקומפקטיים בהם יתחרו הדגמים החדשים (עם פחות מ-80 כ"ס) גדלה בשנתיים האחרונות בקצב מרשים הנע בין 12-24%, תלוי באזור בעולם, כך שמדובר בצמיחה מהירה מאוד. על פי דברי החברה מתבררת צמיחה זו לא פעם על חשבון יעים אופניים וזחליים ('בובקט'), ובכך מסתמן שינוי איטי בטעם ודרישות הלקוחות של כלים אלו, ולכן חשוב לקבוצה, על מותגיה, להישאר תחרותית ואטרקטיבית בתחום זה. שיווק הדגמים החדשים כבר החל. מניטו מיובאת לארץ על ידי חבר דוד צ'פניק מראשל"צ וגהל מיובאת על ידי ניו פלדמן מחיפה.