, ,

דור המעמיסים הבא של וולוו

Volvo L90H

עם השקת וולוו L60H, וולוו L70H ו-וולוו L90H החדשים ממשיכה וולוו ברענון היצע המעמיסים האופניים שלה; שלושת המעמיסים החדשים מחליפים את הדגמים הוותיקים L60G, L70G ו-L90G, בהתאמה, המוצאים לפנסיה. במידותיהם, משקלם והספקי מנועיהם מדובר בכלים המותאמים בהחלט לשירות חקלאי אינטנסיבי: משקלי העבודה הם 11.7 טון ב-L60H, כ-13.2 טון ב-L70H ו-14.5 טון ב-L90H. בוולוו פיתחו ותכננו את המעמיסים החדשים להתאים למגוון משימות רחב ביותר, כיאה לכלים בינוניים בגודלם, במטרה לקרוץ לקהל גדול ככל האפשר – החל משירות מוניציפאלי, עבור בבניין, תשתיות וסלילה, עבודות יערנות וכאמור – גם משימות חקלאיות.

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

כל המעמיסים החדשים דנן מוצעים עם 'בום' סטנדרטי או מוארך, ובראש הכותרות: תא מפעיל חדש לגמרי. זה האחרון מתיימר להיות המוביל בתחום, עם הנדסת אנוש מעולה ושדה ראיה חסר תקדים סביב.
בשלושת המעמיסים החדשים משרת מנוע וולוו עדכני בנפח 5.7 ליטרים מדגם D6J העומד בתקני Euro IV/Tier 4 Final. מנוע זה מייצר 167 כ"ס ב-L60H, 173 כ"ס ב-L70H ו-186 כ"ס ב-L90H. בין שאר החידושים מצוידים מעמיסים אופניים חדשים אלו במערכת ייחודית לחיסכון בדלק, אשר לדברי אנשי וולוו היא נוחה ו"נכונה" יותר עבור רוב המפעילים. מדובר במערכת המכונה Eco-Pedal המשלבת בין מנגנון דוושה מכאני לבין מערכת ממוחשבת. עיקרון הפעולה הוא כניסת מערכת ההקשחה של דוושת התאוצה לפעולה ברגע שהכלי נכנס לתחום סל"ד גבוה משכויל לצורך עבודה מסוימת. זאת אומרת, ברגע שניתן 'יותר מדי גז', שלא לצורך או שאינו נחוץ לצורך ביצוע העבודה, ירגיש המפעיל התנגדות חזקה יותר ללחיצה על הדוושה. עדיין ניתן להפעיל את הכלי ללא בעיה, אך הלחץ מרמז למפעיל 'לשחרר' במקצת, ומשאיר בידיו את הבחירה כיצד לפעול; כאשר יידרש כוח נוסף – יהיה זה זמין מבלי שהמחשב יגבילו. מערכת זו שונה ממערכות דומות מקובלות שלמעשה לוקחות את ההחלטה להגביל את גובה הסל"ד מידי המפעיל.
בוולוו טוענים לפיכך כי המנוע החדש מציע צריכת דלק תחרותית ביותר בקטגוריה, על אף תוספת ההספק והמומנט ביחס למנועים ששירתו בדגמי סדרה G.

Volvo L60H

חדשה היא גם מערכת העברת הכוח אשר פותחה במיוחד עבור 3 דגמים אלו מחדש, ומתיימרת להציע קשיחות ועמידות גבוהים בהרבה מהמוכר מהדגמים המקבילים מסדרה G. לכל הדגמי המעמיסים החדשים יכולת לנעילת הדיפרנציאל הקדמי ב-100%. כל שלושת הדגמים החדשים מסוגלים למהירות נסיעה מרבית של 44 קמ"ש.
גם מערכת זרועות ההרמה הייחודית חדשה בדגמים אלו, והיא מכונה Torque Parallel. שיטת תכנון זרועות אלו מתיימרת לשלב בין שדה ראיה נקי ופתוח ככל האפשר לפנים, לבין שימושיות מרבית של הזרועות והתאמתן למגוון רחב של משימות. בוולוו מסבירים כי מערכת ה-Torque Parallel משלבת בין הטוב שבמערכות ההרמה בעלות הזרועות המקבילות לבין מערכות בתצורת 'זרועות Z' בשל המבנה הייחודי שלהן. מערכת בקרת עומס כלולה כסטנדרט.

Volvo L60H

עוד נזכיר כי העיצוב המתקדם טומן בחובו לא מעט שיפורים בהנדסת האנוש, ובין היתר מוצעת במעמיסים החדשים מערכת חשמלית להרמת חופת המנוע החושפת גישה נוחה מאי פעם לכל המדדים הדורשים בדיקה או תחזוקה. במעמיסים החדשים הוחלפו גם כל האטמים בכפולים, עם הבטחה לעמידות גבוהה מאי פעם בפני דליפת שמן או גריז מחד, וחדירת אבק ולחות מאידך.
יבואנית וולוו לארץ היא חברת 'מאיר'