מרסס מילר Nitro 7310
,

שדרוג מרססי ה'סלף' בניו הולנד ו-Miller

מרסס מילר Nitro 7310

מרסס מילר Nitro 7310

ניו הולנד ומילר (New Holland ו-Miller) משיקות סימולטנית כל אחת מרסס 'סלף' חדש בארה"ב, המהווה דור המשך למרססים וותיקים יותר המוצעים על ידי שתי היצרניות. נדגיש כי מדובר למעשה באותם הכלים, והם שונים זה מזה רק בשם ובצביעה; מומחית המרססים האמריקאית Miller נמצאת מאז 2014 בבעלות האגף החקלאי בניו הולנד, וצמד הכלים החדשים שהוצג הם בעצם פרי פיתוח של מילר, והם משווקים תחת שמות שני המותגים משיקולי שיווק, העדפות בשווקים שונים ותדמית.

מרסס ניו הולנד Guardian SP310F

מרסס ניו הולנד Guardian SP310F

הכלים החדשים הם ניו הולנד Guardian SP310F ומילר Nitro 7310. רוחב ה'בום' המרבי במרססים אלו מגיע לכדי יותר מ-41 מטרים. בהיצע גם יחידות 'בום' הכוללות מתזים מיוחדים המוציאים את הרסס (דישון) נמוך יחסית, מתחת לקו העלווה העליון, מאפשרים דישון מדויק ויעיל משמעותית ממערכות המרססות מעל לצמחייה.

מרסס מילר Nitro 7310

מרסס מילר Nitro 7310

כמנוע משרתת בשני הדגמים יחידת כוח מבית FPT (פיאט תעשייתי), יצרנית שכמו מילר וניו הולנד עצמן שייכת לקונצרן CHH הבי"ל, השייך בתורו לפיאט. מנוע 6 צילינדרים זה הוא בנפח 6.7 ליטר ומציע 310 כ"ס מרביים. כמקובל בכלים מסוג זה, ההינע הוא לכל הגלגלים ומועבר באמצעות מנגנון הידרוסטטי. מהירות הנסיעה המרבית היא 56 קמ"ש, מה שמאפשר ניידות עצמית על כביש ציבורי. המרססים מוצעים עם מיכלים בנפח 1,000 או 1,200 גלון (3,785 ו-4,542 ליטר, בהתאמה)
למרססים החדשים מרווח גחון מרבי מרשים בהחלט בן 198 ס"מ, כך שהם מותאמים לעבודה עם רוב הגידולים המוכרים – ברוב שלבי הגדילה של הצמח. השלדה והמרכב פותחו מחדש, ומתיימרים להציע קשיחות עדיפה על דור מרססי ה'סלף' הקודם של שתי היצרניות. מערכות ההינע הסופי והחיבור לגלגלים חדשות אף הן כאן ובתוכן מנגנון השיכוך.

מרסס מילר Nitro 7310

מרסס מילר Nitro 7310

יחידת המיכל ומנגנון הערבול חדשים אף הם, וכוללים מערכת הזרקת חומרי הדברה/דישון מתקדמת המאפשרת ריסוס או ערבול לפני ריסוס של שלושה חומרים שונים בו זמנית.
הקבינה היא חדשה ונלקחה מהמדף של ניו הולנד/קייס, ומשרתת על לא מעט קומביינים וציוד נוסף. דגש חזק מושם על השיפור ברמות הרעש והבידוד הטוב לאין ערוך בדגמים המעודכנים בהשוואה לדגמים היוצאים. בתוך כך שופרו גם שדה הראיה, הגישה (כניסה ויציאה) והתפעול, שהפך אינטואיטיבי ונוח יותר. יבואנית ניו הולנד לארץ היא חברת נ. פלדמן מחיפה.